ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ З «ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ (АНГЛІЙСЬКА)» ДЛЯ СТУДЕНТІВ АГРОБІОЛОГІЧНИХ І ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
Ключові слова:
інноваційні технології навчання, інтерактивні технології, іноземна фахова мова.Анотація
У сучасному світі технологічно розвинених комунікацій й інформаційного обміну визначна роль відводиться інноваційним технологіям навчання. Проблема упровадження інтерактивних технологій у сучасну систему навчання студентів іноземної фахової мови не втрачає своєї актуальності перш за все тому, що основним завданням навчального процесу стає формування креативності, проектного мислення й аналітичних здібностей, комунікативних компетентностей, толерантності та здатності до самоосвіти і саморозвитку, що забезпечує успішність особистісного, професійного і кар’єрного зростання молодих фахівців. У результаті проведеного дослідження, аналізу та узагальнення його результатів було доведено, що найбільш повно сучасним завданням в царині організації й реалізації навчальної діяльності відповідають інтерактивні методи, побудовані на діалозі (полілозі), міжособистісній взаємодії, переведенні студентів у позицію активних суб’єктів навчання, спроможних активно включатися до пізнавальної діяльності на засадах самопрагнення, самовияву, емоційно-позитивного ставлення та самостійного досягнення навчальних цілей. Визначено й обґрунтовано дидактичні засади застосування інтерактивних методів у навчанні студентів технічних та агробіологічних спеціальностей.
Посилання
Бондар В.І. Дидактика: [підруч. для студ. вищ. пед. навч. закл.] / Володимир Іванович Бондар. – К.: Либідь, 2005. – 264 с.
Буган Ю.В. Громадянська освіта в школі: завдання, зміст та форми реалізації / Ю.В.Буган, О.В.Козловська // Завуч. Наша вкладка. – 2005. – № 01 (223). – С. 6-18.
Велитченко Л.К. Педагогічна взаємодія: теоретичні основи психологічного аналізу: моногр. / Л.К.Велитченко. – Одеса: ПНУАПН України, 2005. – 302 с.
Велитченко Л.К. Психология педагогического взаимодействия: проблемы концептуализации: моногр. / Л.К.Велитченко. - Одесса: ЮНЦ АПН Украины, 2003. – 222 с.
Волосюк М.А. Проблемне навчання як провідний метод розвиваючого навчання в умовах особистісно оріїнтованої парадигми освіти / М.А.Волосюк // Управління школою. – 2005. – № 16 – 18 (100 – 102). – С. 56- 69.
Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти, вивчення, викладання, оцінювання. Відділ сучасних мов. Страсбург. – К.: Ленвіт, 2003. – 261 с.
Іванова О.В. Інтерактивні методи та їх застосування в програмах з практичного курсу другої іноземної мови / О.В. Іванова // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер.: Педагогіка і психологія. – Зб. статей: – Ялта: РВВ КГУ, 2014. – Вип. 43. – Ч. 4. – С. 51-57.
Іванова О.В., Журба О.Р. Ефективні методи вивчення іноземних мов / О.В. Іванова, О.Р. Журба // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України / Серія «Філологічні науки» / Редкол. : Д.О. Мельничук (відп.ред.) та ін. – К.: ВЦ НУБіП України, 2013. – Вип. 186. – Ч. 2. – С.193-198.
Ігри дорослих. Інтерактивні методи навчання / Л.Галіціна (упоряд.). – К.: Редакції загально педагогічних газет, 2005. – 128 с. – ( Бібліотека «Шкільного світу»).
Коваль Т.І. Підготовка викладачів вищої школи: інформаційні технології у педагогічній діяльності: [навч.-метод. посібник] / Т.І. Коваль, С.О. Сисоєва, Л.П. Сущенко. – К.: Видавничий центр КНЛУ, 2009. – 380с.
Леднев В.С. Содержание образования / Вадим Семенович Леднев. –М.: Высш.шк.,1989. -.360 с.
Мартинова Р.Ю. Цілісна загальнодитактична модель змісту навчання іноземних мов: [Монографія] – К.: Вища школа, 2004. – 454 с.
Пометун О. Сучасний урок: Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. посібн. / О.І.Пометун, Л.В.Пироженко; За ред. О.І.Пометун. – К.: „А.С.К.”, 2005. – 192 с.
Пометун О. Як навчити учителів інтерактивних технологій: з досвіду проведення інтерактивних тренінгів у системі перепідготовки педагогічних кадрів / Олена Пометун // Управління школою. – 2004. – № 31 (79). – С. 22 -26.
Сквирский В.Я. О роли педагогического взаимодействия / В.Я.Сквирский // Вестник высшей школы. – 1987. – № 6. – С. 30-33.
Скрипник М. Ігри дорослих. Інтерактивні методи навчання / М.Скрипник; упоряд. І.Галіцина. – К.: Ред. загальнопедагогічних газет, 2005. – 128 с.
Часовский А.В. Интерактивные методы обучения в преподавании «психологии здоровья» / А.В. Часовский // Инновации в образовании. – 2002. – № 3. – С. 92-97.
Handford M., Lisboa M., Koester A.
Swan M.A. Critical look at the Communicative Approach // ELT Journal. – 1985. – Vol. 39. – №1. – P. 1-11.
Widdowson S. Teaching Language as communication. – Oxford: Oxford University Press, 1978. – 168 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 О.В. Іванова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).