PECULARITIES OF THE HIGHER EDUCATIONAL DEVELOPMENT WITH FOREIGN LANGUAGE KNOWLEDGE IN THE CONTEXT OF EUROINTEGRATION
Keywords:
Eurointegration, learning foreign language, experiential education, online education.Abstract
The article deals with the questions of reformation of higher professional education of Ukraine in the context of Eurointegrational processes, especially changes which have been happened in the teaching English in the higher school according to modern requirements, and ways of current issues’ realization are determined. The author proposes the solution of the question of the students’ effective English learning through the making changes in the curriculum’s context, use of the methodology of “experiential education”, involving foreign teachers to the educational process, intensive use of the Internet in the English lessons etc.
References
Закон України «Про вищу освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Національна програма вивчення та популяризації іноземних мов «Go Global» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://reforms.in.ua/sites/default/files/go_global.pdf
Дем’янова Ю.О. Особливості навчання іноземних мов студентів аграрних вишів в умовах Євроінтеграції України / Ю.О. Дем’янова // Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. - № 1, 2015. – С.35-37. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://journals.uran.ua/apppfo/article/view/52612
Іванова О.В. Англомовна особистість в умовах євроінтеграції України / О.В. Іванова // Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. - № 1. – С. 3-7. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://journals.uran.ua/apppfo/article/view/52370
Пономаренко О.Г. Загальноєвропейські тенденції в профорієнтаційній роботі в Україні / О.Г. Пономаренко // Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. – Том 1. - № 2. – С. 50-53. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://journals.uran.ua/apppfo/article/view/55368
Ципко В.В. Вища освіта України у процесі інтеграції до Європейської освітньої системи / В.В. Ципко. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/14_NPRT_2010/Pedagogica/53660.doc.htm
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 О.В. Іванова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).