КОНЦЕПТУАЛЬНА МОДЕЛЬ ПРОЕКТНО-ОРІЄНТОВАНОГО УПРАВЛІННЯ ОСВІТНЬОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30837/2522-9818.2020.11.059

Ключові слова:

освітній проект, заклад вищої освіти, проектно-орієнтоване управління, продукт освітнього проекту, цінність

Анотація

Предметом дослідження в статті є методи, моделі і механізми проектно-орієнтованого управління освітньою діяльністю закладів вищої освіти. Мета роботи – розробка концептуальної моделі управління освітньою діяльністю закладів вищої освіти на основі проектно-орієнтованого підходу. В статті вирішуються наступні завдання: аналіз моделі управління освітньою діяльністю закладів вищої освіти, дослідження сучасних методів управління портфелями проектів освітньої діяльності університетів, розробка механізму формування концептуальної моделі проектно-орієнтованого управління освітньою діяльністю закладів вищої освіти. Використовуються такі методи: методи управління проектами і портфелями, теорія систем і системного аналізу, методи управління ризиками. Отримано наступні результати: ідентифіковано основні етапи життєвого циклу, їх продукти та місію проекту "Вступна кампанія закладу вищої освіти", визначено поняття "освітній продукт", "продукт освітнього проекту", "освітній проект", "проект освітньої діяльності", запропоновано модель визначення цінності і результативності проекту "Вступна кампанія", розроблено концептуальну модель проектно-орієнтованого управління освітньою діяльністю закладів вищої освіти з урахуванням цінності проекту "Вступна кампанія закладу вищої освіти". Висновки: Забезпечення ефективності впровадження проектного підходу в поточну діяльність закладу вищої освіти має базуватися на чіткій ідентифікації атрибутів даних проектів, в тому числі, продуктів, цінностей і результативності, що дозволить не тільки чітко усвідомлювати результат проектної діяльності, а й здійснювати контроль його отримання. Реалізація концепції проектно-орієнтованого закладу вищої освіти дозволить підвищити ефективність поточної діяльності університетів і їх розвитку, шляхом використання переваг технологій проектного менеджменту. Запропоновано визначення "Місія проекту "Вступна кампанія закладу вищої освіти"", під яким розуміється досягнення максимально можливого набору студентів в умовах, що склалися на ринку освітніх послуг. Встановлено цінність проекту "Вступна кампанія закладу вищої освіти", яка визначає корисність продукту проекту для зацікавлених сторін. Запропонована концептуальна модель проектно-орієнтованого підходу до управління освітньою діяльністю закладу вищої освіти дозволить поширити проектний підхід на розвиток і функціонування різних блоків діяльності університету на базі введеного поняття "продуктовий портфель закладу вищої освіти". Такий підхід у подальшому дозволить чітко ідентифікувати сукупність проектів університету в рамках освітньої діяльності і перетворить його поточну діяльність в реалізацію портфеля проектів.

Біографії авторів

Varvara Piterska, Одеський національний морський університет

доктор технічних наук, доцент, професор кафедри експлуатації портів і технології вантажних робіт

Oleh Lohinov, Одеський національний морський університет

кандидат технічних наук, доцент кафедри морського права

Liliia Lohinova, Одеський національний морський університет

старший викладач кафедри філології

Посилання

Piterska, V., Lohinov, O. and Lohinova, L. (2019), "Mechanism for forming an effective portfolio of research projects of institution of higher education", Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 3 (9), P. 99–108. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.9.099

Malyshkin, N. (2015), "University research management" ["Upravleniye nauchno- issledovatel'skoy deyatel'nost'yu v vuze"], available at : https://cyberleninka.ru/article/n/upravlenie-nauchno-issledovatelskoy-deyatelnostyu-v-vuze (last accessed 18.06.2019).

Piterska, V., Lohinov, O., Lohinova, L. (2019), "Portfolio method of scientific activity management of higher education institutions", ["Portfel'nyy metod upravleniya nauchnoy deyatel'nost'yu zavedeniy vysshego obrazovaniya"], Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 2 (8), P. 86–96. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.8.086

Chumachenko, I., Docenko, N. (2011), "Formation of the holistic value of innovative projects and programs" ["Formirovaniye kholisticheskoy tsennosti innovatsionnykh proyektov i programm"], Eastern–European Journal of Enterprise Technologies, Vol. 1 (5), P. 14–16.

Piterska, V. (2019), "Conceptual model of scientific activity management of higher education institutions", Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 4 (10), P. 111–119. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.10.111

Horta, H. (2009), "Global and national prominent universities: internationalization, competitiveness and the role of the State", Higher Education, Vol. 58, No. 3, P. 387–405.

Armstrong, L. (2002), "A New Game in Town: Competitive Higher Education", Digital Academe: the New Media and Institutions of Higher Education and Learning, New York, Routledge Publ., P. 38–49.

Rădulescu, M., Rădulescu, C. Z. (2001), "Project portfolio selection models and decision support", Studies in Informatics and Control, Vol. 10, No. 4, P. 275–286.

Ebbesen, J. B. (2013), "Re-imagining the Iron Triangle: Embedding Sustainability into Project Constraints", PM World Journal, Vol. II, Issue III – March, P. 110–114.

Bushuyev, S., Verenych, O. (2018), "Organizational maturity and project: Program and portfolio success" (Book Chapter), Developing Organizational Maturity for Effective Project Management, P. 2–24.

Pavlov, A, Chernov, S., Koshkin, K. (2006), Mathematical bases of project management of high-tech industries [Matematicheskiye osnovy upravleniya proyektami naukoyemkikh proizvodstv], Nikolaev, NUK, 200 p.

