Становлення системи інноваційного менеджменту глобальних корпорацій

Автор(и)

  • Євген Панченко Доктор економічних наук, лауреат премії НАН України в галузі економіки імені О.Г.Шліхтера (1990 р.), професор кафедри міжнародного менеджменту ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», Україна
  • Ольга Лук’яненко Кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародного менеджменту ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», Україна

Ключові слова:

глобальний ринок, глобальна корпорація, глобальний менеджмент, глобальне лідерство, інноваційний менеджмент, креативність, категоричний імператив, функціональний імператив, віртуальна інтеграція, економіка знань

Анотація

Висвітлено актуальні питання становлення системи інноваційного менеджменту глобальних корпорацій. Узагальнено досвід провідних корпорацій світу в завоюванні і утриманні лідерських позицій на високотехнологічних сегментах глобального ринку. Показано значення креативних особистих якостей менеджерів у генеруванні і реалізації ефективних інноваційних рішень у глобальному бізнесі обґрунтовано категоричний і функціональний імперативи інноваційного розвитку глобальних корпорацій. у контексті формування нової економіки знань розкрито суперечності та сучасні інструменти посилення лідерських позицій провідних глобальних корпорацій в інноваційній сфері. Акцентовано увагу на використання нових концепцій глобального лідерства корпорацій країн брік, зокрема китайських високотехнологічних компаній. Зроблено висновок про глобальну інституціоналізацію інноваційної діяльності.

Біографії авторів

Євген Панченко, Доктор економічних наук, лауреат премії НАН України в галузі економіки імені О.Г.Шліхтера (1990 р.), професор кафедри міжнародного менеджменту ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»

Панченко Євген Григорович — доктор економічних наук, лауреат премії НАН України в галузі економіки імені О.Г.Шліхтера (1990 р.), професор кафедри міжнародного менеджменту ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана». Закінчив дві програми Гарвардської школи бізнесу для викладачів Центральної та Східної Європи: «Загальний менеджмент» (1992 р.) та «Стратегічний менеджмент і організаційна поведінка (1993 р.), програму EFMD «Банківський менеджмент» (Банк «San Paolo di Torino», 1994 р.), керував консультативними проектами для міжнародних корпорацій: «Emergenoy one Timoney» (Ірландія, 1994 р.), «General Electrik Plastics» (Нідерланди, 1995 р.), «National Starch and Chemical» (Великобританія, 1996 р.) і ін. Працював віце-президентом акціонерного комерційного банку «Енергобанк» (2000— 2002 рр.).

Ольга Лук’яненко, Кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародного менеджменту ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»

Лук’яненко Ольга Дмитрівна — кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародного менеджменту ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана». Основні напрями наукових досліджень — міжнародні організації, інноваційний розвиток, Євро- пейська інтеграція.

Посилання

Антициклічне регулювання ринкової економіки: глобалізаційна перспектива: монографія / Д.Г. Лук’яненко, А.М. Поручник, Я.М. Столярчук та ін.; за заг. ред. д-рів екон. наук. проф. Д.Г. Лук’яненка та А.М. Поручника. — К.: КНЕУ, 2010. — 334 с.

Белошапка В.А., Загорий Г.В., Усенко В.А. Стратегическое управление и маркетинг в практике фармацевтических фирм. — К.: РИА «Триумф», 2001. — 368 с.

Грейзинг Д. Я хотел, чтобы весь мир покупал «КокуКолу». Судьба лидера Роберто Гисуэта / Пер. с англ. — М.: Красивая страна, 2006. — 320 с.

Дерлоу Дес. Ключові управлінські рішення. Технологія прийняття рішень / Пер. з англ. — К.: Всеувито, Наукова думка, 2001. — 242 с.

Джордж М.Л., Воркс Дж., Вотсон-Хемфилл К. Стремительные инновации / Пер. с англ. — К.: Companion Group, 2006. — C. 108.

Довбенко М.В. Видатні незнайомці (наукові ідеї, здобутки, життя економістів — лауреатів Нобелевської премії). — К., 2000. — 320 с.

Классики менеджмента / Под ред. М.Уорнера / Пер. с англ. — СПб.: Питер, 2001. — 1168 с.

Коттер Джон П. Лидерство Мацуситы: Уроки выдающегося предпринимателя ХХ века / Пер. с англ. — М.: Альпина Бизнес Букс, 2004. — 256 с.

