ТУРИЗМ ТА ФОРМУВАННЯ НОВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2015.146867Ключові слова:
Туризм, глобалізація, філософська рефлексія, ідентичність, туристичний досвідАнотація
Стаття присвячена туризму як формі глобалізації та об’єкту і фактору філософської рефлексії. Проаналізовано різні підходи до співвідношення туризму та філософії, зокрема вплив туризму на формування різних форм ідентичності. Зроблено висновок про те, що сучасний туризм є способом конструювання ідентичності і виконує певні екзистенційні функції. Стверджується, що зі збільшенням мобільності і розвитком туристичного бізнесу відбувається формування нової національної ідентичності, яка виходить за рамки однієї держави і однієї конфесії. Пошук ідеалів духовного життя сучасної людини зводиться до особистісних експериментів за максимальних можливостей експериментування з різними соціальними ролями та просторовими переміщеннями в пошуках самоідентифікації.
Посилання
Бауман З. От паломника к туристу / З. Бауман // Социологический журнал. – 1995. – № 4. – С. 133−154.
Бауман З. Текучая современность / З. Бауман. – Санкт-Петербург: Питер, 2008. – 240 с.
Бергер П. Л. Культурная динамика глобализации. Многоликая глобализация / Ред. П. Л. Бергер, С. П. Хантингтон. – М.: Аспект Пресс, 2004. – С. 8–24.
Каменский С. Ю. Туризм как практика поиска идентичности // Современная Россия; путь к миру – путь к себе: Материалы XI Всероссийской научно-практической конференции Гуманитарного университета 10-
апреля 2008 года: Доклады / Редкол.: Л.А. Закс и др.: В 2 т. Екатеринбург: Гуманитарный университет, 2008. – Т.1. – С. 203-206.
Лысикова О. В. Российские туристы: типы идентичности и социальные практики / О. В. Лысикова // Социологические исследования. – 2012. – №4. – С. 138–145.
Мошняга Е. В. Концептуальное пространство международной коммуникации в туризме / Е. В. Мошняга // Вестн. моск. ун-та. Сер. 18. Социология и политология. – 2008. – № 4.– С.5–19.
Несбит Дж. Что нас ждет в 1990 годы. Мегатенденции. Год 2000; пер. с англ. / Дж. Несбит, П. Эбурдин. – М.: ЭКСМО-Пресс, 1992. – 521 с.
Покровский Н. Е. Современный туризм и конструирование реальности // Виртуализация межуниверситетских и научных коммуникаций: методы, структура, сообщество / Под. ред. Н. Е. Покровского. – М.: СоП-Со, 2010. – С. 137–140.
Покровский Н. Е. Туризм: от социальной теории к практике управления: учебник / Н. Е. Покровский, Т. Н. Черняева. – М.: Университетская книга; Логос, 2008. – 424 с.
Сорокин П. А. Влияние мобильности на человеческое поведение и психологию / А. П. Сорокин // Мониторинг общественного мнения. – 2004. – № 2. –С. 101–110.
Фенько А. Б. Туризм как показатель социального статуса / А. Б. Фенько // Социологические исследования. – 2007. – № 2. – С. 124–131.
Филиппов А. Ф. Социология пространства / А.Ф. Филлипов. – СПб.: Владимир Даль, 2008. – 285 с.
Флорида Р. Креативный класс: люди, которые меняют будущие / Р. Флорида. – М.: Издательский дом "Классика ХХI", 2005.
Хантингтон С. Столкновение цивилизаций / С. Хантингтон. – М.: ООО "Издательство АСТ", 2003. – 603 с.
Appiah K. A. Identity, authenticity, survival: Multicultural societies and social reproduction / In A. Gutmann (Ed.), Multiculturalism: Examining the politics of recognition. – Princeton: Princeton University Press, 1994.
Barthel – Bouchier D. Authenticity and Identity: The me – parking the Amanas / D. Barthel – Bouchier // International Sociology. – 2001. – Vol 16(2). – С. 221 – 239.
