ПРОБЛЕМИ ТВОРЧОЇ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КОМПОЗИТОРА ДРАМАТИЧНОГО ТЕАТРУ В ОСМИСЛЕННІ ОЛЕКСАНДРА РАДЧЕНКА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.34.2018.191151

Анотація

Мета роботи – висвітлити осмислення кола проблем, пов’язаних з роботою
композитора в драматичному театрі, здійснене О. Радченком, безпосереднім учасником
театрального процесу. Методологія дослідження ґрунтується на поєднанні історичного,біографічного та аналітичного методів. Наукова новизна зумовлена введенням до наукового
обігу листів, доповідей та інших текстів О. Радченка, присвячених питанням роботи над
музичною складовою драматичної вистави в єдності творчого та організаційного аспектів.
Висновки. Аналіз здійснених у різній формі висловлювань О. Радченка про місце та роль
композитора у роботі над виставою та в театрі загалом дозволяє судити про повноту й
глибину усвідомлення митцем специфіки такої діяльності, що поєднує творчість (створення
музики та її оркестрування або підбір матеріалу для музичного оформлення) та
організаційну складову (написання «виписок на музику» та коментарів до клавіру з описами
та тривалістю звучання кожного з номерів, обов’язки диригента, хормейстера,
концертмейстера, навчання акторів музичної грамоти). Поряд з цим, композитор був
змушений долати труднощі, зумовлені особливостями тогочасного театрального процесу
(тісні часові рамки, непрофесійні вокалісти-актори, часто неукомплектовані оркестри
тощо). Ідеї О. Радченка не втратили своєї актуальності для сучасних митців та науковців.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-09

Номер

Розділ

Театр та екранні мистецтва