Особливості функціональності гармонічного звороту ІІ–V ступенів як основного елемента музичної лексики джазу

Автор(и)

  • Володимир Журба
  • Яніна Журба

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.42.2022.270328

Анотація

Мета статті – виявити гармонічно-функціональні характеристики основних елементів джазової гармонії, а саме гармонічного звороту ІІ–V ступенів. Для досягнення мети публікації були використані такі методи дослідження: компаративний (для проведення порівняльного аналізу особливостей гармонічної функціональності академічної і джазової музики); метод музикознавчого аналізу (для проведення музикознавчого аналізу джазових творів); метод стильового аналізу (для виявлення характеристик певних стилів джазової музики); метод узагальнення (для підбиття підсумків дослідження). Наукова новизна. У презентованій науковій роботі вперше в українському музикознавстві здійснено спробу теоретично осмислити функціональні зв’язки в межах гармонії джазової музики. Висновки. Гармонічна формула II–V являє собою єдину функціональну ланку джазової гармонії, головною характеристикою якої є домінантова функціональність. Оскільки феномен домінантовості є головним імпульсом для здійснення музичного розвитку, гармонічний зворот ІІ–V ступенів є не тільки основною гармонічною формулою, а й провідним елементом гармонічного розвитку джазової музики. Таке твердження є поштовхом до переосмислення гармонічної функціональності в контексті джазової музики та, зокрема, до усвідомлення функції гармонічного звороту ІІ–V ступенів, що призведе до більш повного та глибокого розуміння джазової музики її виконавцями і, як результат, слухачами.

Ключові слова: джазова музика, гармонія, функціональність, гармонічний зворот ІІ–V ступенів

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-16

Номер

Розділ

Музичне мистецтво