PECULIARITIES OF PROFESSIONAL TRAINING OF FOREIGN LANGUAGE TEACHERS FOR PRESCHOOL EDUCATIONAL INSTITUTIONS
Keywords:
professional competence, foreign language teacher, preschool educational institutionAbstract
The article considers different approaches to the determination of the structure of professional competence of a teacher. It is noted that the training of foreign language teachers for a preschool educational institution is aimed at formation of professional competence as an integral characteristics of personality, which is determined by the specificity of early learning of foreign languages. It is proved that the professional competence of the preschool teacher is an integral category, the content and structure of which allow the specialist to perform their professional activities as efficiently as possible and promote self-development and self-improvement.References
Віттенберг К.Ю. Підготовка майбутніх вихователів засобами інформаційно-комунікаційних технологій до навчання дітей іноземних мов: дис. ... канд.пед.наук: 13.00.04 / Ксенія Юріївна Віттенберг. – Херсон, 2010. – 275 с.
Комков И.М. Методика преподавания иностранных языков / И.М. Комков. – Минск : Выш. школа, 1979. – 352 с.
Морська Л. І. Інформаційні технології у навчанні іноземних мов / Л.І. Морська. – Тернопіль : Астон, 2008. – 256 с.
Педагогика: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / В. А. Сластенин, И.Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; Под ред. В.А. Сластенина – М.: Издательский центр «Академия», 2002. – 576 с.
Огарев Е.И. Компетентность образования: социальный аспект / Е.И. Огарев. – СПб.: РАО ИОВ, 1995. – 170 с.
Шапаренко Х.А. Формування професійної компетентності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів на засадах акмеологічного підходу Х.А Шапаренко : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04. - Х., 2008. – 20 с.
Шкваріна Т.М. Модель змісту підготовки вчителя до здійснення іншомовної освіти дошкільників // Вісник Житомирського державного університету. – Вип. 40. Педагогічні науки / Т. М. Шкваріна. – С.102-105.
Шкваріна Т.М. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів до здійснення іншомовної освіти дошкільників : монографія / Т.М. Шкваріна. – Умань : УВПП, 2008. – 392 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Олена Неборачко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).