Методологічний підхід формування антикризового управління маркетингової діяльності хімічного підприємства
Анотація
Мета. Мета статті полягає у обґрунтуванні методологічного підходу та необхідного інструментарію дослідницького апарату, що базується на урахуванні ряду найважливіших чинників антикризового управління, що впливають на ефективність маркетингової діяльності хімічного підприємства.
Методика. У процесі дослідження використано: історико – ретроспективний огляд – для характеристики процесів становлення і розвитку хімічної галузі в Україні; аналіз і синтез – для визначення взаємозв’язку між чинниками зовнішнього середовища і економічною стратегією підприємства; стратегічний аналіз – для виділення напрямів діяльності підприємств на промисловому ринку; формалізація – для структурування процесу розробки стратегії хімічного підприємства.
Результати. На підставі проведеного дослідження запропоновано науково-методичний підхід антикризового управління щодо організації і управління маркетинговою діяльністю хімічного підприємства, спрямованих на забезпечення стійких конкурентних позицій в умовах динамічного маркетингового середовища та підвищення інвестиційної привабливості.
Наукова новизна. Запропоновано інструменти антикризового управління щодо організації і управління маркетинговою діяльністю хімічного підприємства, які на відміну від існуючих, спрямовані в умовах динамічного маркетингового середовища та підвищення інвестиційної привабливості в умовах забезпечення стійких конкурентних позицій.
Практична значимість. Практична значимість полягає у тому, що основні положення, викладені у статті, доведено до рівня методичних розробок і практичних рекомендацій, і полягають в обґрунтовані доцільності застосування інструментів антикризового управління концепції маркетингової діяльності хімічного підприємства.
Ключові слова: антикризове управління, маркетинг, методологія, ефективність, хімічне підприємство.
Посилання
Базаров Г.З. Теория и практика антикризисного управления: учеб. для вузов [Текст] // Базаров Г.З. [и др.]; под ред. С.Г. Беляева,
В.И. Кошкина. – М.: Закон и право, ЮНИТИ, 1996. – 468 с.
Василенко В.О. Антикризове управління підприємством: навч. посіб. [Текст] / В.О. Василенко. – К. : ЦУЛ, 2004. – 503 с.
Кошкин В.И. Антикризисное управление: 17-модульная программа для менеджеров «Управление развитием организации». Модуль 11[Текст] / В.И. Кошкин [и др.]. – М.: ИНФРА-М, 1999. – 560 с.
Крутик А.Б. Антикризисный менеджмент: превентивные методы управления [Текст] / А.Б. Крутик, А.И. Муравьев. – СПб.: Питер, 2001. – 432 с.
Курошева Г.М. Теория антикризисного управления предприятием: учеб. пособие [Текст] / Г.М. Курошева. – СПб.: Речь, 2004. – 372 с.
Король В.С. Антикризовий менеджмент в умовах ринкової трансформації економіки: автореф. дис. … канд. екон. наук: 08.06.02 / В.С. Король. – Л., 2001. – 20 с.
Лігоненко Л.О. Антикризове управління підприємством: теоретико-методологічні засади та практичний інструментарій [Текст] / Л.О. Лігоненко. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2001. – 580 с.
Мескон М.X. Основы менеджмен¬та / М.Х. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоу-ри; перевод с англ. – М.: Дело, 2001. – 800 с.
Чернявский А.Д. Антикризисное управление: учеб. пособие [Текст] / А.Д. Чернявский. – К.: МАУП, 2000. – 208 с.
Уткин Э.А. Антикризисное управление [Текст] / Э.А. Уткин. – М.: Тандем; ЗКМОС, 1997. – 400 с.
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).