DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.2017.107108

Comparison of specificity and features of definition of marketing and branding in the field of tourism and hotel business

Olena Uhodnikova, Anna Ziglo

Abstract


The article is devoted to the issues of development of marketing activities and branding in the field of tourism and hotel industry, which is very relevant in conditions of increased competition, which is formed on the market of tourist services and hospitality services. The specifics of the concept of marketing and branding are analyzed, taking into account the specifics of the branch, the differences between the concepts of marketing and branding are determined


Keywords


tourism; hotel and restaurant business; marketing; branding; marketing management; enterprise; competition

References


Berezin, I. S. (1999). Marketing i issledovaniya rynkov. Moscow: Russkaya Delovaya Literatura, 416.

Gruzinov, V. P. (2007). Skhema marketingovoy deyatel'nosti. Moscow: «Infra – M», 305.

Golubkov, E. P. (2003). Osnovy marketinga. Moscow: Izdatel'stvo «Finpress», 656.

Gerchikov, I. N. (1995). Menedzhment. Moscow: Banki i birzhi, YUNITI, 480.

Il'in, A. I. (2001). Planirovanie na predpriyatii. Minsk: Novoeznanie, 635.

Planirovanie kak funkciya menedzhmenta. Kompaniya «Pozitiv». Available at: http://www.diplomkurs.ru/menedzhment-teoriya-upravleniya-i-organizatsii/planirovanie-kak-funktsiya-menedzhmenta-referat.html

Lysytsia, N. M. (2002). Sotsialna pryvablyvist – osnova rozvytku spozhyvchoi povedinky u suchasnomu suspilstvi. Materialy mizhnarodnoi sotsiolohichnoi konferentsii. Kharkiv.

Pankruhin, A. P. (2006). Marketing territoriy. Sankt Peterburg: Piter, 416.

Dinni, K. (2013). Brending territoriy. Luchshie mirovye praktiki. Moscow: Mann, Ivanov i Ferber, 336.

Kotler, F., Asplund, K., Reyn, I., Hayder, D. (2005). Marketing mest. Privlechenie investiciy, predpriyatiy, zhiteley i turistov v goroda, kommuny, regiony i strany Evropy. Sankt Peterburg: Stokgol'mskaya shkola ehkonomiki v Sankt-Peterburge, Piter, 382.


GOST Style Citations


Березин, И. С. Маркетинг и исследования рынков [Текст] / И. С. Березин. – М.: Русская Деловая Литература, 1999. – 416 с.

Грузинов, В. П. Схема маркетинговой деятельности [Текст] / В. П. Грузинов. – М.: «Инфра – М», 2007. – 305 с.

Голубков, Е. П. Основы маркетинга [Текст]: уч. / Е. П. Голубков. – М.: Издательство «Финпресс», 2003. – 656 с.

Герчиков, И. Н. Менеджмент [Текст]: уч. / И. Н. Герчиков. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1995. – 480 с.

Ильин, А. И. Планирование на предприятии [Текст]: уч. / А. И. Ильин. – 2-е изд., перераб. – Мн.: Новоезнание, 2001. – 635 с.

Планирование как функция менеджмента [Электронный ресурс]. – Компания «Позитив». – Режим доступа: http://www.diplomkurs.ru/menedzhment-teoriya-upravleniya-i-organizatsii/planirovanie-kak-funktsiya-menedzhmenta-referat.html

Лисиця, Н. М. Соціальна привабливість – основа розвитку споживчої поведінки у сучасному суспільстві [Текст] / Н. М. Лисиця // Матеріали міжнародної соціологічної конференції. – Харків, 2002.

Панкрухин, А. П. Маркетинг территорий [Текст] / А. П. Панкрухин. – СПб.: Питер, 2006. – 416 с.

Динни, К. Брендинг территорий. Лучшие мировые практики [Текст] / К. Динни. – М.: Манн, Иванов и Фербер, 2013. – 336 с.

Котлер, Ф. Маркетинг мест. Привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны, регионы и страны Европы [Текст] / Ф. Котлер, К. Асплунд, И. Рейн, Д. Хайдер. – СПб.: Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, Питер, 2005. – 382 с.







Copyright (c) 2017

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2313-8416 (Online), ISSN 2313-6286 (Print)