СОМАТИЧНІ ПРАКТИКИ У СУЧАСНІЙ БАЛЬНІЙ ХОРЕОГРАФІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2018.148232Ключові слова:
Соматичні практики, бальна хореографія, танець, кінестетичні відчуттяАнотація
Мета статті – аналіз формування та розвитку соматичних практик у контексті сучасної бальної хореографії. Методи дослідження становить органічна сукупність базових принципів дослідження: об’єктивності, історизму, багатофакторності, системності, комплексності, розвитку та плюралізму. Використані такі методи наукового пізнання: проблемно-хронологічний, конкретно-історичний, статистичний, описовий, логіко-аналітичний. Наукова новизна. Проведено аналіз історичного розвитку соматичних практик у США та досліджено їх зв’язок з сучасними та бальними танцями; розглянуто та проаналізовано головні аспекти провідних практик (Kinetic Awareness, Alexander Technique, DanceKinesis та TangoKinesis) у контексті методики викладання хореографічних дисциплін для студентів бальної хореографії та підвищення кваліфікаційного рівня викладачів бальних танців, професійних танцюристів; виявлено доцільність застосування соматичних методик, технік і тренінгів у навчанні та професійній діяльності в бальній хореографії. Висновки. У результаті проведе-ного аналізу формування та розвитку соматичних практик (кінетики, кінестетики, ідеокінезу та ін.) у контексті сучасної бальної хореографії доведено, що переваги соматичних практик посприяли їх масовій популяризації в освітньому на науковому аспектах хореографічного мистецтва загалом та бальної хореографії зокрема; методики і техніки мислення і рухів тіла, розроблені для вивчення бальних танців, сприяють засвоєнню навичок розвитку танцю з природних рухів тіла, відчуття музики і ритму, розподілення музичного супроводу у часі та просторі для осмислення процесу бездоганного руху; використання соматичних практик у процесі діяльності професійних танцюристів сприяє формуванню кінестетичного усвідомлення задля втілення високого художнього рівня виконання бальних танців. Використання соматичних практик у процесі навчання бальним танцям та професійній діяльності вітчизняних хореографів посприяє формуванню нового покоління танцюристів, підвищенню рівня технічного виконання та артистизму.
Посилання
All Members Directory. National Dance Teachers Association of America (NDTA). URL : http://www.nationaldanceteachers.org.
Batson G. Stretching technique: A somatic learning model. Training purposively. Impulse. 1994. № 2. рр. 39–58.
Eddy M. Dance and somatic inquiry in studios and community dance programs. Journal of Dance Education. 2002. № 2. рр. 119–127.
Eddy M. A brief history of somatic practices and dance: historical development of the field of somatic education and its relationship to dance. Journal of Dance and Somatic Practices. 2009. Vol. 1. № 1. рр. 5–27.
FAQ. Dance Kinesis: вебсайт. URL: https://www.dancekinesis.com.
Halprin A. Moving Toward Life : Five Decades of Transformational Dance. Middletown: Wesleyan University Press; 1995. 274 рр.
Нanna T. Bodies in Revolt: A Primer in Somatic Thinking. New York: Holt Reinhart; 1970. 308 рр.
Нanna T. The Body of Life. New York: Alfred A.е Knopf, Inc., 1980. 193 р.
Kinetic Awareness. Encyclopedia. Nation Master. URL : http://www.statemaster.com.
Mangione M. The origins and evolution of somatucs interviews with five significant contributors to the field. Doctoral dissertation. Columbus, Оhio : The Ohio State University, 1993. 321 pp.
Richmond P. The Alexander Technique and dance training. Impulse. 1994. № 2. рр. 24–38.
Ross J. Anna Halprin: Experience as Dance. Berkeley: University of California Press, 2007. 445 pp.
All Members Directory. National Dance Teachers Association of America (NDTA). Retrieved from: http://www.nationaldanceteachers.org [in English].
Batson, G. (1994). Stretching technique: A somatic learning model. Training purposively. Impulse, 2, 39–58 [in English].
Eddy, M. (2002). Dance and somatic inquiry in studios and community dance programs. Journal of Dance Education, 2, 119–127 [in English].
Eddy, M. (2009). A brief history of somatic practices and dance: historical development of the field of so-matic education and its relationship to dance. Journal of Dance and Somatic Practices, 1. 5–27 [in English].
FAQ. Dance Kinesis. Retrieved from: https://www.dancekinesis.com [in English].
Halprin, A. (1995). Moving Toward Life: Five Decades of Transformational Dance. Middletown: Wesleyan University Press [in English].
Нanna, T. (1970). Bodies in Revolt: A Primer in Somatic Thinking. New York: Holt Reinhart [in English].
Нanna, T. (1980). The Body of Life. New York: Alfred A.е Knopf, Inc. [in English].
Kinetic Awareness. Encyclopedia. Nation Master. Retrieved from: http://www.statemaster.com [in English].
Mangione, M. (1993). The origins and evolution of somatіcs interviews with five significant contributors to the field. Doctoral dissertation. Columbus, Оhio : The Ohio State University [in English].
Richmond, P. (1994). The Alexander Technique and dance training. Impulse, 2, 24–38 [in English].
Ross, J. Anna Halprin : Experience as Dance. Berkeley: University of California Press [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.