Освітні інновації у фізичному вихованні школярів
Abstrakt
Анотація. У статті представлена характеристика інноваційних освітніх технологій, що застосовуються у процесі фізичного виховання у закладах загальної середньої освіти. Розглянуто впровадження в освітній процес мультимедійних технологій, інноваційних видів рухової діяльності, інтерактивних технологій та диференційованого підходу у навчанні.
Ключові слова: мультимедійні технології, інноваційна рухова діяльність, інтерактивні технології, диференційоване навчання.
Список використаної літератури
Арламовський Р., Султанова І. Д., Іванишин І. М. Моделі фізичної підготовленості підлітків різних соматотипів. Вісник Прикарпатського університету. Фізична культура. 2016. Вип. 23. С. 46–57. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vpnu_fiz_kult_2016_23_10
Арефьєв В. Г. Здоров’я підлітків і рухова активність. Сучасні проблеми здоров’я та здорового способу життя у фізкультурній освіті. Зб. наук. матеріалів. Чернігів. 2014. 118(3). С. 5−9.
Афанасьєв А. В. Можливості застосування інтерактивних методів у процесі навчання фізичної культури старшокласників. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). Випуск 2 (130). 2021. С. 16–18.
Бала Т. М. Комплексна оцінка впливу вправ чирлідингу на фізичне здоров’я та рухову підготовленість школярів середніх класів. Автореф. дис. на здобуття наукового ступеня кандидата наук з фізичного виховання та спорту: [спец.] 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення». Харків. 2013. 22 с.
Бондарчук Н. Врахування стану здоров’я та рівня фізичної підготовленості при застосуванні диференційованого підходу на уроках фізичної культури. Спортивний вісник Придніпров’я. № 3. 2016. С. 9–14
Воробйова О. М., Бурцева О. В., Кожуховська А. В. Інноваційні технології як мотивація до формування здорового способу життя. Наука та суспільне життя України в епоху глобальних викликів людства у цифрову еру (з нагоди 30-річчя проголошення незалежності України та 25-річчя прийняття Конституції України): у 2 т.: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Одеса, 21 трав. 2021 р.). За загальною редакцією С. В. Ківалова. Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Т. 2. С. 674–676.
Жабчик В. В. Інноваційні технології та технології дистанційного навчання на уроках фізичної культури. Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури і спорту. № 5. 2021. С. 63–65.
Каллаур Л. В. Застосування інформаційних технологій у фізичному вихованні школярів та студентів. Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури та спорту: збірник наукових праць. Харків: ХДАФК, 2018. Випуск 2. С. 43–48. Режим доступу:http://journals.uran.ua/itfcs/article/view/132491.
Колесник А. С. Використання інноваційних технологій під час занять з фізичної культури. Молодий вчений. № 11 (63). 2018. С. 553–558.
Красов О. І., Кусай М. В. Інноваційні технології в фізичному вихованні школярів. Актуальні проблеми і перспективи розвитку фізичного виховання, спорту і туризму: колективна монографія за заг. ред. Н. Є. Панегелової. Переяслав, 2020. С. 138–147.
Кузьменко І. Сучасні підходи до підвищення рухової активності школярів основної школи. Фізична активність і якість життя людини [текст]: зб. тез доп. ІV Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. (10 черв. 2020 р.). уклад.: А. В. Цьось, С. Я. Індика. Луцьк: Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2020. С. 23.
Кузьменко Ірина, Сирбу Андрій. Корфбол як інноваційна складова сучасного уроку з фізичної культури. Фізична культура, спорт і здоров’я: стан, проблеми та перспективи: збірник тез XX Міжнародної науково-практичної конференції, 17-18 грудня 2020 року. Харків: ХДАФК, 2020. С. 27–28.
Мамешина М. А. Інноваційні напрямки підвищення фізичного здоров’я та рухової підготовленості учнівської молоді. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Чернігів, 2018. Вип. 154. Т.1. С. 115−118.
Мамешина М. А., Масляк, І. П. Рівень фізичного здоров’я учнів 7-8-х класів під впливом багаторівневої системи фізичних вправ диференційованого навчання. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2017. С. 312–322 https://doi.org/10.32626/2309-8082.2017-0.%p
Мамешина М. Диференціація змісту навчальних занять з фізичного виховання з урахуванням показників фізичного здоров’я та фізичної підготовленості школярів 7–9-х класів. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2019. № 6(74). С. 25–31. doi: 10.15391/snsv.2019-6.004.
Масляк І. П., Мамешина М. А. Теорія та методика фізичного виховання. Навчальний посібник. перероб. Харків: ХДАФК, 2018. 180 с.
Масляк Ірина, Маринець Володимир. Флорбол як засіб фізичного виховання у закладах освіти. Фізична культура, спорт і здоров’я: стан, проблеми та перспективи: збірник тез XX Міжнародної науково-практичної конференції, 17-18 грудня 2020 року. Харків: ХДАФК, 2020. С. 31.
Моїсеєв С. О. Використання мультимедійних технологій на конкурсних уроках фізичної культури. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». Том 1. № 60. 2011. С. 114–120
Москаленко Н. Інноваційна діяльність у фізичному вихованні загальноосвітніх навчальних закладів. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: збірник наукових праць… № 4 (55). 2015. С. 35–38.
Нагорнюк В. Ю., Масляк І. П. Вплив воркауту на прояв силових здібностей школярів середніх класів. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення. Збірник наукових праць. Харків. ХДАФК, 2018. С. 194–204.
Осадець М. М., Слобожанінов А. А., Волощук А. О. Сучасні проблеми фізичного виховання школярів. Молодий вчений. № 3.3 (55.3). 2018. С. 71–73.
Петрова А. Вплив вправ кросфіту на рівень фізичної підготовленості школярів старшого шкільного віку. Слобожанський науково-спортивний вісник 2021. 2(82). С. 63–69.
Сергієнко К. Н., Сторожик А. І. Використання мультимедійних технологій у процесі фізичного виховання молодших школярів. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2009. № 11. С. 101–103.
Слюсаренко В. В. Використання елементів тренувань з програми кросфіту на уроках фізкультури в загальноосвітній школі. Методичний посібник. Вінниця, 2017. 49 с.
Суворова Т. І., Радченко О. В., Констанкевич В. П. Підвищення рівня фізичної підготовленості дівчат-старшокласниць засобами фітбол-аеробіки. Молодий вчений. № 12.1 (64.1). 2018. С. 68–71.
Філенко І. Ю., Плужніков В. М. Застосування інформаційних засобів навчання учнів 5-6 класів при проведенні уроків фізичної культури. Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури та спорту. 2017. Вип. 1. С. 110–113.
Чопик Р., Полякова М. Упровадження в урок фізичної культури інтерактивних технологій із варіативного модуля «Баскетбол». Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: збірник наукових праць… № 3 (19), 2012. С. 180–182.
Школа О. М. Вплив інтерактивних технологій навчання на уроках фізичної культури учнів молодших класів на формування їхньої життєвої компетентності. Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. 2012. № 2. С. 142–146. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Fvs_2012_2_37
Bala T., Krivoruchko N., Masliak I., Stasyuk R., Arieshyna Y., Kuzmenko I. Influence of cheerleading classes on functional state of respiratory system of 10-16 year old teenagers. Journal of Physical Education and Sport. 2018. 18. Р. 1850–1855.