ТЕАТРАЛЬНІСТЬ ЯК ЕЛЕМЕНТ ХУДОЖНЬОЇ СТРУКТУРИ ВОКАЛЬНОГО ВИКОНАВСТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2018.148233Ключові слова:
Вокальне виконавство, вокальний естрадний номер, театральність, художня структура естрадного виступу, виразні засоби вокального жанруАнотація
Мета роботи ‒ розкриття театральності як одного з основних елементів художньої структури вокального естрадного номеру. Методологія дослідження є багаторівневою. Вона включає як філософський рівень музикознавчої розвідки, формальні логічні методи, так і специфічні методи на перетині культурології, естетики, музикознавства, педагогіки та сценічного мистецтва. Істотна вага належить комплексному та системному методам. Наукова новизна роботи обґрунтовується через вихід даного дослідження на необхідність синтезу в естрадному виконавстві не лише вокальної майстерності, але й пластичного аспекту, що втілюється у вигляді театральності естрадного номеру. Це, відтак, є відповіддю на виклик нових вимог до естрадного виконавства, зумовлених в тому числі розвитком медіа засобів. Висновки. Про цілісність естрадного номера слід говорити тоді, коли дотримується найважливіший принцип для всіх жанрів естради – створюваний твір має спиратися на такі виразні засоби, які належать виключно до конкретного естрадного жанру. Театральність естрадного виконавства витікає зі специфічної структури номера: він має коротку зав’язку (початок), який має відразу справити враження на глядачів, та швидкий перехід до наступних частин виступу. Локальність та мобільність – це риси, які найкраще та найбільш точно характеризують естрадну виразність.
Посилання
Богданов И. А. Художественная структура эстрадного номера и основные методологические принципы его создания // автореферат диссертации на соискание ученой степени доктора искусствоведения. СПб., 2005.
Варшавский Я. Настоящая эстрада / Я. Варшавский // Эстрада без парада. – М.: Искусство, 1991. – С. 229–235.
Вербов А. М. Техника постановки голоса. – Л.: Тритон, 1931. – 50 с.
Коваль Л. М. Преимущества комплексной методики в преподавании эстрадного вокала / Л. М. Ко-валь // Преподаватель XXI века. – Часть 1.– 2011. – №4. – С. 111–115.
Конников А. П. Мир эстрады / А. П. Конников. – М. : Искусство, 1980. – 270 с.
Морозов В. П. О физиологических основах применения вспомогательных научно-технических средств обучения в вокальной педагогике // Вопросы вокальной педагогики. – Вып. 5. – М., 1976. – С. 156–174.
Сухаревич В. Обрамление и содержание / В. Сухаревич // Эстрада без парада. – М.: Искусство, 1991. – С. 192–193.
Tomeček S. The (pop)rock singer: a self-taught or skilled artist / S. Tomeček // Keep it simple make it fast!: an approach to underground music scenes 2 [elektronický zdroj]. – Porto: University of Porto, 2016. – S. 181–186.
Bogdanov I. A. (2005). The artistic structure of the variety act and the main methodological principles of its creation. St. Petersburg [in Russian].
Konnikov A. P. (1980). World of Variety Art. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Koval L. M. (2011). Advantages of a comprehensive methodology in the teaching of pop vocal. Prepo-davatel’ XXI veka, 1, 4, 111–115 [in Russian].
Morozov V. P. (1976). On the physiological bases of the use of auxiliary scientific and technical teaching aids in vocal pedagogy. Moscow: Voprosy vokal’noy pedagogiki, 5, 156–174 [in Russian].
Sukharevich V. (1991). Framing and Content. Estrada bez parada. Moscow: Iskusstvo, 199, 192–193 [in Russian].
Tomeček S. (2016). The (pop)rock singer: a self-taught or skilled artist. Keep it simple make it fast!: an ap-proach to underground music scenes 2 [elektronický zdroj]. Porto: University of Porto.
Varshavskii Ya. (1991). Real Variety. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Verbov A. M. (1931). The inhale technique. Lviv: Triton [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.