Становлення системи інноваційного менеджменту глобальних корпорацій
Ключові слова:
глобальний ринок, глобальна корпорація, глобальний менеджмент, глобальне лідерство, інноваційний менеджмент, креативність, категоричний імператив, функціональний імператив, віртуальна інтеграція, економіка знаньАнотація
Висвітлено актуальні питання становлення системи інноваційного менеджменту глобальних корпорацій. Узагальнено досвід провідних корпорацій світу в завоюванні і утриманні лідерських позицій на високотехнологічних сегментах глобального ринку. Показано значення креативних особистих якостей менеджерів у генеруванні і реалізації ефективних інноваційних рішень у глобальному бізнесі обґрунтовано категоричний і функціональний імперативи інноваційного розвитку глобальних корпорацій. у контексті формування нової економіки знань розкрито суперечності та сучасні інструменти посилення лідерських позицій провідних глобальних корпорацій в інноваційній сфері. Акцентовано увагу на використання нових концепцій глобального лідерства корпорацій країн брік, зокрема китайських високотехнологічних компаній. Зроблено висновок про глобальну інституціоналізацію інноваційної діяльності.Посилання
Антициклічне регулювання ринкової економіки: глобалізаційна перспектива: монографія / Д.Г. Лук’яненко, А.М. Поручник, Я.М. Столярчук та ін.; за заг. ред. д-рів екон. наук. проф. Д.Г. Лук’яненка та А.М. Поручника. — К.: КНЕУ, 2010. — 334 с.
Белошапка В.А., Загорий Г.В., Усенко В.А. Стратегическое управление и маркетинг в практике фармацевтических фирм. — К.: РИА «Триумф», 2001. — 368 с.
Грейзинг Д. Я хотел, чтобы весь мир покупал «КокуКолу». Судьба лидера Роберто Гисуэта / Пер. с англ. — М.: Красивая страна, 2006. — 320 с.
Дерлоу Дес. Ключові управлінські рішення. Технологія прийняття рішень / Пер. з англ. — К.: Всеувито, Наукова думка, 2001. — 242 с.
Джордж М.Л., Воркс Дж., Вотсон-Хемфилл К. Стремительные инновации / Пер. с англ. — К.: Companion Group, 2006. — C. 108.
Довбенко М.В. Видатні незнайомці (наукові ідеї, здобутки, життя економістів — лауреатів Нобелевської премії). — К., 2000. — 320 с.
Классики менеджмента / Под ред. М.Уорнера / Пер. с англ. — СПб.: Питер, 2001. — 1168 с.
Коттер Джон П. Лидерство Мацуситы: Уроки выдающегося предпринимателя ХХ века / Пер. с англ. — М.: Альпина Бизнес Букс, 2004. — 256 с.
Лук’яненко Д.Г. Глобальна економічна інтеграція: монографія. — К.: ТОВ «Національний підручник», 2008.
Лук’яненко Д.Г. Інвестиційний глобалізм: сучасні проблеми економічних досліджень // Ринок цінних паперів України. — 2002. — № 5–6. — С. 17–21.
Лук’яненко Д.Г., Кальченко Т.В. Стратегії глобального управління // Міжнародна економічна політика. — 2008. — № 8–9.
Лук’яненко Д.Г., Павловська О.Д. Глобальна економіка: дискредитація стандартів розвитку // Ринок цінних паперів України. — 2008. — № 11–12.
Панченко Є.Г., Петрашко Л.П. Корпоративна культура у європейському бізнес-середовищі / Спільний європейський економічний простір: гармонізація міжрегіональних суперечностей: [монографія] / За заг. редакцією Д.Г. Лук’яненка, В.І. Чужикова. — К.: КНЕУ, 2007. — 544 с.
Петрашко Л.П. Сучасний формат корпоративної соціальної відповідальності компаній // Формування ринкової економіки: зб. наук. пр. — Спец. вип. Економіка підприємства: теорія і практика: у 2 ч. — Ч.ІІ. — К.: КНЕУ, 2010. — С. 117–122.
Ресурси та моделі глобального економічного розвитку: монографія / [Д.Г. Лук’яненко, А.М. Поручник, А.М. Колот, Я.М. Столярчук та ін.]; за заг. ред. докторів екон. наук, професорів Д.Г.Лук’яненка, А.М.Поручника. — К.: КНЕУ, 2011. — 388 с.
Рынок труда на пороге качественних изменений. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.dn.kiev.ua/economics/ world/ryn_18.html.
Салл Д.Н. Made in China. Чему западные менеджеры могут научиться у ведущих китайских предпринимателей / Пер. с англ. — Минск: Гревцов Паблишер, 2006. — 224 с.
Словарь иностранных слов. — 1 1-е изд. стереотип. — М.: Рус.яз., 1984. — 608 с.
Соколенко С.И. Производственные системы глобализации: сети, альянсы, партнерства, кластеры: Украинский контекст. — К.: ЛОГОС, 1999. — 647 с.
Соколенко С.І. Кластери в глобальній економіці. — К., 2004. 21.Стауффер Д. Sun: Секреты мегабренда Новой экономики / Пер. с англ. — М.: Смарт-Бук, 2008. — 186 с.
Такер Роберт Б. Инновации как формула роста. Новое будущее ведущих компаний / Пер. с англ. — М.: ЗАО «Олимп — Бизнес», 2006. — 240 с.
Технологічний імператив стратегій соціальноекономічного розвитку України: Монографія. — К., 2011. — 656 с.
Управление высокотехнологичным бизнесом / Пер. с англ. — М.: Альпина Бизнес Букс, 2007. — 256 с.
Экономическая энциклопедия. Политическая экономия. — Т. 2. — М.: Советская энциклопедия, 1975. — 560 с.
Янг Дж. С. іКона. Стив Джонс / Пер. с англ. — М.: Эксмо, 2010. — 464 с.
Afuan A. Innovation Management: Strategies, Implementation and Profits. Third Edition. — N.-Y.: Oxford University Press, 2010. — 82 р.
Cullen John B., Parboteeah K. Praveen. Multinational Management. A Strategic Approach, 4th Edition. — OH, Mason: South Western: Thomson, 2008. — 816 p.
Dell Michael. Direct from Dell. Strategies That Revolutionized an Industry. — New York: Harper Business, 1999. — 2030 p.
Hodgetts Richard M., Luthans Fred. International Management. Culture, Strategy and Behavior. Fifth Edition. — New York: McGraw-Hill Irwin, 2003. — 828 p.
Interviews with CEOs. — Boston: Harvard Business School Publishing, 2000. — 247 p.
Kelley T. with Littman J. The Ten Faces of Innovation. Strategies for Heightening Creativity. IDEO’s Strategies for Beating the Devil’s Advocate & Driving Creativity throughout Your Organization. L.: Profile Books Ltd, 2008. — 276 p.
Sakie T. Fukushima. Innovation Japan through Globalization of Human Capitl / Sakie T. Fukushima // Economy, Culture&History Japan Spotlight Bimonthly. — 2008. — №158. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.kornferryasia.com/insights/Innovating %20Japan %20through%20Globalization%20of%20Human%20Capital.pdf.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 Євген Панченко, Ольга Лук’яненко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).