МУЗИЧНИЙ РЯД БАЛЕТУ «ДАМА З КАМЕЛІЯМИ»

Автор(и)

  • Olena Afonina

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222082

Ключові слова:

musical row, musical drama, the emotional component, ballet, "Lady with the Camellias", contrast, plot-semantic conflict.

Анотація

Мета – проаналізувати музичний ряд балету «Дама з камеліями» (Київ). Методологія роботи ґрунтується на використанні загальнонаукових методів і підходів для вирішення поставлених задач: порівняльний аналіз допоміг виявити оригінальність у підборі музики; музикознавчий аналіз показав доцільність формування музичного ряду відповідно балетному лібрето. Наукова новизна роботи полягає в аналізі музичного ряду балету «Дама з камеліями». Висновки. Балет-драма розкривається музикою, органічно втіленою в хореографії. Музична основа балету підпорядкована сюжетно-смисловій конфліктній драматургії. Відбір музики до балету різноманітний, але з певними закономірностями в метроритмічній та емоційній організації. Відображення салонної атмосфери XIX ст. здійснено музикою Л. Бетховена, яка в балеті слугує своєрідним рефреном. Стилістично схожі музичні фрагменти і навіть повтори обраних творів дають можливість простежити процес поступового наростання драматичної дії. Музика композиторів (Й. Брамс, І. Пахельбель, І. Стравінський, Г. Форе, Е. Елгар) сприяє розкриттю емоційно-напружених моментів балету.

Посилання

Apanasenko V. Pokuta kokhannyam URL: https://www.opera.com.ua/performance/dama-z-kameliya [in Ukrainian].

Tchaikovsky P. I. (1953). Musical-critical articles. Moscow: State Musical Publishing House. [in Russia].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Хореографія