Энергетика и глобальное потепления климата
Ключові слова:
льодовикові епохи, міжльодовиків’я, біосфера, парникові гази, біотична стабілізація клімату, спалювання палив, екологія, глобальне потепління кліматуАнотація
Наводяться короткі історичні аспекти з історії вивчення таємниць льодовикових епох і змін клімату Землі, а також народження астрономічної теорії. Наголошується, що сучасне міжльодовиків’я за астрономічними канонами мало б закінчуватися в найближчому тисячолітті. Обґрунтовується висновок, що сучасне потепління клімату – це антропогенно-екологічна реальність, пов'язана з різким збільшенням чисельності людства і його хижацьким ставленням до природи, істотним підвищенням рівня неефективного використання природних ресурсів і гранично небезпечним забрудненням навколишнього середовища супертоксикантами з деградацією, руйнуванням і знищенням систем біосфери, призводять до зниження якості їх функціонування.Посилання
Podrezov, O.A. (2009). Current climate change. Vestnik KRSU 9(1): 123-137.
Gorshkov, V.G. (2006). The nature of observed Earth's climate stability. Geoecologia, inzhenernaya geologia, gidrogeologia, geocryologia 6: 483-495.
Monin, A.S. (2005). New facts about the climate. Vestnik RAN 75(2): 126-138.
Imbrie, J. (1988). Ice Ages: Solving the Mystery. Moscow, Progress Publishers: 264. (transl. to Russian)
Meleshko, V.P. (2007). Climate warming: causes and consequences. Khimia i zhyzn 4: 1-7.
Gulev, S.K., Katsov V.M. and Solomina O.N (2008). Global warming is underway. Vestnik RAN 78(1): 20-27.
Morev, S.Yu. (2012). Climatic challenges of the 21st century. Uspekhi sovremennoho yestestvoznania 3: 65-68.
Kanilo, P.M. (2013). Automotive transport. Fuel and ecological problems and perspectives. Kharkiv, Kharkiv National Automotive and Road University: 272.
Kanilo, P.M. (2015). Global climate warming. Anthropogenic-ecological reality. Kharkiv, Kharkiv National Automotive and Road University: 312.
Seminozhenko, V.P., P.M. Kanilo, V.N. Ostapchuk and A.I. Rovenskiy (2003). Energy. Ecology. Future. Kharkiv, Prapor Publishers: 464.
Makarieva, A.M. and V.G. Gorshkov (2001). Greenhouse effect and the problem of stability of the average global temperature of Earth's surface. Doklady RAN 376(6): 810-814.
Kanilo, P.M., N.V. Vnukova and K.V. Kostenko (2010). Impact of automotive transport and power engineering on climate warming. Avtomobilnyi transport 48: 170-175.
Kanilo, P.M. and K.V. Kostenko (2010). Anthropogenic-ecological components of global climate warming. Problemy mashinostroenia 13(4): 68–76.
Kondratiev, S.M. and K.S. Demyrchan (2001). Earth's climate and the Kyoto protocol. Vestnik RAN 71(11): 1002-1009.
Losev, K.S. (2009). Paradoxes of controlling global warming. Vestnik RAN 79(1): 36-40.
Kanilo, P.M., A.P. Marchenko and I.V. Parsadanov (2015). Thermal power engineering, ICE and global climate warming. Dvigateli vnutrennogo zgorania 2: 57-68.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 П. М. Канило
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи і передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензійного договору (угоди).
- Автори мають право самостійно укладати додаткові договори (угоди) з неексклюзивного поширення роботи в тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати в складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установи або на персональних веб-сайтах) рукопису роботи як до подачі цього рукопису в редакцію, так і під час її редакційної обробки, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії і позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).