Beck U. The Cosmopolitan Vision / U. Bech. – Cambridge, Maiden: Polity, 2006.
Breathnach T. Looking for the real me: locating the self in heritage tourism / T. Breathnach // Journal of Heritage Tourism. – 2006. – 1(2). – Р. 100–120.
Collinson J. A. & Hockey J. "Working out" identity: Distance runners and the management of disrupted identity
/ J. A. Collinson & J. Hockey // Leisure Studies. – 2007. – 26 (4). – Р. 381–398.
Crompton J. Motivations for pleasure vacation / J. Crompton // Annals of Tourism Research. – 1979. – 6 (4). – Р. 408–424.
Davidson K. Alternative India: Transgressive spaces / In A. Jaworski & A. Pritchard (Eds.), Discourse, communication and tourism Clevedon: Channel View Publications. – 2005. – Р. 28–52.
Desforges L. Traveling the world: Identity and travel biography / L. Desforges // Annals of Tourism Research. – 2000. – 27 (4). – P. 926–945.
Galani-Moutafi V. The self and the other: Traveler, ethnographer, tourist / V. Galani-Moutafi // Annals of Tourism Research. – 2000. – 27 (1). – P. 203–224.
Giddens A. Modernity and self-identity: Self and society in the late modern age / A. Giddens. – Cambridge:
Polity Press, 1991.
Hall S. Introduction: Who needs "identity" / In S. Hall & P. d. Gay (Eds.) // Questions of cultural identity. – London: Sage, 1996. – P. 1–17.
Kim H., Jamal T. Touristic Quest for Existential Authenticity / H. Kim, T. Jamal // Annals of Tourism Research. – 2007.– №34. – P. 181–201.
MacCannell Dean. The Tourist: A New Theory of the Leisure Class / Dean MakCanneii. – Berkley: University of California Press, 1976.
Neumann M. The trail through experience: Finding self in the recollection of travel / In C. Ellis & M. G. Flaherty (Eds.) // Investigating subjectivity: Research on lived experience. – Newbury Park: Sage, 1992. – P. 176–201.
Olsen K. Authenticity as a Concept in Tourism Research / Olsen K. // Tourist Studies. – 2002. – №2. – P. 159–182.
Tourism: Critical concepts in the Social Sciences/ ed. by Stephen Williams. –London: Routledge, 2003. 31. Uriely N., Yonay Y., & Simchai, D. Backpacking experiences: A type and form analysis / N. Uriely, Y. Yonay & D. Simchai // Annals of Tourism Research. – 2002. –. 29 (2). – Р. 520–538.
Walseth K. Young Muslim women and sport: The impact of identity work / K. Walseth // Leisure Studies. – 2006. – 25 (1). – Р.75–94
Bauman, Z. (1995). Pilgrims to the tourist. Sotsiologicheskiy zhurnal, 4, 133-154 [in Russian].
Bauman, Z. (2008). Liquid fear. Sankt-Peterburg: Piter [in Russian].
Berger, P. L. & Huntington, S. P. (2004) Many Globalizations: Cultural Diversity in the Contemporary World. Moscow: Aspekt Press. [in Russian].
Kamenskij, S. Ju. (2008). Tourism as a practice search of identity. Modern Russia: a way to peace as a way to myself. Proceedings from the XI-st All-Russian Scientific and Practical conference of the Humanitarian University. (V. 2), (t. T.1), (рр. 203–206). Ekaterinburg: Gumanitarnyj universitet [in Russian].
Lysikova, O. V. (2012). Russian tourists: the types of identity and social practices. Sociologicheskie issledovanija, 4, 138–145 [in Russian].
Moshnjaga, E. V. (2008). The conceptual space of international communication in tourism. Vestn. mosk. un-ta. Ser.18. Sociologija i politologija – Bulletin of the Moscow university. S.18., 4, 5–19 [in Russian].
Nesbit, Dzh. & Jeburdin, P. (1992). What awaits us in 1990. Megatrends. Year 2000]. per. s angl. Moscow : JeKSMO-Press [in Russian].
