ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ ТЕХНІКИ ЛІНОГРАВЮРИ В РОЗВИТКУ МИСТЕЦТВА І ДИЗАЙНУ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Elena Khramova-Baranova
  • Inna Yakovets

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2020.222349

Ключові слова:

ліногравюра, естамп, мистецтво, дизайн.

Анотація

Мета роботи. Дослідження графічної техніки ліногравюри, її мистецтвознавчий аналіз для визначення їх впливу на розвиток мистецтва і дизайну в Україні з позиції популяризації української культури. Методологія дослідження полягає в застосуванні комплексного методологічного підходу, що базується на використанні загальнонаукових та прикладних методів, насамперед, порівняльно-історичного методу (архівна спадщина, сучасні наукові праці), конкретно-історичного методу для аналізу впливу ліногравюри і здобутків митців в популяризації українського мистецтва, а також використанні методу порівняльного аналізу й історико-культурного підходу, що сприятиме виявленню основних тенденцій розвитку ліногравюри в творчості українських митців в світовому контексті. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про застосування ліногравюри в мистецтві і дизайні. В постіндустріальний період розвитку суспільства, для відродження культурного пласту необхідно показати художньо-естетичне значення ліногравюри для репрезентації і популяризації української культури, що дасть можливість підкреслити перспективи цієї графічної техніки в мистецтві і дизайні. Новизна полягає у спробі осмислення і виявлення основних тенденцій розвитку техніки ліногравюри в репрезентації української культури і творчості українських митців в ХХ – ХХІ ст., що зумовлено історичними, соціальними, культурними процесами. Висновки. Аналіз сутності і репрезентації графічних технік в творчості українських митців вказує на взаємозалежність давньої культурної спадщини і досягнень ХХ – ХХІ століть, що уможливлює вдосконалення ліногравюри і має вплинути на розвиток мистецтва і дизайну в Україні.

Посилання

Leshchynskyi A.A. (2003). Graphic basics. Grodno: GrGU [in Russian].

Vovchok H. M. (2013). Educational function of illustration of a children's book. Vidavnichij dіm «TM Meganom». Retrieved from: https://int-konf.org/ru/2013/suchasnist-nauka-chas-vzaemodiya-ta-vzaemovpliv-18-20-11-2013-r/610-vovchok-g-m-vikhovna-funktsiya-ilyustratsiji-dityachoji-knigi (data zvernennya: 20.05.2020). [in Russian].

Aksenov H.P. The evolution of the artistic-figurative expressiveness of graphic design in the process of developing printing tools. Chelovek i nauka: Dissertacii po gumanitarnym naukam Retrieved from: http: //cheloveknauka.com/evolyutsiya-hudozhestvenno-obraznoy-vyrazitelnosti-graficheskogo-dizayna-v-protsesse-razvitiya-poligraficheskih-sredstv#ixzz5tNR6tE00 (data zvernennya: 20.05.2020). [in Russian].

Myroshyna M. Yu. (2017). Linocut: its types in printed graphics. Molodoi yssledovatel Dona - Young researcher of Don, 3, 141–143 [in Russian].

Favorskyi V.A. (1986). About art, about the book, about engraving. Moscow: Yzdatelstvo «Knyha» [in Russian].

Leman I. I. (2004). Engraving and lithography. Essays on history and technology. Sankt-Peterburh. [in Ukraine].

Modern Ukrainian linocut. The technique of obtaining linocut and some of its history. Retrieved from: http://skif-trava.com.ua/ua/articles/208.html (data zvernennya: 20.05.2020). [in Ukraine].

Khrystenko V.Ie. (2004). Techniques of author's printing. Etching, lithography, woodcut and linocut, silk screen printing. Navch. posib. Kh.: Koloryt. [in Ukraine].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Номер

Розділ

Дизайн