СОМАТИЧНІ ПРАКТИКИ У СУЧАСНІЙ БАЛЬНІЙ ХОРЕОГРАФІЇ

Автор(и)

  • Tetiana Pavlyuk

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2018.148232

Ключові слова:

Соматичні практики, бальна хореографія, танець, кінестетичні відчуття

Анотація

Мета статті – аналіз формування та розвитку соматичних практик у контексті сучасної бальної хореографії. Методи дослідження становить органічна сукупність базових принципів дослідження: об’єктивності, історизму, багатофакторності, системності, комплексності, розвитку та плюралізму. Використані такі методи наукового пізнання: проблемно-хронологічний, конкретно-історичний, статистичний, описовий, логіко-аналітичний. Наукова новизна. Проведено аналіз історичного розвитку соматичних практик у США та досліджено їх зв’язок з сучасними та бальними танцями; розглянуто та проаналізовано головні аспекти провідних практик (Kinetic Awareness, Alexander Technique, DanceKinesis та TangoKinesis) у контексті методики викладання хореографічних дисциплін для студентів бальної хореографії та підвищення кваліфікаційного рівня викладачів бальних танців, професійних танцюристів; виявлено доцільність застосування соматичних методик, технік і тренінгів у навчанні та професійній діяльності в бальній хореографії. Висновки. У результаті проведе-ного аналізу формування та розвитку соматичних практик (кінетики, кінестетики, ідеокінезу та ін.) у контексті сучасної бальної хореографії доведено, що переваги соматичних практик посприяли їх масовій популяризації в освітньому на науковому аспектах хореографічного мистецтва загалом та бальної хореографії зокрема; методики і техніки мислення і рухів тіла, розроблені для вивчення бальних танців, сприяють засвоєнню навичок розвитку танцю з природних рухів тіла, відчуття музики і ритму, розподілення музичного супроводу у часі та просторі для осмислення процесу бездоганного руху; використання соматичних практик у процесі діяльності професійних танцюристів сприяє формуванню кінестетичного усвідомлення задля втілення високого художнього рівня виконання бальних танців. Використання соматичних практик у процесі навчання бальним танцям та професійній діяльності вітчизняних хореографів посприяє формуванню нового покоління танцюристів, підвищенню рівня технічного виконання та артистизму.

Біографія автора

Tetiana Pavlyuk

кандидат мистецтвознавства, Київський національний університет культури і мистецтв

Посилання

All Members Directory. National Dance Teachers Association of America (NDTA). URL : http://www.nationaldanceteachers.org.

Batson G. Stretching technique: A somatic learning model. Training purposively. Impulse. 1994. № 2. рр. 39–58.

Eddy M. Dance and somatic inquiry in studios and community dance programs. Journal of Dance Education. 2002. № 2. рр. 119–127.

Eddy M. A brief history of somatic practices and dance: historical development of the field of somatic education and its relationship to dance. Journal of Dance and Somatic Practices. 2009. Vol. 1. № 1. рр. 5–27.

FAQ. Dance Kinesis: вебсайт. URL: https://www.dancekinesis.com.

Halprin A. Moving Toward Life : Five Decades of Transformational Dance. Middletown: Wesleyan University Press; 1995. 274 рр.

Нanna T. Bodies in Revolt: A Primer in Somatic Thinking. New York: Holt Reinhart; 1970. 308 рр.

Нanna T. The Body of Life. New York: Alfred A.е Knopf, Inc., 1980. 193 р.

Kinetic Awareness. Encyclopedia. Nation Master. URL : http://www.statemaster.com.

Mangione M. The origins and evolution of somatucs interviews with five significant contributors to the field. Doctoral dissertation. Columbus, Оhio : The Ohio State University, 1993. 321 pp.

Richmond P. The Alexander Technique and dance training. Impulse. 1994. № 2. рр. 24–38.

Ross J. Anna Halprin: Experience as Dance. Berkeley: University of California Press, 2007. 445 pp.

All Members Directory. National Dance Teachers Association of America (NDTA). Retrieved from: http://www.nationaldanceteachers.org [in English].

Batson, G. (1994). Stretching technique: A somatic learning model. Training purposively. Impulse, 2, 39–58 [in English].

Eddy, M. (2002). Dance and somatic inquiry in studios and community dance programs. Journal of Dance Education, 2, 119–127 [in English].

Eddy, M. (2009). A brief history of somatic practices and dance: historical development of the field of so-matic education and its relationship to dance. Journal of Dance and Somatic Practices, 1. 5–27 [in English].

FAQ. Dance Kinesis. Retrieved from: https://www.dancekinesis.com [in English].

Halprin, A. (1995). Moving Toward Life: Five Decades of Transformational Dance. Middletown: Wesleyan University Press [in English].

Нanna, T. (1970). Bodies in Revolt: A Primer in Somatic Thinking. New York: Holt Reinhart [in English].

Нanna, T. (1980). The Body of Life. New York: Alfred A.е Knopf, Inc. [in English].

Kinetic Awareness. Encyclopedia. Nation Master. Retrieved from: http://www.statemaster.com [in English].

Mangione, M. (1993). The origins and evolution of somatіcs interviews with five significant contributors to the field. Doctoral dissertation. Columbus, Оhio : The Ohio State University [in English].

Richmond, P. (1994). The Alexander Technique and dance training. Impulse, 2, 24–38 [in English].

Ross, J. Anna Halprin : Experience as Dance. Berkeley: University of California Press [in English].

##submission.downloads##