СТАН ТА ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ЗОВНІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ ПОСЛУГАМИ РІЧКОВОГО ТРАНСПОРТУ

Автор(и)

  • Людмила Петрівна Кудирко Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ, Ukraine
  • Олена Юріївна Ємельянова Національний інститут стратегічних досліджень, м. Київ, Ukraine
  • Анастасія Вікторівна Троцан Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.10.2014.35522

Ключові слова:

експортний потенціал, водний транспорт, міжнародні транспортні коридори, міжнародні перевезення, мультимодальні перевезення

Анотація

У статті досліджено сучасний стан та тенденції розвитку зовнішньої торгівлі України послугами річкового транспорту. Виявлено значний вплив світової фінансово-економічної кризи на скорочення обсягів міжнародних перевезень на регіональних на міжнародних ринках, посилення процесів консолідації на міжнародних ринках транспортних послуг. Ідентифіковано ослаблення позицій вітчизняних операторів у боротьбі за замовників не лише на зовнішніх, але й на внутрішньому ринках транспортних послуг. Обґрунтовано необхідність модернізації річкового флоту України з метою підвищення конкурентоспроможності на окресленому сегменті міжнародного ринку транспортних перевезень. Гальмування процесу реформування галузі визначено неефективністю інституційної та фінансової підтримки з боку держави. Виявлено  ризики втрати авторитету держави у разі гальмування проведення реформ та чинники, що негативно впливають на відродження судноплавства по основним водним артеріям України Визначено перспективні геопросторові  напрями розвитку річкового судноплавства у міжнародному сполученні в контексті відкриття нових зовнішньоторговельних маршрутів. Розкрито потенціал річкових контейнерних перевезень та послуг з переробки у річкових портах для відродження в докризових масштабах трафіку та його подальшого нарощування. Виокремлено перспективу найбільш динамічного сегменту у сфері міжнародних перевезень вантажів через інтермодальні та мультимодальні змішані перевезення. З урахуванням очевидних переваг річкового транспорту за критеріями економічності, екологічності, енергозбереження та безпеки обґрунтовано доцільність об’єднання зусиль держави та великого національного бізнесу задля розвитку міжнародної перспективи шляхом застосування Україною новітніх технологій у системі транскордонних перевезень вантажів та пасажирів.

Біографії авторів

Людмила Петрівна Кудирко, Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ

к.е.н., доцент

Олена Юріївна Ємельянова, Національний інститут стратегічних досліджень, м. Київ

ст. консультант

Анастасія Вікторівна Троцан, Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ

здобувач

Посилання

Шевченко М. Внутрішні водні перевезення в Європі/М. Шевченко//Порти України – № 8 (90) – 2009 р. – С.48

Транспорт і зв'язок України 2012. Статистичний збірник//Державна служба статистики України/Відповідальна за випуск І.В.Калачова – К.: – 2013 – 268 с.

Головко С. Конкурентоспроможність вантажних перевезень річковим транспортом України/ С. Головко //Порти України – 2013 – № 9 (131) – С.34-36.

Перший рейс за маршрутом Стамбул-Дніпропетровськ [Електронний ресурс]−Режим доступу: http://alvan-un.ru/kontejnerni-perevezennya/459-pershij-rejs-za-marshrutom-stambul-dnipropetrovsk.html

«Нибулон» планирует развивать судоходство по Волге, Дону, Каспию, Днепру и Азовскому морю [Електронний ресурс]−Режим доступу: http://khersonline.net/novosti/ekonomika/7076-nibulon-planiruet-razvivat-sudohodstvo-po-volge-donu-kaspiyu-dnepru-i-azovskomu-moryu.html

Михайлова В. Зерно заставит Днепр работать /В. Михайлова//Порти України – 2013. – № 8 (130) – С.13

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-05-08