НОВИЙ ЕТАП РОЗВИТКУ ЛІМОЖСЬКОЇ РОЗПИСНОЇ ЕМАЛІ: ХІХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Oksana Zhyltsova

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2014.147122

Ключові слова:

декоративно-прикладне мистецтво, ренесанс, гаряча емаль, розписна емаль, колекція, підробка

Анотація

У статті розглядається історія вивчення і колекціонування розписної ліможської емалі у ХІХ столітті. Саме у другій половині позаминулого сторіччя відбулося відродження інтересу до цієї рідкісної техніки. Розписна емаль стала об’єктом пристрасного колекціонування, її експонували на виставках, почали працювати нові майстерні. У статті наведені приклади творів виробництва того часу, серед яких зустрічаються як стилізації, так і підробки творів XVI ст., аналіз яких дає змогу отримати корисну для датування розписної емалі інформацію.

Біографія автора

Oksana Zhyltsova

аспірантка кафедри теорії, історії культури і музикознавства Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв

Посилання

Музей західного та східного мистецтва в Києві: Альбом [Л.Ю.Бабенцова, З.П. Рябікіна]. – К.: Мистецтво, 1983. – 311 с., іл.

Большая иллюстрированная энциклопедия древностей [Дагмар Гейдова Д., Дурдик Я., Кабалова Л. и др.]. – Прага.: АРТИЯ, 1982. – 496 с.

Доброклонская О. Лиможские расписные эмали XV и XVI веков. Собрание Государственного Эрмитажа / Доброклонская О. – М., 1969. – 159 с.

Бодрийяр Ж. Символический обмен и смерть / Ж. Бодрийяр; пер. с франц. С.Н. Зенкина. – М.: Добросвет, 2000. – 387 с.

Кубе А.Н. Французские расписные эмали ХV–ХVІ веков / Кубе А.Н. – М.-Л.: Искусство, 1937. – 68 с.

Шульц І.В. Підписні і датовані фініфті українських майстрів на пам’ятках мистецтва 17–18 ст. /

Шульц І.В. // Лаврський альманах. Києво-Печерська лавра в контексті історії та культури: Зб. наук. праць. –

Вип. 3. – К., 2001. – С. 145-154.

Camille Grand-Dewyse: "Emaux de Limoges au temps des guerres de Religion", 2011, Rennes. – Р. 19-30 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.pur-editions.fr/couvertures/1303828768_doc.pdf.

Monique Blanc. Émaux peints de Limoges XVe-XVIIIe siècle. La collection du musée des Arts décoratifs/ Monique Blanc. – Paris, 2011. – 224 p.

Sophie Baratte. Les émaux peints de Limoges catalogue Musée du Louvre Département des objets d'art/ Sophie Baratte. – Paris, 2000. – 445 p.

Muzei zakhidnoho ta skhidnoho mystetstva v Kyievi: Albom [L.Yu.Babentsova, Z.P. Riabikina]. – K.: Mystetstvo, 1983. – 311 s., il.

Bol'shaia illiustrirovannaia entsiklopediia drevnostei [Dagmar Geidova D., Durdik Ia., Kabalova L. i dr.]. – Praga.: ARTIIa, 1982. – 496 s.

Dobroklonskaia O. Limozhskie raspisnye emali XV i XVI vekov. Sobranie Gosudarstvennogo Ermitazha / Dobroklonskaia O. – M., 1969. – 159 s.

Bodriiiar Zh. Simvolicheskii obmen i smert' / Zh. Bodriiiar; per. s frants. S.N. Zenkina. – M.: Dobrosvet, 2000. – 387 s.

Kube A.N. Frantsuzskie raspisnye emali KhV–KhVІ vekov / Kube A.N. – M.-L.: Iskusstvo, 1937. – 68 s.

Shults I.V. Pidpysni i datovani finifti ukrainskykh maistriv na pamiatkakh mystetstva 17–18 st. / Shults I.V. // Lavrskyi almanakh. Kyievo-Pecherska lavra v konteksti istorii ta kultury: Zb. nauk. prats. – Vyp. 3. – K., 2001. – S. 145-154.

Camille Grand-Dewyse: "Emaux de Limoges au temps des guerres de Religion", 2011, Rennes. – R. 19-30 [Elektronnii resurs]. – Rezhim dostupu: http://www.pur-editions.fr/couvertures/1303828768_doc.pdf.

Monique Blanc. Émaux peints de Limoges XVe-XVIIIe siècle. La collection du musée des Arts décoratifs/ Monique Blanc. – Paris, 2011. – 224 p.

Sophie Baratte. Les émaux peints de Limoges catalogue Musée du Louvre Département des objets d'art/ Sophie Baratte. – Paris, 2000. – 445 p.

##submission.downloads##