ЗБАЛАНСОВАНЕ УПРАВЛІННЯ ВЗАЄМОВІДНОСИНАМИ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ У СФЕРІ ТЕПЛОПОСТАЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.10.101Ключові слова:
централізоване теплопостачання, комунальні теплопостачальні підприємства, управління взаємовідносинами, стейкхолдери, енергоефективність, організаційно-економічна модельАнотація
Стаття присвячена дослідженню теоретичних засад і практичних аспектів управління взаємовідносинами зі стейкхолдерами теплопостачальних комунальних підприємств. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних і практичних аспектів щодо забезпечення збалансованого управління взаємовідносинами зі стейкхолдерами комунальних теплопостачальних підприємств. Метою статті є розробка теоретико-методичних положень та обґрунтування практичних рекомендацій щодо забезпечення збалансованого управління цими взаємовідносинами. Завдання роботи: дослідити та систематизувати понятійний апарат забезпечення управління взаємовідносинами зі стейкхолдерами комунальних теплопостачальних підприємств; обґрунтувати організаційні засади управління цими взаємовідносинами; запропонувати аналітико-прикладне забезпечення управління ними за збалансованою системою показників. У ході дослідження використано методи: абстрактно-логічний аналіз, теоретичного узагальнення, системного та статистичного аналізу, системний та статистичний аналіз, економіко-математичні методи, графічний метод. В роботі узагальнено економічні характеристики діяльності теплопостачальних комунальних підприємств та розроблено напрямки розвитку взаємовідносин зі стейкхолдерами у процесі реформування житлово-комунального господарства України на основі аналізу ефективності діяльності теплопостачальних підприємств в розвинених країнах Європи. Обґрунтовані стратегічні напрямки розвитку теплопостачальних комунальних підприємств шляхом забезпечення збалансованого управління взаємовідносинами зі стейкхолдерами. Висновки. Запропоновано застосовувати збалансовану систему показників, що дозволяє на основі оцінки фінансових і нефінансових індикаторів результативності діяльності підприємства визначити тенденції зміни кожної з чотирьох ключових сфер діяльності для досягнення мети КТП щодо задоволення суспільних потреб споживачів, одержання прибутку для розвитку підприємства, забезпечення інтересів його працівників та задоволення їх економічних і соціальних потреб на засадах узгодження інтересів стейкхолдерів.
Посилання
On heat supply: Law of Ukraine of June 2, 2005, Information of the Verkhovna Rada of Ukraine, 2005, No. 2633-ІV - Art. 373.
On the procedure for setting tariffs for the production, transportation, supply of heat and services for district heating and hot water supply : Resolution of the National Commission for Regulation in the Fields of Energy and Utilities of March 24, 2016 No. 377.
Mykytyuk, P. P. (2018), "Methodical approaches to the formation of the tariff policy of thermal energy production in the conditions of multi-fuel regime", Economic analysis, Vol. 28, No. 1, P. 79–86.
Brych, V. (2017), "Building a market for energy services: world experience and Ukrainian realities", Bulletin of the Ternopil National Economic University, P. 7–20.
Inyakin, V. N. (2006), "Ensuring stable functioning of housing and communal services", Scientific papers of Donetsk National Technical University. Series: Economic, Issue 30 (114), P. 132–139.
Kamyshnikovа, E. V. (2016), "Collaborative approach to stakeholder management in the framework of corporate social responsibility", Problems and prospects of entrepreneurship development, No. 1, P. 84–88, available at : http://nbuv.gov.ua/UJRN/piprp_2016_1_15
Freeman, R. (1984), Edward Strategic management: a stakeholder approach, Pitman, 279 р.
Parfenenko, Yu. (2017), "The model of decision support in centralized heating management on the consumer side", Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 1 (1), P. 69–74. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2017.1.069.
Kochan, Т. A. (2000), "Toward a Stakeholder theory of the firm: the Saturn partnership", Organization Science, Vol. 11, No. 4, P. 367–386.
Bass, Yu. V. (2013), "The Stakeholder Concept in the Corporate Social Responsibility System", Management and Marketing, No. 4 (32), Vol. 2, P. 115–120.
Post, J. E., Preston, L., Sachs, S. (2002), Redefining the Corporation: Stakeholder Management and Organizational Wealth, Stanford University Press, California, 320 p.
Miroshnichenko, Yu. O. (2018), "A model of stakeholder interaction in the real economy of Ukraine in the context of CSR" Eastern Europe: Economics, Business and Management, Vol. 5, P. 71–74.
Wet, V.V. (2017), "Procedure for the analysis of enterprise stakeholders", Mukachevo State University, Vol. 12, P. 348–353.
Strelkov, O. (2016), "Development of the enterprise due to the interests of stakeholders", East: Economic Sciences, No. 6 (146), P. 49–55.
AA1000 Stakeholder Engagement Standard (2015), 40 p. [On-line], available at : https://www.accountability.org/wp-content/uploads/2016/10/AA1000SES_2015.pdf
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Tetiana Momot, Irina Sincheskul, Kseniia Savenko, Karina Bukrieieva
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо не комерційного та не ексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису опублікованої роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.