Pokrovskij, N. E. & Chernjaeva. T. I. (2010) Modern tourism and construction of reality. Virtualization interuniversity and scientific communications: methods, structure, community. N. E. Pokrovskij (Ed.). Moscow : SoPSo, 137–140 [in Russian]
Pokrovskij, N. E., Chernjaeva T. N. (2008). Tourism: from theory to practice social control: the textbook. Moscow : Universitetskaja kniga; Logos [in Russian].
Sorokin, P. A. (2004). The impact of mobility on human behavior and psychology. Monitoring obshhestvennogo mnenija, 2, 101–110 [in Russian].
Fenko, A. B. (2007). Tourism as an indicator of social status]. Sociologicheskie issledovanija, 2, 124–131 [in Russian].
Filippov, A. F. (2008). Sociology of space. SPb.: Vladimir Dal [in Russian].
Florida, R. (2005). The Flight of the Creative Class. The New Global Competition for Talent. Moscow : Izdatelskij dom "Klassika HHI". [in Russian].
Hantington, S. (2003). The clash of civilizations and the remaking of world order]. Moscow : OOO "Izdatel'stvo AST". [in Russian].
Appiah, K. A. (1994). Identity, authenticity, survival: Multicultural societies and social reproduction. In A. Gutmann (Ed.). Multiculturalism: Examining the politics of recognition. Princeton: Princeton University Press [in English].
Barthel – Bouchier, D. (2001). Authenticity and Identity: The me – parking the Amanas International Sociology, 16(2), 221 – 239[in English].
Beck, U. (2006). The Cosmopolitan Vision. Cambridge, Maiden: Polity [in English].
Breathnach, T. (2006). Looking for the real me: locating the self in heritage tourism. Journal of Heritage Tourism, 1(2), 100–120 [in English].
Collinson, J. A. & Hockey, J. (2007). "Working out" identity: Distance runners and the management of disrupted identity. Leisure Studies, 26 (4), 381–398 [in English].
Crompton, J. (1979). Motivations for pleasure vacation. Annals of Tourism Research, 6 (4), 408–424 [in English].
Davidson, K. (2005). Alternative India: Transgressive spaces. In A. Jaworski & A. Pritchard (Eds.). Discourse, communication and tourism Clevedon: Channel View Publications, 28–52 [in English].
Desforges, L. (2000). Traveling the world: Identity and travel biography. Annals of Tourism Research, 27 (4), 926–945 [in English].
Galani-Moutafi, V. (2000). The self and the other: Traveler, ethnographer, tourist. Annals of Tourism Research, 27 (1), 203–224 [in English].
Giddens, A. (1991). Modernity and self-identity: Self and society in the late modern age. Cambridge: Polity Press [in English].
Hall, S. Introduction: Who needs "identity" (1996). In S. Hall & P. d. Gay (Eds.). Questions of cultural identity. London: Sage, 1–17 [in English].
Kim, H. & Jamal, T. (2007). Touristic Quest for Existential Authenticity. Annals of Tourism Research, 34, 181–201 [in English].
MacCannell, D. (1976). The Tourist: A New Theory of the Leisure Class. Berkley: University of California Press [in English].
Neumann, M. (1992). The trail through experience: Finding self in the recollection of travel. In C. Ellis & M. G. Flaherty (Eds.). Investigating subjectivity: Research on lived experience. Newbury Park: Sage, 176–201 [in English].
Olsen, K. (2002). Authenticity as a Concept in Tourism Research. Tourist Studies, 2, 159–182 [in English].
Williams, S. (Eds.). (2003). Tourism: Critical concepts in the Social Sciences. London: Routledge [in English].
Uriely, N., Yonay, Y., & Simchai, D. (2002). Backpacking experiences: A type and form analysis. Annals of Tourism Research, 29 (2), 520–538 [in English].
Walseth, K. (2006). Young Muslim women and sport: The impact of identity work. Leisure Studies, 25 (1), 75–94 [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Альманах "Культура і Сучасність"
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.