MAIN PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS OF STUDENT'S PERSONALITY SPIRITUAL SPHERE IMPROVEMENT
Keywords:
spirituality, spiritual values, students, high school, educational processAbstract
The article deals with the spiritual values education in terms of high school. The main approaches to the interpretation of the leading concepts of spiritual realms of human existence have been determined. Theoretical basis for spiritual development of the personality in the period of getting future profession has been analyzed. The content of the leading stages of the educational process that promote spiritual values of the individual. The idea that spiritual self-improvement of high school teachers significantly impacts on educational process effectiveness increasing in the educational center of higher educational institution has been substantiated.References
Бех І.Д. Особистість у просторі духовного розвитку : навч. посіб. / І.Д. Бех. – К.: Академвидав, 2012. – 256 с.
Вербець В.В. Соціально-педагогічний моніторинг у вузі: методологія, методика, організація: Монографія / В.В.Вербець – Рівне: Вид-во РДГУ, 2002. – 309 с.
Ефименко Е. А. Студенческий возраст как наиболее сензитивный период формирования духовных ценностей будущей профессиональной деятельности / Е.А. Ефименко // Известия РГПУ им. А.И. Герцена. 2008. №88. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/studencheskiy-vozrast-kak-naibolee-senzitivnyy-period-formirovaniya-duhovnyh-tsennostey-buduschey-professionalnoy-deyatelnosti (дата обращения: 09.01.2014).
Сухомлинська О.В. Духовно-моральне виховання дітей та молоді в координатах педагогічної науки і практики: (виступ на Загальних зборах АПН України 07.12.05) [Електронний ресурс] / О.В. Сухомлинська // http://www.apsu.org.ua/index2.html (дата звернення: 09.01.2014).
Щуркова, Н. Е.. Практикум по педагогической технологи / Н. Е. Щуркова; Педагогическое общество России. – М.: Наука, 1998. – 249 с.
Ярошенко А.О. Соціоморальне виховання та зміна ціннісних орієнтацій курсантів при вивченні соціально-гуманітарних дисциплін / А.О. Ярошенко // Нове в навчальному процесі. – К.: Київський інститут військово-повітряних сил. - 1999. – С.27-35.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Віолетта Лаппо
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).