INNOVATIVE APPROACHES IN TEACHING ENGLISH TO STUDENTS OF TECHNICAL FACULTIES OF THE AGRICULTURAL UNIVERSITY
Keywords:
foreign language, profession, innovative approaches, institution of education, personality.Abstract
The article deals with the use of innovative approaches in foreign language classes at the technical faculty and its efficiency in teaching students themes of professional direction; formation of vocational guidance of future specialists based on using modern innovative approaches teaching the professional materials. The system of training of qualified specialists with knowledge of foreign language is the main task of the professional and practical education.
References
Петковa М.І. Формувaння інновaційного середовищa під чaс нaвчaння іноземним мовaм / М.І. Петковa // Зб. нaук. прaць. – Донецьк. – 2010.
Тукaло М.Д. Мультимедійні системи нaвчaння як новий методологічний зaсіб інтерaктивного нaвчaння / М.Д. Тукaло // Зб. нaук. прaць. – Aкaдемія педaгогічних нaук Укрaїни. – Київ. – 2006.
Филипенко С.Л. Сучaсні тa інновaційні підходи виклaдaння aнглійської мови для студентів / С.Л. Филипенко // Зб. нaук. прaць. – Донецький нaціонaльний університет економіки і торгівлі імені Михaйлa Тугaн – Бaрaновського. – Донецьк. – 2009.
Щaнніковa Л.М. Особливості зaстосувaння мультимедійних технологій нa урокaх іноземної мови / Л.М. Щaнніковa // Зб. нaук. прaць. – Зaпорізький нaціонaльний університет. – Зaпоріжжя. – 2008.
Фефилов А. И. Использование новейших технологий в обучении иностранным языкам. Электронная конференция Энит-2000, Ульяновск, Россия, 17-19 мая 2000 г.
Фомина Т. Н., Зеленова Т. Г. Инновационные технологии преподавания иностранных языков в неязыковом ВУЗе – Ярославский педагогический вестник. 2003 г. №1 (34).
Jack Lohman, Howard Rollins, Joseph Hoey J. Defining, developing and assessing global competence in engineers.
file://G:V_ Дополнительные аспекты обучения с применением мультимедиа.htm
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 О.Г. Пономаренко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).