ВИКОРИСТАННЯ АВС - АНАЛІЗУ ПРИ ПЛАНУВАННІ ВИРОБНИЦТВА ПРОДУКЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.15673/2312-3125.20/2015.36974Ключові слова:
Процесний підхід, планування виробництва, обсяг реалізованої продукції, АВС-аналіз.Анотація
Розглядається значення функції планування на базі процесного підходу, виділення основних бізнес - процесів на підприємстві; застосування методу АВС - аналізу на прикладі фармацевтичного підприємства при плануванні виробництва продукції, приведення відповідних розрахунків та розподілення товарів на категорії А, В, С; обґрунтування доцільності автоматизації розрахунків АВС - аналізу в інтелектуальних алгоритмах програмного забезпечення, вирішення задачі планування виробництва шляхом простежування тенденції реалізації товару за певний період часу; управління товарним асортиментом; забезпечення формування збалансованого планування виробництва, з урахуванням обороту і прибутковості кожної товарної позиції; планування обсягів виробництва на основі проведеного аналіз. Показано, що допомогою методу АВС - аналізу можна структуровано та більш точно відтворити і надати відповідну інформацію в різноманітних розрізах (за клієнтами, препаратами тощо), що, у свою чергу, дозволить об'єктивніше оцінювати ефективність процесів, які відбуваються на підприємстві, а головне виявляти приховані резерви зниження витрат і приймати обґрунтовані рішення щодо виключення малорентабельних видів діяльності.
Визначення конкретних переваг у результаті використання АВС - аналізу, а саме: автоматичне відображення проведеного АВС - аналізу має велику візуальну інформативність, оскільки не потребує
глибинного вивчення додаткових даних, що дає швидке сприйняття результатів та прийняття управлінських рішень («миттєвий наглядний аналіз») щодо планування виробництва, а також приводить до
підвищення ефективності виконання трьох найважливіших функцій: планування, контролю та управління (саме ці функції виступають у ролі «двигуна» розвитку бізнесу).
Посилання
Івахів Ю., Спільник І. Метод АВС-аналізу: доцільність застосування. Економічний аналіз. Вип. 3(19). 2008р.;
Дзюба О.Д., Метод АВС - аналізу витрат торгівельного підприємства: теорія та практика застосування, 2011 р.;
Пічугіна Т.С., Оцінки ефективності асортиментної політики підприємств роздрібної торгівлі на основі використання АВС- аналізу,2012р.