МОТИВАЦІЯ ПРАЦІ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ГМК УКРАЇНИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПОДОЛАННЯ КРИЗИ

Автор(и)

  • О. Є. Рябцева ДВНЗ «Український державний хіміко-технологічний університет», м. Дніпропетровськ, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.11.2015.74653

Ключові слова:

мотивація, криза, гірничо-металургійний комплекс, чорна металургія, нематеріальна мотивація, продуктивність праці, заробітна плата

Анотація

В статті розглянуто трудові показники гірничо-металургійного комплексу України. Доведено необхідність дій щодо покращення результатів діяльності підприємств з використанням мотиваційних інструментів. Порівняння динаміки росту заробітної плати на тонну виробленої сталі в чорній металургії й індексу цін виробників у цій галузі, дозволило зробити висновок, що зростання заробітної плати забезпечено істотним зростанням цін на продукцію чорної металургії. Підвищити показники «натуральної» продуктивності праці пропонується використовуючи методи мотивації. Мотивація праці розглядається як майстерність, що полягає у керуванні чинниками та умовами, здатними спонукати працівника до активності або викликають небажання виконувати визначені дії.

Також у статті проаналізовано структуру витрат провідних металургійних підприємств України та зауважено наднизький рівень витрат на оплату праці та соціальні заходи. Підкреслено, що особливої уваги під час кризи заслуговують методи нематеріальної мотивації. В статті наведені рекомендації щодо мотивування працівників підприємств гірничо-металургійного комплексу в складних економічних та соціальних умовах. Серед найбільш дієвих інструментів мотивації у кризових умовах були названі обізнаність персоналу щодо ситуації на підприємстві, своєчасна виплата заробітної плати, участь працівників у прийнятті рішень.

Біографія автора

О. Є. Рябцева, ДВНЗ «Український державний хіміко-технологічний університет», м. Дніпропетровськ

к.е.н.

Посилання

Hitka M., Sirotiakova M. Impact of economic crisis on change of motivation of Ekoltech s. r. o. Fiľakovo employees. Drewno wood. 2011, Vol. 54, Iss. 185, pp. 119-126.

Bakanauskien I, Ubartas M. The changes of employee’s motivation in the crisis conditions: the case of a telecommunication company, ImpresaProgetto, 2012, Vol 2012. [Electronic resource]. Available at: http://www.impresaprogetto.it/sites/impresaprogetto.it/files/articles/1-2012_wp_bakanauskiene_ubartas.pdf

Pakhulyuk M.O. Nonmaterial workers motivation in a crisis economy conditions. [Electronic resource]. Available at: http://rusnauka.com/13_EISN_2009/Economics/45538.doc.htm

Офіційний сайт Федерації металургів України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://fedmet.org.

Багирова И. Х. Мотивация персонала в условиях кризиса // Вестник Томского государственного университета, 2011. №4 (16). С. 83-88.

Хайем А. 17 способов повысить мотивацию сотрудников. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.elitarium.ru/2006/07/19/17_sposobov_povysit_motivaciju_sotrudnikov.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-06-25