Концепт «ф’южн» у сучасній рок-музиці України

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.41.2022.262984

Анотація

Мета роботи – дослідити значення концепту «ф’южн» у процесі розвитку  сучасної рок-музики України. Методологія дослідження полягає в застосуванні низки підходів: історичний – у накопиченні відомостей, отриманих з першоджерел, музикознавчої та мистецтвознавчої літератури з обраної теми; аналітичний – у використанні мистецтвознавчої та культурологічної літератури; системний – для узагальнення художньо-естетичних особливостей жанру рок-музики; теоретичний і прогностичний методи дали змогу підбити підсумки дослідження та обґрунтувати пропозиції щодо розв’язання складних питань, що постали перед українською рок-музикою. Наукова новизна: вперше в національному мистецтвознавстві репрезентовано концепт «ф’южн» в українській рок-музиці, що синтезувала давні українські пісенні традиції з новітніми доробками західноєвропейської музичної культури. Висновки. Концепт «ф’южн» як багатозначний термін за своєю суттю має своєрідний творчий сенс і містить у собі інноваційність ідеї. Концепт «ф’южн» у рок-музиці України має певну природу конфліктності, адже, з одного боку, західноєвропейські впливи, які мали свій початок ще на початку ХХ століття, охопили культурне життя молодіжного середовища, стимулювали зародження нових жанрів у сучасному музичному мистецтві України. З іншого – переосмислення українського фольклору, тобто трансформація традиційних українських народних пісень (переспіви давніх родинно-побутових пісень, календарно-обрядових та ін., що містять етнотенденції), які чітко окреслились та намітили подальший розвиток рок-музики в Україні.

Ключові слова: ф’южн, рок-музика, концепт, фольклор, етно-рок, аутентичний рок, музична культура.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-26

Номер

Розділ

Музичне мистецтво