ЕКОЛОГІЧНА БЕЗПЕКА В АВІАЦІЙНІЙ ГАЛУЗІ: СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ТА ШЛЯХИ ЇХ РОЗВ’ЯЗАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.33730/2310-4678.1.2019.170590Ключові слова:
землекористування авіаційного транспорту, екологічний чинник, сумісне земле- користування, інфраструктура прилеглих районів аеропорту, Рада ІСАОАнотація
Експерти та фахівці Міжнародної організації цивільної авіації (Рада ICAO) та її держави- члени, а також зацікавлені сторони впродовж 70 років об’єднували свої колективні знання, дослі- дження для створення нормативної бази, яка витримала випробування часом та є актуальною і нині. Доцільно зауважити, що Україна з 1992 року є членом Ради ICAO. Саме тому в положеннях «Авіаційної транспортної стратегії України на період до 2030 року» визначено основні завдання в галузі розвитку вітчизняної авіації, своєю чергою впливає на глобальну (світову) мережу розвитку. Починаючи з 1970-х років, у своїх напрацюваннях Рада ICAO з охорони навколишнього природного середовища, підкреслювала цінність глобального, гармонізованого підходу для вирішення питань щодо наслідків небезпечного впливу аеропортів на прилеглі землекористування, повітряний прос- тір та цілісну роботу екосистеми. Стаття присвячена аналізу основних принципів екобезпечного землекористування авіаційного транспорту, а також обґрунтуванню сучасних проблем еколо- гічної безпеки в цій сфері та шляхів їх розв’язання. Питання вибору відповідної земельної ділянки для потреб будівництва та експлуатації нового аеропорту або формування вже функціонуючого авіаційного землекористування для розширення реконструкції аеропорту є доволі значущим у період глобалізації і стрімкого розвитку урбанізованих територій. Особи, зацікавлені в розвитку такого проекту, повинні, насамперед, чітко спрогнозувати його подальшу екобезпечну діяльність стосовно інших прилеглих землекористувань. Розроблено основні вимоги дотримання норм та правил у формуванні екологічної складової ефективного, раціонального землекористування авіа- ційного транспорту.
Посилання
Novakovska, I.O. & Skrypnyk, L.R. (2017). Problems of classification and formation of aviation transport land [Problemy klasyfikatsiyi ta formuvannya aviatsiynykh transportnykh zemel’]. Land system, cadastre and land monitoring, 3, 46–54. (In Ukr.)
Novakovska, I. (2016). Upravlinnia mis’kum zemlekorustyvanniam: monohrafiya [Urban Land Management: a monograph]. Kyiv: Agrarnaya Nauka, 306 (In Ukr.)
Bystryakov, I.K. (2002). «Land Use Management: Theoretical Discourse», Kyiv: RVPSU of the National Academy of Sciences of Ukraine, pp. 139–142. (In Ukr.)
Martin, A.G. (2003). «Optimal use of land: modern understanding and ways to achieve», Kyiv: LLC «TsZRU», pp. 85–92. (In Ukr.).
Novakovska, I.О. (2018). Economica zemlekorustyvannia: navch.posibnyk [Land Use Economics: Teach. manual]. Kyiv: Agrarnaya Nauka, 400. (In Ukr.)
Sokhnich, A.Ya. (2000). Systema orhanizatsiyi landshaftiv — osnova ratsional’noho zemlekorystuvannya ta ekosystem [The system of organization of landscapes — the basis of rational land use and ecosystems].
Land Management Bulletin, 2, 15–21. (In Ukr.)
Khvesik, M. (2008). Stratehichni imperatyvy ratsional’noho pryrodokorystuvannya v konteksti sotsial’noekonomichnoho pidnesennya Ukrayiny : monohrafiya [Strategic imperatives of rational nature management in the context of socio-economic uplift of Ukraine: monohrafiya]. Donetsk: South-East Ltd. 496(In Ukr.)
Stetsyuk, I.O. & Skrypnyk, L.R. (2018). Management priorities of land resources use in the context of the airports and infrastructure operation [Priorytety upravlinnya vykorystannyam zemel’nykh resursiv v konteksti roboty aeroportiv ta infrastruktury]. Land system, cadastre and land monitoring, 2, 33–41.
About the approval of the Ukrainian aviation transport strategy for the period up to 2030 [Pro skhvalennya Aviatsiynoyi transportnoyi stratehiyi Ukrayiny na period do 2030 roku], available at: https://mtu. gov.ua/projects/166/.
Bondarchuk, N. (2009). Concept and characteristics of land of aviation transport and their legal regime, Ph.D. Thesis, V.M. Koretsky National Academy of Sciences of Ukraine. Kiev: Ukraine, 181. (In Ukr.)
Boichenko, S. & Zaporozhets, O. (2017). Transport ecology manual [Transportna ekolohiya navchal’nyy posibnyk]. Kyiv: Center for Educational Literature, 508. (In Ukr.)
Boichenko, S.V., Radomskaya, M.M. & Chernyak, L.M. (2014). Aviation Ecology[Aviatsiyna ekolohiya]. Kiev: NAU, 152. (In Ukr.)
Doc 9137. Airport Services Guide. Part 3. The danger created by wildlife and methods of its reduction.
Planes killed 13,159 birds and one iguana [Litaky zahynuly 13159 ptakhiv i odnu ihuanu], available at: https://www.vox.com/2016/1/19/10789816/airplane-animal-kill
«Boryspil is attacked by dangerous birds» [«Borispol’ atakuyut opasnyye ptitsy»], available at: https://vesti-ukr.com/kiev/8786-borispol-atakujut-opasnye-pticy
Іnformation on the environmental impact of aviation [Informatsiya pro vplyv aviatsiyi na navkolyshnye seredovyshche], available at: https://www.caa.co.uk/Consumers/Environment/Information-on-theenvironmental-impact-of-aviation/#4294984360-accordioncollapse-4
Information on aviation’s environmental impact [Informatsiya pro vplyv aviatsiyi na navkolyshnye seredovyshche], available at: http://publicapps.caa.co.uk/docs/33/
Yurii Vovk Ed. (2018). Innovation Process Management in Ukraine: problems in commercialization of scientific and technical developments. Lviv: LLC «Rastr-7», 266.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).