Лук’яненко Д.Г. Глобальна економічна інтеграція: монографія. — К.: ТОВ «Національний підручник», 2008.

Лук’яненко Д.Г. Інвестиційний глобалізм: сучасні проблеми економічних досліджень // Ринок цінних паперів України. — 2002. — № 5–6. — С. 17–21.

Лук’яненко Д.Г., Кальченко Т.В. Стратегії глобального управління // Міжнародна економічна політика. — 2008. — № 8–9.

Лук’яненко Д.Г., Павловська О.Д. Глобальна економіка: дискредитація стандартів розвитку // Ринок цінних паперів України. — 2008. — № 11–12.

Панченко Є.Г., Петрашко Л.П. Корпоративна культура у європейському бізнес-середовищі / Спільний європейський економічний простір: гармонізація міжрегіональних суперечностей: [монографія] / За заг. редакцією Д.Г. Лук’яненка, В.І. Чужикова. — К.: КНЕУ, 2007. — 544 с.

Петрашко Л.П. Сучасний формат корпоративної соціальної відповідальності компаній // Формування ринкової економіки: зб. наук. пр. — Спец. вип. Економіка підприємства: теорія і практика: у 2 ч. — Ч.ІІ. — К.: КНЕУ, 2010. — С. 117–122.

Ресурси та моделі глобального економічного розвитку: монографія / [Д.Г. Лук’яненко, А.М. Поручник, А.М. Колот, Я.М. Столярчук та ін.]; за заг. ред. докторів екон. наук, професорів Д.Г.Лук’яненка, А.М.Поручника. — К.: КНЕУ, 2011. — 388 с.

Рынок труда на пороге качественних изменений. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.dn.kiev.ua/economics/ world/ryn_18.html.

Салл Д.Н. Made in China. Чему западные менеджеры могут научиться у ведущих китайских предпринимателей / Пер. с англ. — Минск: Гревцов Паблишер, 2006. — 224 с.

Словарь иностранных слов. — 1 1-е изд. стереотип. — М.: Рус.яз., 1984. — 608 с.

Соколенко С.И. Производственные системы глобализации: сети, альянсы, партнерства, кластеры: Украинский контекст. — К.: ЛОГОС, 1999. — 647 с.

Соколенко С.І. Кластери в глобальній економіці. — К., 2004. 21.Стауффер Д. Sun: Секреты мегабренда Новой экономики / Пер. с англ. — М.: Смарт-Бук, 2008. — 186 с.

Такер Роберт Б. Инновации как формула роста. Новое будущее ведущих компаний / Пер. с англ. — М.: ЗАО «Олимп — Бизнес», 2006. — 240 с.

Технологічний імператив стратегій соціальноекономічного розвитку України: Монографія. — К., 2011. — 656 с.

Управление высокотехнологичным бизнесом / Пер. с англ. — М.: Альпина Бизнес Букс, 2007. — 256 с.

Экономическая энциклопедия. Политическая экономия. — Т. 2. — М.: Советская энциклопедия, 1975. — 560 с.

Янг Дж. С. іКона. Стив Джонс / Пер. с англ. — М.: Эксмо, 2010. — 464 с.

Afuan A. Innovation Management: Strategies, Implementation and Profits. Third Edition. — N.-Y.: Oxford University Press, 2010. — 82 р.

Cullen John B., Parboteeah K. Praveen. Multinational Management. A Strategic Approach, 4th Edition. — OH, Mason: South Western: Thomson, 2008. — 816 p.

Dell Michael. Direct from Dell. Strategies That Revolutionized an Industry. — New York: Harper Business, 1999. — 2030 p.

Hodgetts Richard M., Luthans Fred. International Management. Culture, Strategy and Behavior. Fifth Edition. — New York: McGraw-Hill Irwin, 2003. — 828 p.

Interviews with CEOs. — Boston: Harvard Business School Publishing, 2000. — 247 p.

Kelley T. with Littman J. The Ten Faces of Innovation. Strategies for Heightening Creativity. IDEO’s Strategies for Beating the Devil’s Advocate & Driving Creativity throughout Your Organization. L.: Profile Books Ltd, 2008. — 276 p.

Sakie T. Fukushima. Innovation Japan through Globalization of Human Capitl / Sakie T. Fukushima // Economy, Culture&History Japan Spotlight Bimonthly. — 2008. — №158. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.kornferryasia.com/insights/Innovating %20Japan %20through%20Globalization%20of%20Human%20Capital.pdf.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті