THE USE OF INTERACTIVE PROJECTS THE PROCESS OF FORMATION OF FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE OF STUDENTS OF BIOLOGICAL SPECIALTIES OF NON-LINGUISTIC HEI IN UKRAINE
Keywords:
future specialists training, Credit Transfer System, interactive project, studying of foreign languageAbstract
The article is devoted to the current issues of interactive project using as a means of foreign language learning stimulating of the students of agrobiological specialties of a non-language higher school of Ukraine.
References
Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології: Навч. посіб. – К.: Академвидав, 2004. – 352 с.
Євець Є.В. До проблем професійної підготовки майбутнього вчителя в умовах педагогічного університету // Педагогічний процес: теорія і практика: Зб. наук. праць. – К.: Міленіум, 2006. – № 1. – С. 44-47.
Ковальчук О.Б. Діагностування результатів навчання як один з напрямів педагогічної взаємодії суб’єктів навчального процесу // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. – Львів, 2005. – № 19.– С. 83-91.
Мартиненко C.M. Методологічні засади оновлення навчального процесу в педагогічному університеті: від діяльності – до особистості //Педагогічна освіта: Теорія і практика: Зб. наук. праць. «Психологія. Педагогіка». – К: КМПУ ім. Б.Д. Грінченка, 2005. – №3. – С. 171-179.
Мартинюк В.А. Педагогічні засади суб’єкт-суб’єктної взаємодії у вищому навчальному закладі // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. Зб. наук. праць. – К.: КМПУ ім. Б.Д. Грінченка, 2005. – № 4. – С. 146-151.
Сичова М.І. Самостійна робота студентів як предмет наукового дослідження// Педагогіка та психологія. Наук. вісник Чернівецького ун-ту. – 2004. – № 208. – С. 177-181.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Алла Біліченко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).