Процес задоволення потреб споживачів у послугах закладів санаторно-курортного профілю
Анотація
Мета. Мета статті полягає у формуванні алгоритму процесу задоволення потреб споживачів у послугах закладів санаторнор-курортного профілю та дослідження сутності його етапів
Методика.У процесі дослідження використано: методи теоретичного узагальнення і порівняння, аналізу і синтезу (для уточнення змісту поняття «потреби споживачів у санаторно-курортних послугах»), діалектичного методу пізнання економічних явищ (при формуванні алгоритму процесу задоволення потреб споживачів у послугах закладів санаторно-курортної сфери).
Результати. На підставі проведеного дослідження сформовано алгоритм процесу задоволення потреб споживачів у послугах закладів санаторно-курортної сфери. Алгоритм процесу задоволення потреб споживачів у санаторно-курортних послугах містить визначену послідовність етапів (відповідні блоки), що визначають сутність поведінкових дій споживача при задоволенні таких потреб; прямі та зворотні звязки між блоками, які характеризують послідовність протікання етапів щодо максимального задоволення потреб споживачів.
Наукова новизна. Удосконалено наукові положення щодо теоретичного моделювання процесу задоволення потреб споживачів у послугах закладів санаторно-курортної сфери, який на противагу існуючим, враховує особливості потреб індивідуальних споживачів у санаторно-курортних послугах та специфіку умов їх задоволення; представляє сутність та послідовність виконання етапів процесу, що здійснюється споживачем таких послуг; характеризується прямими і зворотніми звязками між блоками (етапами процесу).
Практична значимість. Отримані результати у вигляді сформованого алгоритму процесу задоволення потреб споживачів у санаторно-курортних послугах дозволять менеджерам диференційовано та ціленаправлено запроваджувати на цій основі організаційні, економічні, інноваційні заходи диверсифікації надання додаткових сервісних санаторно-курортних послуг, що дозволить підвищити ефективність функціонування таких закладів.
Ключові слова: потреби споживачів у санаторно-курортних послугах, процес задоволення потреб споживачів у санаторно-курортних послугах
Посилання
Баранова Л.Я. Левин А.И. Потребности, доходы, потребление: Экономический словарь-справочник. – М.: Экономика, 1988. – 351 с.
John Dewey, How We Think (New York: Health, 1910).
Энжел Д., Блэкуэлк Р., Миниард П. Поведение потребителей. – СПб: Питер Ком. 1999. – 768 с.
Маркова В. Д. Маркетинг услуг / В. Д. Маркова. – М. : Финансы и стат., 1996. – 126 с.
Романов А. Н. Маркетинг / А. Н. Романов, Ю. Ю. Корлюгов, С. А. Красильников ; [под ред. А.Н. Романова]. – М. : Банки и биржи, ЮНИТИ, 1996. – 560 с.
Ліпич Л. Г. Методи визначення потреб індивідуальних споживачів: Монографія / Л. Г. Ліпич, С. Я. Войтович. – Луцьк : Надстир’я, 1999. – 208 с.
Песоцкая Е. В. Маркетинг услуг / Е. В. Песоцкая. – СПб. : Изд-во “Питер”, 2000. – 160 с.
Котлер Ф. Основи маркетинга / Ф. Котлер. – М. : Издательский дом “Вильямс”, 2000. – 699 с.
Ламбен Ж. Ж. Стратегический маркетинг / Ж. Ж. Ламбен. Европейская перспектива: [пер. с фр.]. – СПб. : Наука, 1996. – 589 с.
Слезингер Г. Э. Социальная экономика / Г. Э. Слезингер. – М. : Дело и сервис, 2001. – 368 с.
Статт Ф. Психология потребителя / Ф. Статт . – СПб. : Питер, 2003. – 446 с.
Ильин В. И. Поведение потребителей. – СПб. : Издательство “Питер”, 2000. – 244 с.
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).