РОЛЬ ДИТЯЧИХ ДУХОВИХ ОРКЕСТРІВ У РОЗВИТКУ МОЛОДИХ ТАЛАНТІВ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Yuriy Pakhomov

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222120

Ключові слова:

дитячий оркестр, розвиток здібностей, конкурси

Анотація

Метою статті є висвітлення музичного шляху окремих яскравих виконавців на духових інструментах з числа учасників дитячих духових колективів, а також розкриття ролі колективного музикування на початковому етапі оволодіння музичним інструментом. Методологія дослідження базується на історико-біографічному та аналітичному методах. Через брак джерельної бази по деяких питаннях використовувався метод індивідуального інтерв’ю. Наукова новизна. Початковий етап навчання на духових інструментах та дитяче оркестрове виконавство закладають фундамент у формуванні особистості виконавця. Ознайомлення учнів з творчістю яскравих виконавців-духовиків позитивно впливає на їхнє ставлення до музичного виконавства. Для молодшого покоління виконавців більш зрозумілими є приклади з сучасності, тож висвітлення музичного шляху відомих молодих виконавців сьогодення може бути гарним зразком для наслідування. Висновки. Виявлення в дитячих оркестрах обдарованих учнів та подальший розвиток їх здібностей безумовно матиме результатом появу яскравих виконавців. В оркестрах юні музиканти отримують корисний досвід колективної гри, досконально вивчають нотний запис, розвивають музичний слух, пам’ять та почуття ритму, отримують навички виконання різножанрової музики, що сприяє розширенню світогляду майбутніх професіоналів. З приведених прикладів бачимо, якщо виконавець крім обдарованості має ще й цілеспрямованість, то в нього є всі шанси стати визнаним виконавцем. Через залучення до колективного музикування широкого кола дітей можна виявити серед них і справжні таланти, які в подальшому будуть рушіями духової виконавської культури.

Посилання

Aleksyeyev, R. Ye. (2012). Types of the functioning of Ukrainian big bands in the conditions of world tendencies of a genre. Ukrainian musicology, 38, 375-390 [in Ukrainian].

Boris Lugovik - winner of several music competitions (2015). URL: http://www.vsisumy. com/special-projects/kultura/maybutnie-ie-2015/boris-lugovik-pobeditel-neskolki [in Russian].

Girl-orchestra (2011). URL: https://www.umoloda.kiev.ua/number/1843/ [in Ukrainian].

Zharkikh L. Polina Tarasenko and travel with a trombone URL: http://artkavun.kherson.ua/en-polina-tarasenko-i-puteshestviya-s-trombonom.htm [in Russian].

Nezhinsky, O.M. (1981). Children's brass band. Moscow: Music [in Russian].

Plyachenko, T. M. Education of schoolchildren by means of collective-instrumental music-making URL: https://core.ac.uk/download/pdf/19666582.pdf [in Ukrainian].

Semeník, O. (2016). Dennis Adu: Jazz fashion is great URL: http://artmisto.net/2016/10/17/dennis-adu-moda-na-dzhaz-eto-prekrasno/ [in Russian].

Ukhvarina, I. (2016). Dixieland - world premiere. URL: http://ksza.ks.ua/news/culture/63129-diksilend-mirovaya-premera [in Russian].

Kherson's Polina Tarasenko conquered Riga Jazz Stage 2016. (2016). URL: https://www.0552. ua/news/1186298/hersonka-polina-tarasenko-pokorila-riga-jazz-stage-2016-foto [in Russian].

Shevchuk, M.M. (2016). The technology of development of an emotional culture of schoolchildren in brass band classes. Istoriya stanovlennya ta perspektyvy rozvytku dukhovoyi muzyky v konteksti natsionalʹnoyi kulʹtury Ukrayiny ta zarubizhzhya, 8, 176-178 Rivne: Volynsʹki oberehy [in Ukrainian].

Shorník, O. (2013). A unique girl-orchestra who owns seven instruments lives in Kherson URL: https://www.segodnya.ua/lifestyle/psychology/V-Hersone-zhivet-unikalnaya-devochka-orkestr-vladeyushchaya-semyu-instrumentami-451200.html [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Музичне мистецтво