МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ПРОСУВАННЯ ХУДОЖНІХ ТВОРІВ У МАРКЕТИНГУ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Дмитро Акімов

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2021.238609

Анотація

Мета роботи. Дослідження та аналіз алгоритмів маркетингових технологій за допомогою маркетингових досліджень та просування творів мистецтва на арт-ринку в маркетингу образотворчого мистецтва. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, емпіричного та теоретичного методів. Такий методологічний підхід дозволяє проаналізувати процеси сегментування ринку образотворчого мистецтва з подальшим використанням результатів досліджень у маркетингових процесах просування творів мистецтва від митця до споживача. Наукова новизна полягає у розширенні уявлень про дослідження маркетингових процесів на ринку мистецтв. У статті встановлено, що в другій половині ХХ ст. – на початку ХХІ ст. на арт-ринку дуже активно та ефективно використовувались та використовуються маркетингові моделі та технології, але професійна наукова діяльність, наукові дослідження у сфері маркетингу арт-ринку проводились та проводяться недостатньою мірою, а тому можна констатувати, що мистецька творчість є сферою прискіпливої уваги великого, малого та середнього бізнесу, який, у свою чергу, створив арт-ринок, але досі не залучив в цю сферу спеціалістів у галузі соціологічних, економічних, маркетингових наук. Наукова, дослідницька робота щодо позиціонування художніх творів має на меті визначення основних ринкових якостей творів мистецтва, їхньої впізнаваності для подальшого просування творів на ринках з використанням реклами та інших маркетингових механізмів. Висновки. Проведений у статті аналіз проблем використання традиційних маркетингових технологій у маркетингу мистецтва дає підстави констатувати, що такі технології на арт-ринку використовуються, але вони суттєво відрізняються від інших ринкових сфер. Крім того, слід віддати належне ефективності маркетингових технологій на арт-ринку. Зауважимо, що така традиційна маркетингова технологія, як маркетингові дослідження, недостатньою мірою використовується в маркетингу образотворчого мистецтва. Особливої уваги в маркетингу мистецтва заслуговує технологія позиціонування художніх творів та митців. Саме позиціонування творів мистецтва в процесі реалізації маркетингового підходу дозволяє здійснювати на ринку такі стратегії задоволення попиту на твори мистецтва, як: негативний попит, відсутність попиту, латентний попит, попит, що зменшується, нерегулярний попит, повний попит, надмірний попит, небажаний попит.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-31

Номер

Розділ

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація