ТЕМПОРИТМ ФОРТЕПІАННИХ ТВОРІВ М. СКОРИКА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2015.147763Ключові слова:
Мирослав Скорик, фортепіанна музика, фольклористичні, барокові, джазові фортепіанні жанри, динаміка, метр, темп, ритмАнотація
Характеризуються особливості темпоритмічної специфіки фортепіанної музики видатного вітчизняного композитора Мирослава Скорика. Аналізуються темпоритмічні аспекти музичної мови його творів різних фортепіанних жанрів: фольклористичного, барокового, джазового. Подаються художньо-дидактичні рекомендації юним піаністам.
Посилання
Скорик М. Твори для фортепіано: навч.-метод. посібник / М. Скорик; ред.-упоряд., вст. слово Оксани
Рапіти. – Львів: СПОЛОМ, 2008. – 220 с.
Басалаєва Є. Камерно-інструментальна творчість М. Скорика. Проблеми інтерпретації / Євгенія Басалаєва
// Науковий вісник НМАУ ім. П.І.Чайковського. Мирослав Скорик. Зб. статей. Вип.10. – К.: НМАУ, 2000. – С.69-84; Гончар Е. Семантична спрямованність оновлення деяких традиційних форм (на прикладі творчості М.Скорика та А.Шнітке) / Е. Гончар // Українське музикознавство.– К., 1991. – Вип. 26. – С.155-162; Задерацкая А. Прелюдии и фуги Мирослава Скорика: трактовка жанра. Специфика интонационной драматургии / А.Задерацкая // Теория и история музыкальной школы: сб. трудов Киев. гос. консерватории им. П. И. Чайковского. – К., 1989. – С.143-154; Задерацький В. Про природу та історичну функцію стилю Мирослава Скорика / Всеволод Задерацький //Мирослав Скорик. Зб. статей. – Львів: Сполом, 1999. – С. 5-28; Кияновська Л.О. Мирослав Скорик: людина і митець / Любов Олесандрівна Кияновська. – Львів: СПОЛОМ, 2008. – 591 с; Конькова Г. Фольклор і творчість сучасних українських композиторів (Мирослав Скорик, Леся Дичко, Валентин Бібік) / Г. Конькова // Нар. творчість і етнографія. – 1978. – № 1. – С.81-88; Івахова К. П. Фортепіанна творчість Мирослава Скорика: художньо-дидактичний концепт. Дис. … канд.
мистецтвознавства: 17.00.03 – музичне мистецтво / Івахова Катерина Петрівна. – К.: ІМФЕ ім. М. Рильського, 2012. – 195 с.; Турянський Петро, Франт Мирослав. Камерно-вокальна та естрадно-пісенна творчість Мирослава Скорика / Петро Турянський, Мирослав Фрайт // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Мирослав Скорик. Зб. статей. Вип.10. – К.: НМАУ, 2000. – С.81-82; Шевчук О. Особливості відбиття фольклору в інструментальних творах М. Скорика / О. Шевчук // Українське музикознавство.– К., 1979. – Вип. 14. – С.93-103; Якубяк Я. Мирослав Скорик / Ярема Якубяк // Композиторы союзных республик : сб. статей / сост. Л. Красинская. – М., 1980. – Вып. 3. – С.94-130.
Кашкадамова Н. Мистецтво виконання музики на клавішно-струнних інстументах (клавікорд, клавесин, фортеп'яно) / Н. Кашкадамова. – Тернопіль: Астон, 1998. – 399 с.
Івахова К. Інтерв’ю з композитором Мирославом Скориком в м. Хмельницькому, 1 березня 2010 р. / К. Івахова; наук. ред. д-р мистецтвозн., проф. Любов Кияновська // Івахова Катерина. Фортепіанна творчість
Мирослава Скорика (художньо-дидактичний концепт): моногр. – Кам’янець-Подільський: ПП "Медобори-
", 2013. – 232 с.
Skoryk M. Tvory dlia fortepiano: navch.-metod. posibnyk / Myroslav Skoryk ; red.-uporiad., vstupne slovo
Oksany Rapity. – Lviv: SPOLOM, 2008. – 220 s.
Basalaieva Ye. Kamerno-instrumentalna tvorchist M. Skoryka. Problemy interpretatsii / Yevheniia Basalaieva //
Naukovyi visnyk NMAU im. P.I.Chaikovskoho. Myroslav Skoryk. Zb. statei. Vyp.10. – K.: NMAU, 2000. – S.69-84; Honchar E. Semantychna spriamovannist onovlennia deiakykh tradytsiinykh form (na prykladi tvorchosti M.Skoryka ta A.Shnitke) / E. Honchar // Ukrainske muzykoznavstvo.– K., 1991. – Vyp. 26. – S.155-162; Zaderatskaia A. Preliudii i fugi Miroslava Skorika: traktovka zhanra. Spetsifika intonatsionnoi dramaturgii / A.Zaderatskaia // Teoriia i istoriia muzykal'noi shkoly: sb. trudov Kiev. gos. konservatorii im. P. I. Chaikovskogo. – K., 1989. – S.143-154; Zaderatskyi V. Pro pryrodu ta istorychnu funktsiiu styliu Myroslava Skoryka / Vsevolod Zaderatskyi //Myroslav Skoryk. Zb. statei. – Lviv: Spolom, 1999. – S. 5-28; Kyianovska L.O. Myroslav Skoryk: liudyna i mytets / Liubov Olesandrivna Kyianovska. – Lviv: SPOLOM, 2008. – 591 s; Konkova H. Folklor i tvorchist suchasnykh ukrainskykh kompozytoriv (Myroslav Skoryk, Lesia Dychko, Valentyn Bibik) / H. Konkova // Nar. tvorchist i etnohrafiia. – 1978. – № 1. – S.81-88; Ivakhova K. P. Fortepianna tvorchist Myroslava Skoryka: khudozhno-dydaktychnyi kontsept. Dys. … kand. mystetstvoznavstva: 17.00.03 – muzychne mystetstvo / Ivakhova
Kateryna Petrivna. – K.: IMFE im. M. Rylskoho, 2012. – 195 s.; Turianskyi Petro, Frant Myroslav. Kamerno-vokalna ta estradno-pisenna tvorchist Myroslava Skoryka / Petro Turianskyi, Myroslav Frait // Naukovyi visnyk NMAU im. P. I. Chaikovskoho. Myroslav Skoryk. Zb. statei. Vyp.10. – K.: NMAU, 2000. – S.81-82; Shevchuk O. Osoblyvosti vidbyttia folkloru v instrumentalnykh tvorakh M. Skoryka / O. Shevchuk // Ukrainske muzykoznavstvo.– K., 1979. – Vyp. 14. – S.93- 103; Iakubiak Ia. Miroslav Skorik / Iarema Iakubiak // Kompozitory soiuznykh respublik : sb. statei / sost. L. Krasinskaia. – M., 1980. – Vyp. 3. – S.94-130.
Kashkadamova N. Mystetstvo vykonannia muzyky na klavishno-strunnykh instumentakh (klavikord, klavesyn, fortepiano) / N. Kashkadamova. – Ternopil: Aston, 1998. – 399 s.
Ivakhova K. Interviu z kompozytorom Myroslavom Skorykom v m. Khmelnytskomu, 1 bereznia 2010 r. / K. Ivakhova; nauk. red. d-r mystetstvozn., prof. Liubov Kyianovska // Ivakhova Kateryna. Fortepianna tvorchist Myroslava Skoryka (khudozhno-dydaktychnyi kontsept): monohr. – Kamianets-Podilskyi: PP "Medobory-2006", 2013. – 232 s.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.