DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.53940

Теорія інформаційної війни: базові основи, методологія та понятійний апарат

Олександр Васильович Курбан

Аннотация


Проведено комплексне теоретичне дослідження та визначення базових положень сучасної теорії інформаційної війни у соціальних он-лайн мережах. Встановлено три базових блоки за якими систематизуються теоретико-методологічні основи зазначеної теми: інформаційно-психологічна війна, соціальні оф-лайн та он-лайн мережі. Відповідно до трьох напрямків визначено профільні теоретичні положення та сформовано методологічне обґрунтування інформаційних процесів в рамках інформаційної війни у соціальних он-лайн мережах


Ключевые слова


інформаційна війна; психологічна війна; соціальні мережі; інтернет; інформація; комунікація; гібридна війна

Полный текст:

PDF (Українська)

Литература


Korol'ko, V. G. (2000). Osnovy pablik rilejshnz. Moscow – Kyiv: Refl-buk – «Vakler», 528.

Zelenin, V. V. (2014). Po toj bik pravdy: nejrolingvistychne programuvannja jak zbroja informacijno-propagandys'koi' vijny. Vinnycja: TOV «Vindruk», 384.

Fon Klauzevyc, K. (2007). O vojne. Moscow: Jeksmo, 864. Available at: http://menegerbook.net/menegment/1276-karl_fon_klauzevic_o_voiyne_kniga.html

Mak-Ljuen, M. (2001). Galaktyka Gutenberga: stanovlennja ljudyny drukovanoi' knygy. Kyiv: Nika-Centr, 464.

Makljujen, G. M. (2003). Ponimanie Media: vneshnee rasshirenie cheloveka. Moscow: «Kanon-press-C», 464.

Bzhezinskij, Z. (1994). Velikaja shahmatnaja doska. Gospodstvo Ameriki i ego geostrategicheskie imperativy. Moscow: Mezhdunar. otnoshenija, 256.

Bzhezinskij, Z. (2004). Vybor. Global'noe gospodstvo ili global'noe liderstvo. Moscow: Mezhdunarodnye otnoshenija, 288.

Kara-Murza, S. G. (2007). Manipuljacija soznaniem. Moscow: JeKSMO, 867.

Pochepcov, G. G. (2000). Informacionnye vojny. Osnovy voenno-kommunikativnyh issledovanij. Moscow – Kyiv: «Refl-buk» – «Vakler», 576.

Pochepcov, G. G. (2000). Psihologicheskie vojny. Moscow – Kyiv: «Refl-buk» – «Vakler», 528.

Karnegi, D. (2004). Kak priobretat' druzej i okazyvat' vlijanie na ljudej. Moscow: Dom slavjanskoj knigi, 590.

Kurban, O. V. (2014). PR u marketyngovyh komunikacijah. Kyiv: Kondor-Vydavnyctvo, 246.

Kurban, O. V. (2012). Diagnostyka ta modeljuvannja PR-procesiv. Kyiv: Ukrai'ns'ka konfederacija zhurnalistiv, 160.

Halilov, D. (2013). Marketing v social'nyh setjah. Moscow: Izd-vo «Man, Ivanov i Ferber», 240.

Konyk, D., Rendel, S. (2011). Rasstav'te seti. Kak ispol'zovat' Internet v interesah vashogo biznesa. Kyiv: OOO «Kompanija LIK», 120.

Achkasova, V. A., Volodina, L. V. (2005). Svjazi s obshhestvennost'ju kak social'naja inzhenerija. Sankt-Peterburg: Rech', 336.

Il'ganaeva, V. A. (Ed.) (2009). Social'nye kommunikacii (teorija, metodologija, dejatel'nost'). Kharkiv: KP «Gorodskaja tipografija», 392.


Пристатейная библиография ГОСТ


1. Королько, В. Г. Основы паблик рилейшнз [Текст] / В. Г. Королько. – Москва – Киев: «Рефл-бук» – «Ваклер», 2000. – 528 с.

2. Зеленін, В. В. По той бік правди: нейролінгвістичне програмування як зброя інформаційно-пропагандиської війни [Текст] / В. В. Зеленін. – Вінниця: ТОВ «Віндрук», 2014. – 384 с.

3. Фон Клаузевиц, К. О войне [Текст] / К. фон Клаузевиц. – М.: Эксмо, 2007. – 864 с. – Режим доступу: http://menegerbook.net/menegment/1276-karl_fon_klauzevic_o_voiyne_kniga.html

4. Мак-Люен, М. Галактика Гутенберга: становлення людини друкованої книги [Текст] / М. Мак-Люен. – К.: Ніка-Центр, 2001. – 464 с.

5. Маклюэн, Г. М. Понимание Медиа: внешнее расширение человека [Текст] / Г. М. Маклюэн. – М.: «Канон-пресс-Ц», 2003. – 464 с.

6. Бжезинский, З. Великая шахматная доска. Господство Америки и его геостратегические императивы [Текст] / З. Бжезинский. – М.: Междунар. отношения, 1994. – 256 с.

7. Бжезинский, З. Выбор. Глобальное господство или глобальное лидерство [Текст] / З. Бжезинский. – М.: Международные отношения, 2004. – 288 с.

8. Кара-Мурза, С. Г. Манипуляция сознанием [Текст] / С. Г. Кара-Мурза. – М.: ЭКСМО, 2007. – 867 с.

9. Почепцов, Г. Г. Информационные войны. Основы военно-коммуникативных исследований [Текст] / Г. Г. Почепцов. – Москва – Киев: «Рефл-бук» – «Ваклер», 2000. – 576 с.

10. Почепцов, Г. Г. Психологические войны [Текст] / Г. Г. Почепцов. – Москва – Киев: «Рефл-бук» – «Ваклер», 2000. – 528 с.

11. Карнеги, Д. Как приобретать друзей и оказывать влияние на людей [Текст] / Д. Карнеги. – М.: Дом славянской книги, 2004. – 590 с.

12. Курбан, О. В. PR у маркетингових комунікаціях [Текст]: навч. пос. / О. В. Курбан. – К.: Кондор-Видавництво, 2014. – 246 с.

13. Курбан, О. В. Діагностика та моделювання PR-процесів [Текст]: навч. пос. / О. В. Курбан. – К.: Українська конфедерація журналістів, 2012. – 160 с.

14. Халилов, Д. Маркетинг в социальных сетях [Текст] / Д. Халилов. – М.: Изд-во «Ман, Иванов и Фербер», 2013. – 240 с.

15. Конык, Д. Расставьте сети. Как использовать Интернет в интересах вашого бизнеса [Текст] / Д. Конык. С. Рендел. – К.: ООО «Компания ЛИК», 2011. – 120 с.

16. Ачкасова, В. А. Связи с общественностью как социальная инженерия [Текст] / В. А. Ачкасова, Л. В. Володина. – СПб.: Речь, 2005. – 336 с.

17. Социальные коммуникации (теория, методология, деятельность) [Текст] / под. ред. В. А. Ильганаевой. – Х.: КП «Городская типография», 2009. – 392 с.







Copyright (c) 2015 Олександр Васильович Курбан

Creative Commons License
Эта работа лицензирована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2313-8416 (Online), ISSN 2313-6286 (Print)