"СТО ТИСЯЧ" МИКОЛИ МЕРЗЛІКІНА 1968 р.: РЕЖИСЕРСЬКИЙ МЕТОД

Автор(и)

  • Nina Gusakova
  • Katerina Pivovarova

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2018.148185

Ключові слова:

Микола Мерзлікін, "Сто тисяч", режисер, театр, режисерський метод

Анотація

Метою дослідження є вивчення окремих аспектів режисерського методу Миколи Мерзлікіна. Метод дослідження базований на історичному, системному та інформаційному підходах, методах аналізу і синтезу. Наукова новизна. У статті вперше зібрані матеріали, які дають загальне уявлення про творчий режисерський метод видатного українського театрального режисера і педагога Миколи Мерзлікіна на прикладі однієї з ранніх і найважливіших його постановок – "Ста тисяч" за І. Карпенко-Карим 1968 року. В статті також проаналізовано ситуацію у тодішньому ТЮГу, через яку яскраві творчі експерименти М. Мерзлікіна та інших режисерів театру не мали належного їм поширення і розголосу у свій час. Висновки. У статті здійснено аналіз творчого метода Миколи Мерзлікіна на прикладі вистави "Сто тисяч", поставленої в 1968 році. Вистава "Сто тисяч" представляє собою одну з ранніх знакових вистав режисера і одну з найважливіших подій української театральної сцени кінця 1960-х років за визнанням тодішніх і сучасних мистецтвознавців. Поставлена за відомим твором класичної української драматургії вистава стала широким експериментальним полем для молодого режисера у пластичному та зображально-сценічному рішенні, в акторській грі, у своєрідному трактуванні образів п’єси, у загалом новаційному методі роботи над постановкою, який значно випередив свій час. Постановка "Ста тисяч" на сцені ТЮГу не вичерпала до кінця усього творчого потенціалу її автора, режисер в 1990-х р. знову звертається до п’єси з новим її прочитанням і баченням, знову цікавим і знову актуальним.

Біографії авторів

Nina Gusakova

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри режисури та майстерності актора Київського національного університету культури і мистецтв

Katerina Pivovarova

старший викладач кафедри режисури та майстерності актора Київського національного університету культури і мистецтв

Посилання

Актор – категорія радше душевна, ніж духовна: інтерв’ю з В. Савчуком // Кіно-Театр. – 2007. –

– С. 59 – 61.

Богдашевський Ю. Режисер / Юрій Богдашевський // Микола Мерзлікін: пошук досконалості. – К.: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2016. – С. 68 – 72.

Вітер В. Микола Мерзлікін: пошук досконалості / В. Вітер // Кіно-Театр. – 2011. – № 1. – С. 9–14.

Галузинська В., Беленко Д. Бюрокарати і ведмеді ("Пляшечки") / В. Галузинська В., Д. Беленко // Микола Мерзлікін: пошук досконалості. – К.: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2016. – С. 95–96.

Драк А. "…Жадання правди, жадання добра" / Аркадій Драк // Український театр. – 1995. – № 3. – С. 2–5.

Жежера В. Самотній самурай / Віталій Жежера // Микола Мерзлікін: пошук досконалості. – К.: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2016. – С. 79–81.

Конькова Г. Незвичайний іспит // Микола Мерзлікін: пошук досконалості. – К.: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2016. – С. 155 – 157.

Наумова Л.М. Про моїх учителів / Л.М. Наумова // Науковий вісник Київського національного універси-тету театру, кіно і телебачення імені І.К.Карпенка-Карого: Збірник наукових праць / Київський нац. ун-т театру, кіно і телебачення імені І.К.Карпенка-Карого; Редкол.: О.І. Безгін (голова) та ін. – К., 2011. – Вип. 9. – С. 254–263.

Танюк Л. про Миколу Мерзлікіна (зі щоденників) / Лесь Танюк // Микола Мерзлікін: пошук досконалості. – К.: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2016. – С. 65–68.

Чайковський Д.С. Режисерський задум вистави. Допоміжні матеріали для вивчення однієї з основ-них проблем режисерської творчості. Навчальний посібник / Д.С. Чайковський. – Ужгород, 2002. – 98 с.

Savchuk,V. (2007). Actor – a category more spiritual rather than spiritual. Cinema-Theater, 3, 59-61 [in Ukrainian].

Bogdashevsky,Yu. (2016). Mykola Merzlikin: Search for perfection. Kyiv: Publishing House "Kyiv-Mohyla Academy", 68-72 [in Ukrainian].

Wind V. (2011). Mykola Merzlikin: Search for perfection. Cinema-Theater, 1, 9-14 [in Ukrainian].

Galuzinskaya,V., Belenko,D. (2016). Bureaucrats and bears ("Bottles"). Mykola Merzlikin: Search for perfection. Kyiv: Publishing House "Kyiv-Mohyla Academy", 95-96 [in Ukrainian].

Drak A. (1995). "... The Lamentation of Truth, the Desire of Good". The Ukrainian Theater, 3, 2-5 [in

Ukrainian].

Zhezhera, V. (2016). Lonely Samurai. Mykola Merzlikin: Search for perfection. Kyiv: Publishing House "Kyiv-Mohyla Academy", 79-81 [in Ukrainian].

Kon'kova. G. (2016). Unusual Exam. Mykola Merzlikin: Search for perfection. Kyiv: Publishing House "Kyiv-Mohyla Academy", 155-157 [in Ukrainian].

Naumova, L.M. (2011). About my teachers . Scientific Bulletin of the Kyiv National University of Thea-ter, Cinema and Television named after I.K.Karpenko-Kari: Sb.sciences etc. Kiev. nats un-t theater, cinema and TV. them I.K. Karpenko-Karya. Kyiv – issue 9, 254-263 [in Ukrainian].

Tanyuk, L. (2016). About Mykola Merzlikin (from diaries). Mykola Merzlikin: Search for perfection. Ky-

Publishing House "Kyiv-Mohyla Academy", 65-68 [in Ukrainian].

Tchaikovsky, D.S. (2002). The director's idea of the performance. Auxiliary materials for studying one of the main problems of directing creativity. Uzhgorod: Textbook . 98[in Ukrainian].

##submission.downloads##