METHODOLOGICAL AND SUBSTANTIVE PROBLEMS OF A FOREIGN LANGUAGE LESSON IN PRIMARY SCHOOL

Authors

  • Тетяна Гостєва Zaporizhzhia Pedagogical College,

Keywords:

a foreign language lesson, preschool education, methods of teaching foreign languages

Abstract

The article considers methodological and substantive problems of a foreign language lesson for children of preschool age and identifies features that distinguish it from the lesson in elementary school. It outlines the basic psychophysiological characteristics of preschoolers as well as determines the structure of a language lesson, the priority ways of organizing work on the formation of foreign language communicative competence.

Author Biography

Тетяна Гостєва, Zaporizhzhia Pedagogical College

teacher

References

Базовий компонент дошкільної освіти України: Науковий керівник: А. М. Богуш; Авт. кол-в: Богуш А.М.та ін. – К.: Видавництво, 2012. – 26 с.

Казачінер О.С. Усі заняття з англійської мови в ДНЗ (за базовим компонентом дошкільної освіти). – Х. : Вид. група «Основа», 2014. —285 [3] c.

Крутій К.Л. Навчання дітей української мови: теорія і практика. – Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2000. – 156 с.

Савчин М. В. Вікова психологія: Навчальний посібник / М.В. Савчин, Л.П. Василенко. – К.: Академвидав, 2005. – 359 с.

Тонконог Л.М. Навчально-методичне забезпечення та організація іншомовної дошкільної освіти в Україні / Л.М. Тонгоног // http://undip.org.ua/upload/iblock/298/3_18.pdf

Шкваріна Т. М. Англійська мова для дітей дошкільного віку (програма, методичні рекомендації) : [навч. посіб. для вчителів раннього навчання англійської мови, студ. вищ. пед. навч. закл.] [Текст] / Т. М. Шкваріна. – Умань : Вид.-поліграф. під-во, 2003. – 120 с.

Published

2015-05-24