Chernov, S. (2005), "Synergistic effect of project management in high-tech production”, Project Management and Production Development, East-Ukrainian National University, Vol. 3, P. 57–62.

Bushuyev, S., Bushuev, D., Bushuyeva, N., Kozyr, B. (2018), "Information technologies for project management competences development on the basis of global trends", Information technology and learning tools, Vol. 68, No. 6, P. 218–234. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v68i6.2684

Piterska, V., Shakhov, A., Lohinov, O. and Lohinova, L. (2019), "The Method of Transfer of Research Project Results of Institution of Higher Education," 2019 IEEE 14th International Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT), Lviv, Ukraine, 2019, P. 77–80. DOI: https://doi.org/10.1109/STC-CSIT.2019.8929887

Vanyushkin, A., (2008), "Basis for the formation of a portfolio of high-risk projects" ["Osnovaniya dlya formirovaniya portfelya vysokoriskovykh proyektov"], Project Management and Production Development, No. 1 (25), P. 54–61.

Ivankevich, A., Piterska, V., Shakhov, A., Shakhov, V., Yarovenko, V. (2019), "A Proactive Strategy of Ship Maintenance Operations," 2019 IEEE 14th International Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT), Lviv, Ukraine, P. 126–129. DOI: https://doi.org/10.1109/STC-CSIT.2019.8929741

Dulfer, E. (2002), Projekte und Projektmanagement im internationalen Kontext, Eine Einfuhrung, in: Projektmanagement international, Stuttgart, P. 2–30.

Kosenko, V., Gopejenko, V. and Persiyanova, E. (2019), "Models and applied information technology for supply logistics in the context of demand swings", Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 1 (7), P. 59–68. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.7.059

Piterska, V., Kolesnikov, O., Lukianov, D., Kolesnikova, K., Gogunskii, V., Olekh, T., Shakhov, A., Rudenko, S. (2018), "Development of the Markovian model for the life cycle of a project’s benefits", Eastern–European Journal of Enterprise Technologies, Vol. 5/4 (95), P. 30–39. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.145252

Kononenko, I. (2012), "Optimization of the project content according to the criteria of profit, time, cost, quality, risks" ["Optimizatsiya soderzhaniya proyekta po kriteriyam pribyl', vremya, stoimost', kachestvo, riski"], Eastern–European Journal of Enterprise Technologies, No. 1/10 (55), P. 13–15.

Kononenko, I. (2010), "Model and method for optimizing enterprise project portfolios for the planning period" ["Model' i metod optimizatsii portfeley proyektov predpriyatiya dlya planovogo perioda "], Eastern–European Journal of Enterprise Technologies, No. 1/2 (43), P. 9–11.

O’Connell, D. (2011), Harvesting External Innovation. Managing External Relationships and Intellectual Property, DATA-public, P. 21–26.

Chumachenko, I., Docenko, N., Kosenko, N., Sabadosh, L. (2011) "Formation of an adaptive project team" ["Formirovaniye adaptivnoy komandy proyekta"], Project management and development of production, Vol. 38, P. 67–71.

Piterskaya, V. (2016), "Using of the project-oriented approach in the innovative activity management" ["Zastosuvannya proektno-oriyentovanoho pidkhodu v upravlinni innovatsiynoyu diyalʹnistyu"], Bulletin of the National Technical University "KhPI", Vol. 1 (1173), P. 35–42. DOI: https://doi.org/10.20998/2413-3000.2016.1173.7

Tanaka, K. (2014), "The integration of engineering and program management with the marine economy", Shipbuilding And Marine Infrastructure, Vol. 1 (1), P. 5–9. DOI: https://dx.doi.org/10.15589/smi20140108

European Comission (2010), Еurope 2020: А strategy for smart sustainable and inclusive growth, available at: http://ec.europa.eu/europe2020/index_en.htm (last accessed 07.10.2019).

Project Management Association of Japan (2008), P2M. Program and Project Management Guidebook, 138 p.

Kosenko, V., Persiyanova, E., Belotskyy, O. and Malyeyeva, O. (2017) "Methods of managing traffic distribution in information and communication networks of critical infrastructure systems", Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 2 (2), P. 48–55. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2017.2.048

Bushuyeva, N. (2007), Models and methods of proactive management of organizational development programs [Modeli i metody proaktivnogo upravleniya programmami organizatsionnogo razvitiya], Кyiv, Naukovii svit, 270 p.

Piterska, V. M., Kramskiy, S. O. (2017), "Methodological basis of innovative project-oriented organizations’ management", Management of development of complex systems, Kyiv : KNUCA, No. 30, P. 11–20.

Bushuyev, S., Murzabekova, A., Murzabekova, S., Khusainova, M. (2017), "Develop breakthrough competence of project managers based on entrepreneurship energy", Proceedings of the 12th International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Information Technologies, CSIT 2017, P. 11–16. DOI: https://doi.org/10.1109/STC-CSIT.2017.8099420

Fonstein, N. (2009), "Technology Transfer and Effective Implementation of Innovations", ANH, P. 175–196.

Eveleens, C. (2010), "Innovation management; a literature review of innovation process models and their implications", Working Paper HAN University of Applied Sciences, Vol. 23, P. 112–121.

##submission.downloads##

Як цитувати

Piterska, V., Lohinov, O., & Lohinova, L. (2020). КОНЦЕПТУАЛЬНА МОДЕЛЬ ПРОЕКТНО-ОРІЄНТОВАНОГО УПРАВЛІННЯ ОСВІТНЬОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. СУЧАСНИЙ СТАН НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОМИСЛОВОСТІ, (1 (11), 59–67. https://doi.org/10.30837/2522-9818.2020.11.059

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