МИСТЕЦЬКІ ДІАЛОГИ ДЖАЗУ І АВАНГАРДНОЇ АКАДЕМІЧНОЇ ТРАДИЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2014.147233Ключові слова:
мистецтво джазу, діалог, джазовий діалог, музичний авангардАнотація
Стаття присвячена діалогу двох мистецьких традицій ХХ століття – джазу і музичного авангарду. Діалог двох традицій (академічно-авангардної і власне джазової) відбувається як з боку джазменів (освоєння принципів авангардної мови), так і з боку композиторів академічного напряму. Доведено, що в течіях модерн-джазу діалогічно переплелися майже всі композиційно-технічні принципи академічного авангардного мистецтва: додекафонна техніка, сонористика, алеаторика, конкретна музика, хепенінг тощо. Такі стильові різновиди нового джазового мистецтва, як бібоп, кул-джаз, модальний, атональний, фрі-джаз та ін. – це результат синтезу джазової традиції та найрадикальніших надбань музичного авангарду ХХ століття.
Посилання
Барбан Е. С. Черная музыка, белая свобода / Е. Барбан. – СПб. : Композитор, 2007. – 284 с.
Бахтин М. М. Проблемы поэтики Достоевского / М. М. Бахтин. – М. : Советский писатель, 1963. – 363 с.
Дурново Г. "Энтони Брэкстон: "Каждое поколение рождено для решения своих задач"" [Интервью Г. Дурново із Е. Брекстоном] / Г. Дурново [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://os.colta.ru/music_modern/ names/details/1929.
Коллиер Дж. Л. Луи Армстронг – американский гений / Дж. Коллиер. – М. : Искусство, 1986. – 406 с.
Ухов Д. Аналогии и ассоциации (к проблеме "Джаз и европейская музыкальная традиция") // Советский
джаз: Проблемы. События. Мастера. Сб. статей / Сост. и ред. А. Медведев, О. Медведева. – М., 1987. – С. 114–142.
Фишер А. Н. Гармония в афроамериканском джазе периода стилевой модуляции – от свинга к бибопу: автореф. дис. … канд. искусствоведения : 17.00.02 / Фишер Анжелика Николаевна; Уральская гос. консерватория им. М. П. Мусоргского. – Екатеринбург, 2004. – 24 с.
Чернышов А. В. Джаз и музыка европейской академической традиции / А. В. Чернышов. – М., 2008. – 253 с.
Шак Ф. М. Джаз как социокультурный феномен : на примере американской музыки второй половины XX
века: автореф. дис. … канд. искусствоведения : 17.00.02 / Шак Федор Михайлович. – Ростов-на-Дону, 2008. – 22 с.
Berendt J.-Е. Das grosse Jazzbuch: von New Orleans bis Jazz Rock. – Frankfurt am Main: S. Fischer, 2005. – 656 p.
Schuller G. Early Jazz: Its Roots and Musical Development. – N. Y.: Oxford University Press, 1968. – 919 p.
Barban, E. S. (2007). Black Music, White Freedom. St. Petersburg: Kompozitor [in Russian].
Bahtin, M. M. (1963). Problems of Dostoevsky's poetics. Moscow: Sovetskij pisatel' [in Russian].
Durnovo G. "Anthony Braxton: "Each generation is born to solve their problems"" [An Interview
G. Durnovo with A. Brekston]. Retrieved from: http://os.colta.ru/music_modern/names/details/1929/ [in Russian].
Kollier, Dzh. L. (1986). Louis Armstrong – American genius. Moscow: Iskusstvо [in Russian].
Uhov, D. (1987). Analogy and association (to the problem of "Jazz and European musical tradition") in Soviet Jazz: Problems. Events. Master. Coll. articles. A. Medvedev, O. Medvedeva (Ed.). (pp. 114-142), Moscow [in Russian].
Fisher, A. N. (2004). Harmony in the African-American jazz modulation period style – from swing to bebop. Extended abstract of candidate’s thesis. Ekaterinburg [in Russian].
Chernyshov, A. V. (2008). Jazz and music European academic tradition. Moscow: [in Russian].
Shak, F. M. (2008). Jazz as a sociocultural phenomenon: the example of American music of the second half of the XX century. Extended abstract of candidate’s thesis. Rostov-na-Donu [in Russian].
Berendt, J.-Е. (2005). Das grosse Jazzbuch: von New Orleans bis Jazz Rock. – Frankfurt am Main: S. Fischer. 10. Schuller, G. (1968). Early Jazz: Its Roots and Musical Development. – N. Y.: Oxford University Press.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Альманах "Культура і Сучасність"
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.