Творчість вітчизняних баяністів-акордеоністів у контексті естрадно-джазового виконавства на рубежі ХХ – ХХІ століть

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.40.2021.250370

Анотація

Мета роботи. Висвітлити особливості функціонування естрадно-джазової музики в баянно-акордеонному мистецтві України окресленого періоду. Методологія дослідження базується на основних принципах теорії пізнання, зокрема: об’єктивність, науковість, історизм, цілісність, взаємозв’язок і взаємозалежність явищ і процесів дійсності, а також концептуальні положення теорії професійної майстерності. Наукова новизна полягає у висвітленні творчої діяльності вітчизняних баяністів-акордеоністів та систематизації етапів розвитку і творчих здобутків академічної школи означеного періоду. Висновки. Естрадно-джазова музика в контексті виконавської творчості вітчизняних та зарубіжних баяністів-акордеоністів має послідовний характер і розвивається на музичному підґрунті негритянського фольклору, міської культури (жанри побутової танцювальної музики – вальси, польки, танго, фокстроти, тощо), професійного концертного виконавства (сучасна джазова музика – імпровізації, концертні транскрипції, ретро-сюїти на джазові теми, сюїти у джазовому стилі, джаз-рок-партити). Основними факторами, які вагомо вплинули на динаміку розвитку естрадно-джазової музики в баянно-акордеонному мистецтві України та зарубіжжя, виступили різноманітні мистецькі процеси, що відбувалися упродовж досліджуваного періоду, визначеного еволюцією якісних показників.

Ключові слова: баян (акордеон), акомпануючий інструмент, сольне виконавство, джазові композиції, композиторська техніка, академізація.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Номер

Розділ

Музичне мистецтво