Маркетинг збалансованого розвитку та об'єднанані територіальні громади
DOI:
https://doi.org/10.33730/2310-4678.3.2019.185881Ключові слова:
об’єднані територіальні громади, тратегія розвитку громади, збалансований розвиток, екологічний маркетинг, зелений маркетинг, маркетинг збалансованого розвиткуАнотація
В Україні проходить територіальна реформа. Головне завдання якої — формування ефективного місцевого самоврядування та територіальної організації влади для надання високоякісних і доступних публічних послуг, становлення інститутів прямого народовладдя, задоволення інтересів громадян у всіх сферах життєдіяльності на відповідній території, узгодження інтересів держави та територіальних громад. Створюються об’єднані територіальні громади. Аналіз використання фінансових механізмів для реалізації своїх завдань свідчить про те, що об’єднані територіальні громади мало уваги приділяють охороні природи та раціональному використанню природних ресурсів, що є на території громади. У 2017 р. за кошти Державного фонду регіонального розвитку (ДФРР) в Україні реалізували 803 проекти, з яких лише 3 — проекти екологічного спрямування. Пропонується використовувати у роботі об’єднаних територіальних громад маркетинг збалансованого розвитку як процес планування та втілення задуму щодо ціноутворення, просування і реалізації ідей товарів та послуг способом обміну, що задовольняє цілі споживачів та сприяє збалансованому розвитку суспільства. Цей вид маркетингу запропонував використовувати D. Fuller у 2000 р. Приведено історичні етапи становлення збалансованого маркетингу та розвиток такого напряму в Україні. Нині в Україні не використовують маркетинг збалансованого розвитку. Об’єднані громади розробляють свої стратегії розвитку, плани соціально-економічного розвитку. Потрібно при її розробці враховувати концепцію збалансованого розвитку для забезпечення раціонального використання природних ресурсів громади. Використання інструментів маркетингу збалансованого розвитку допоможе об’єднаним територіальним громадам максимально ефективно використати свій наявний ресурс та досягти максимального результату, врахувавши потреби мешканців громади.
Посилання
Henion, К., Kinnear,T. (1975) Ecological Marketing. American Marketing Association.
Fisk, G. (1974), Marketing and Ecological Crisis, New York, Harper&Row.
Peattie, K. (1992), Green Marketing/ Pitman, 344 р.
Ottman, J. (1998), Green Marketing: Opportunity for Innovation/ NTC Business Books, 270 p.
Bhaskar, H. (2013), Green marketing: a tool for sustainable development / International Journal of Research in Commerce & Management, 2013. vol. 4, no. 06: pp. 142–145.
Fuller, D.A. (2000), Sustainable Marketing: Managerial-Ecological Issues, Sage, Thousand Oaks, California.
Sadchenko E.V., Kharychkov S.K. (2001). Эkolohycheskyi marketynh: poniatyia, teoryia, praktyka y perspektyvy razvytyia. Odessa, YPRЭЭY NAN Ukrayny, 146 p.
Sadchenko E.V. (2002). Pryntsypy i kontseptsyy еkolohycheskoho marketynha: Monohrafyia. Odessa: Astroprynt, 400 p.
Sadchenko O.V. (2009). Kontseptsii ekolohichnoho marketynhu. Ekonomichnyi visnyk NHU. Dnipropetrovsk. № 3, pp. 71–79.
Shershun M.Kh., Mykytyn T.M. (2017). Marketynh zbalansovanoho rozvytku yak inst-rument ratsionalnoho vykorystannia pryrodnykh resursiv Ukrainy. Zbalansovane pryrodokorystuvannia. Naukovopraktychnyi zhurnal. №1/2017, Kyiv, p. 10–13.
Herasymchuk Z.V., Mykytyn T.M., Yakymchuk A.Iu. (2012), Marketynh pryrodno-zapovidnykh terytorii. Monohrafiia. Lutsk: LNTU, 245 p.
A. Yakymchuk, A. Valyukh, T. Mykytyn. Management of the nature conservation areas of Ukraine’s Polissya region based on the international experience. Problems and Perspectives in Management. Issue 1 (cont.) (Volume 15 2017). 15(1-1), 183–190.
T. Mykytyn (2017), The eolution of a formation and development of sustainable marketing, International journal of new economics and social sciences (Ijoness). № 1 (5), p. 66–72.
Pro skhvalennia Kontseptsii reformuvannia mistsevoho samovriaduvannia ta terytorialnoi orhanizatsii vlady v Ukraini: Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 1 kvitnia 2014 r. № 333-r [Elektronnyi resurs] / Verkhovna Rada Ukrainy: ofitsiinyi veb-portal. Rezhym dostupu: URL: http://zakon4. rada.gov.ua/laws/show/333- 2014-%D1%80
URL: http://dfrr.minregion.gov.ua/Projects-list
Tkachuk A., Kashevsky V., Mavko P. (2016) Strategic Planning in the Community (Training Module), Kyiv, Legal Status ICC, 96 p.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).