ЗНАЧЕННЯ РЕПЕРТУАРУ ТЕАТРУ У РОЗВИТКУ КУЛЬТУРИ (НА МАТЕРІАЛІ НАРОДНИХ АМАТОРСЬКИХ ТЕАТРІВ ЖИТОМИРЩИНИ 1990 – 2000-Х РОКІВ)
DOI:
https://doi.org/10.32461/149893Ключові слова:
народний аматорський театральний колектив, Житомирщина, репертуар, культурні процеси, національна культураАнотація
Мета роботи полягає у дослідженні діяльності народних аматорських театральних колективів Житомирщини від 1990-х років до сучасності. Методологія дослідження включає у себе компаративний метод для порівняння принципів формування репертуару аматорських театрів у ХІХ та ХХ століттях, співставлення аматорського театру і естрадного аматорського театру; методи індукції та дедукції у дослідженні створення репертуару народних аматорських театрів Житомирщини. Наукова новизна роботи очевидна, адже на сьогодні формування репертуару народних аматорських театрів Житомирщини залишається малодослідженим. Висновки свідчать про те, що творчість народних аматорських театральних колективів Житомирщини є важливою частиною культурних процесів, що відбуваються у суспільстві. Репертуар аматорських театрів відображає смаки і уподобання його глядачів та характеризує цей історичний період, як час підвищеного інтересу до національної культури. Окрім того, наголошується на ролі аматорського театру у розкритті здібностей митців та формуванні культури глядачів шляхом виховання та самовиховання, діяльності та спілкування.
Посилання
Бережна О. В. Проблеми формування репертуару в аматорському естрадному театрі. Українська культура в контексті сучасних наукових досліджень та практичних реалій: Зб. матеріалів Міжнарод. наук.-практ. конф., Київ, 21-22 грудня 2006 р. Київ: ДАКККіМ, 2007. Ч. 2. 360 с. URL: http://nadoest.com/materiali-vseukrayinsekoyi-naukovo-praktichnoyi-konferenciyi-stor-15.
Бонь І. Г. Мистецтво аматорського театру. Черкаси: РВП «Сіяч», 1993. 72 с.
Житомирський обласний центр народної творчості. Житомир: ЖОЦНТ, 2007 – 2016. URL: http://www.tvorchist.com.ua/kolekt/teatralni.
Обертинська А. П. Основи теорії драми та сценарної майстерності: Навч. посібник. Київ.: ДАКККіМ, 2002. 132 с.
Подольська Є. А., Лихвар В. Д. Культурологія: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. Харків: Вид-во НФаУ: Золоті сторінки, 2003. 248 с.
Судьба украинского автора в украинском театре. 26 окт. 2008 г. [аудиозапись]: дискуссия / вед. дискус. Н. Ворожбит. Личный архив О. А. Апчел.
Терещенко М. С. Режисер і театр. Київ: «Мистецтво», 1971. 158 с.
Франко І. Я. Про театр і драматургію / під ред. М. Ф. Нечиталюка. Київ: Вид-во Академії наук УРСР, 1957. 240 с.
Berezhna, O. V. (2007). Problems of formation of the repertoire of the Amateur variety theater. Ukrainian culture in the context of modern scientific research and the practical realities: Proceedings of the International scientific-practical conference, Kyiv, December 21-22, 2006 (Part 2), (p. 360). Kyiv: DAKKKiM Retrieved from http://nadoest.com/materiali-vseukrayinsekoyi-naukovo-praktichnoyi-konferenciyi-stor-15 [In Ukrainian].
Bon’, I. G. (1993). The art of amateur theater. Cherkasy: RVP "Siyach" [іn Ukrainian].
Zhytomyr regional center of folk art (2007-2016). Zhytomyr: ZhOCNT. Retrieved from http://www.tvorchist.com.ua/kolekt/teatralni. [іn Ukrainian].
Obertynska, A. P. (2002). Fundamentals of the theory of drama and screenwriting: a training manual. Кyiv: DAKKKiM [іn Ukrainian].
Podolska, E. A., Lyhvar, V. D. (2003). Cultural studies: a textbook for students of higher educational. Kharkiv: Vid-vo NPhaU: Zoloty storinky [іn Ukrainian].
The fate of Ukrainian author in Ukrainian theater. 26 Oct. 2008 [audio recording]: leading discussions N. Vorozhbit. The personal archive of O. A. Apchel [іn Russian].
Tereshchenko, M. S. (1971). The Director and the theatre. Кyiv: Mystetstvo [іn Ukrainian].
Franko, I. Ya. (1957). About theatre and drama. М. F. Nechitalyuk (Ed.). Kyiv: Vid-vo Academy of Sciences of the Ukrainian SSR [іn Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Svitlana Sobolevska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.