РОЛЬ ДИТЯЧИХ ДУХОВИХ ОРКЕСТРІВ У РОЗВИТКУ МОЛОДИХ ТАЛАНТІВ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222120Ключові слова:
дитячий оркестр, розвиток здібностей, конкурсиАнотація
Метою статті є висвітлення музичного шляху окремих яскравих виконавців на духових інструментах з числа учасників дитячих духових колективів, а також розкриття ролі колективного музикування на початковому етапі оволодіння музичним інструментом. Методологія дослідження базується на історико-біографічному та аналітичному методах. Через брак джерельної бази по деяких питаннях використовувався метод індивідуального інтерв’ю. Наукова новизна. Початковий етап навчання на духових інструментах та дитяче оркестрове виконавство закладають фундамент у формуванні особистості виконавця. Ознайомлення учнів з творчістю яскравих виконавців-духовиків позитивно впливає на їхнє ставлення до музичного виконавства. Для молодшого покоління виконавців більш зрозумілими є приклади з сучасності, тож висвітлення музичного шляху відомих молодих виконавців сьогодення може бути гарним зразком для наслідування. Висновки. Виявлення в дитячих оркестрах обдарованих учнів та подальший розвиток їх здібностей безумовно матиме результатом появу яскравих виконавців. В оркестрах юні музиканти отримують корисний досвід колективної гри, досконально вивчають нотний запис, розвивають музичний слух, пам’ять та почуття ритму, отримують навички виконання різножанрової музики, що сприяє розширенню світогляду майбутніх професіоналів. З приведених прикладів бачимо, якщо виконавець крім обдарованості має ще й цілеспрямованість, то в нього є всі шанси стати визнаним виконавцем. Через залучення до колективного музикування широкого кола дітей можна виявити серед них і справжні таланти, які в подальшому будуть рушіями духової виконавської культури.Посилання
Aleksyeyev, R. Ye. (2012). Types of the functioning of Ukrainian big bands in the conditions of world tendencies of a genre. Ukrainian musicology, 38, 375-390 [in Ukrainian].
Boris Lugovik - winner of several music competitions (2015). URL: http://www.vsisumy. com/special-projects/kultura/maybutnie-ie-2015/boris-lugovik-pobeditel-neskolki [in Russian].
Girl-orchestra (2011). URL: https://www.umoloda.kiev.ua/number/1843/ [in Ukrainian].
Zharkikh L. Polina Tarasenko and travel with a trombone URL: http://artkavun.kherson.ua/en-polina-tarasenko-i-puteshestviya-s-trombonom.htm [in Russian].
Nezhinsky, O.M. (1981). Children's brass band. Moscow: Music [in Russian].
Plyachenko, T. M. Education of schoolchildren by means of collective-instrumental music-making URL: https://core.ac.uk/download/pdf/19666582.pdf [in Ukrainian].
Semeník, O. (2016). Dennis Adu: Jazz fashion is great URL: http://artmisto.net/2016/10/17/dennis-adu-moda-na-dzhaz-eto-prekrasno/ [in Russian].
Ukhvarina, I. (2016). Dixieland - world premiere. URL: http://ksza.ks.ua/news/culture/63129-diksilend-mirovaya-premera [in Russian].
Kherson's Polina Tarasenko conquered Riga Jazz Stage 2016. (2016). URL: https://www.0552. ua/news/1186298/hersonka-polina-tarasenko-pokorila-riga-jazz-stage-2016-foto [in Russian].
Shevchuk, M.M. (2016). The technology of development of an emotional culture of schoolchildren in brass band classes. Istoriya stanovlennya ta perspektyvy rozvytku dukhovoyi muzyky v konteksti natsionalʹnoyi kulʹtury Ukrayiny ta zarubizhzhya, 8, 176-178 Rivne: Volynsʹki oberehy [in Ukrainian].
Shorník, O. (2013). A unique girl-orchestra who owns seven instruments lives in Kherson URL: https://www.segodnya.ua/lifestyle/psychology/V-Hersone-zhivet-unikalnaya-devochka-orkestr-vladeyushchaya-semyu-instrumentami-451200.html [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Yuriy Pakhomov
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.