SOME WAYS OF THE INTENSIFICATION OF ENGLISH TEACHING TO STUDENTS OF NONLANGUAGE SPECIALITIES
Keywords:
intensification of teaching, ways of intensification, English, students of nonlanguage specialities.Abstract
Main approaches to the intensification of English teaching to students of nonlanguage specialities are presented in this article. The definition of “intensification” is given and possible ways of teaching intensification (the best possible amount of education material, specification of requirements for every stage of education, unification of traditional and innovative methods of teaching, learner-centered approach, motivation in studying the subject, improvement of the planning of students’ education etc) are analyzed.
References
Арістова Н.О. Формування мотивації вивчення іноземної мови у студентів вищих нелінгвістичних навчальних закладів: Дис... канд. пед. наук: 13.00.04. – К., 2009. - http://disser.com.ua/content/350944.html
Гончаренко Т. Є. Мотивація вивчення англійської мови як соціальна функція освіти /Т. Є. Гончаренко// Теорія і практика управління соціальними системами. –2010. – № 4. – С. 47 – 54.
Давигора О. В. Роль і місце практичного навчання в підготовці фахівців аграрної галузі / О. В. Давигора // Форум педагогічних ідей «УРОК». – [Электрон. ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.ua/school/lessons_summary/education/48638/
Карпенко О. В. Застосування особистісно-орієнтованого підходу в порцесі викладання іноземних мов / О. В. Карпенко, В.В. Осіров, К.В. Місайлова // Викладання мов на сучасному етапі:між предметні зв’язки. – 2008. – № 14. – С. 101– 108.
Комарова Е. В. Некоторые способы интенсификации процесса обучения иностранному языку в техническом ВУЗе / Е. В. Комарова // Современные научные исследования и инновации – 2015. – № 3. – // [Электрон. ресурс]. – Режим доступу : http://web.snauka.ru/issues/2015/03/49066 (дата обращения: 22.10.2015).
Курпата Н. Я. Інтернет технології у дистанційному навчанні мови / Н. Я. Курпата, В. В. Ногай // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі : міжпр. зв’язки : зб. наук. пр. – Вип. 16. – Харків : Вид-во ХНУ імені В. Каразіна, 2010 – С. 130 – 137.
Максак І. В. “Blended Learning” як інноваційних підхід у формуванні професійної компетентності вчителя англійської мови початкової школи / І. В Максак // [Электрон. ресурс]. – Режим доступу : http://visnyk.chnpu.edu.ua/?wpfb_dl=1334
Ниязова А.Е. Интенсификация процесса обучения иностранным языкам в вузе в условиях кредитной системы обучения [Электронный ресурс]. – Режим доступа. – http://repository.enu.kz/handle/123456789/4774.
Паніч Г. А. Методологічні можливості використання комп’ютерних технологій при формуванні писемної компетенції у студентів /Г. А. Паніч // Мат-ли V Міжнар. наук.-пр. конф «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі (22 листопада 2012). –Х. : ХНУ им. В Н. Каразина.−С. 144−145.
Петрук В. Проблеми соціалізації та індивідуалізації навчання в умовах сучасного інформаційно-освітинього середовища / В. Петрук // Освіта і управління. – Т. 14. – № 2–3. – 2011. – С. 86 – 94.
Удовенко І. В. Використання ігрових ситуацій під час вивчення англійської мови на немовних факультетах /І. В. Удовенко, А. В. Котова // Викладання мов у ВНЗ освіти на сучасному етапі: Міжпредметні зв`язки: зб. наук. пр. – Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2013. – Вип. 23 – С. 102 – 108.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Н.В. Яременко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).