АСИМІЛЯЦІЯ ПОСТІМПРЕСІОНІСТИЧНОЇ ПАРАДИГМИ ЗА УМОВ СОЦІАЛЬНО-ТЕМАТИЧНОЇ ФАБУЛИ СОЦРЕАЛІЗМУ (до проблеми творчого становлення Гаврила Глюка)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2014.148271Ключові слова:
соціальний сюжет, національна школа, хроматичний колоризм, народність, архетип,Анотація
У запропонованій статті аналізуються композиції Гаврила Глюка 60–70-х років ХХ століття. В період хрущовської "відлиги" художник відійшов від засад соцреалізму і експериментував із хроматичними кольорами. Специфіка радянського арт-клімату обмежувала сюжетний репертуар мистецтва. Живописці вдавалися до професійних хитрощів і замасковували ідеї суто колористичної компетенції під "вивіскою" соціально-тематичної проблематики.
Посилання
Видатні майстри Закарпатської школи живопису ХХ століття [Образотворчий матеріал] : кат. виставки творів / [упоряд. та авт. вступ. ст. О. Брей]. – К. : PC World Ukraine, 1999. – 115 с.
Выдающиеся украинские художники. Соцреализм. Частная коллекция [Изоматериал] : каталог / [сост. : Д. Р. Агостино, Т. Татаринова]. – Torino : Presso Tipo Stampa, 2010. – 250 c.
Майстри українського образотворчого мистецтва XX та XXI століть [Образотворчий матеріал] : каталог. – К. : Новий друк, 2008. – 64 с.
Мистецтво Закарпаття [Образотворчий матеріал] : кат. творів із фондів музею / ЗОХМ ім. Й.Бокшая ; [авт. вступ. ст. Л.Біксей]. – Ужгород : Шарк, 2005. – 198 с.
Павельчук І. Образ української жінки-трудівниці в постімпресіоністичних інтерпретаціях Гаврила Глюка [Текст] / І. А. Павельчук // Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки: мистецькі обрії ’2013: Збірник наукових праць; [за ред. І. Д.Безгіна]. – К.: Фенікс, 2013. – Випуск 5(16). – С. 95–101.
Український живопис ХХ–ХХІ ст. з колекції НХМУ [Текст] / [авт. проекту А. Мельник ; авт. ст. : О.Федорук, І.Возіянова ; упорядкув. Ю.Литвинець]. – К. : Новий друк, 2006. – 302 с.
Український живопис з фондів Національної Спілки художників України [Текст] / М-во культури і туризму України ; Нац. Спілка худож. України ; [вступ. ст. Є.Солонін]. – К. : Дирекція виставок Нац. Спілки художників України, 2007. – 170 с.
Художники Закарпаття [Образотворчий матеріал] : альбом-каталог, присвячений 65-тій річниці Закарпатської орг. Нац. Спілки худож. України ; [упоряд. Б. Кузьма, передм. М. Сирохман]. – Ужгород : Вид-во О. Гаркуші, 2011. – 166 с.
Шандор Л. Гаврило Матринович Глюк [Текст] / [авт. передм. та упоряд. Л. З. Шандор]. – К. : Держ. вид-во образотв. мистец. і муз. л-ри УРСР, 1959. – 24 с.
Hungarian national gallery. Masters and Masterpieces: Album: [visual material] / [preface: Lorand Bereczky, editor: Zsuzsa Rappai] – Budapest: GMN Repro Studio, 2007. –216 s.
Lumieres magyares. Les tendances colorists de la peinture hongroise entre 1870 et 1914: Katalogue / [Textes reunis avec preface de M. Bertrand Delanoe – Budapest: Simon Studio LTD, 2001. – 236 p.
Vydatni maistry Zakarpatskoi shkoly zhyvopysu KhKh stolittia [Obrazotvorchyi material] : kat. Vystavky tvoriv / [uporiad. ta avt. vstup. st. O. Brei]. – K. : PC World Ukraine, 1999. – 115 s.
Vydayushchiesya ukrainskie khudozhniki. Sotsrealizm. Chastnaya kollektsiya [Izomaterial] : katalog / [sost. : D. R. Agostino, T. Tatarinova]. – Torino : Presso Tipo Stampa, 2010. – 250 c.
Maistry ukrainskoho obrazotvorchoho mystetstva XX ta XXI stolit [Obrazotvorchyi material] : kataloh. – K. : Novyi druk, 2008. – 64 s.
Mystetstvo Zakarpattia [Obrazotvorchyi material] : kat. tvoriv iz fondiv muzeiu / ZOKhM im. Y.Bokshaia ; [avt. vstup. st. L.Biksei]. – Uzhhorod : Shark, 2005. – 198 s.
Pavelchuk I. Obraz ukrainskoi zhinky-trudivnytsi v postimpresionistychnykh interpretatsiiakh Havryla Hliuka [Tekst] / I. A. Pavelchuk // Aktualni problemy mystetskoi praktyky i mystetstvoznavchoi nauky: mystetski obrii 2013: Zbirnyk naukovykh prats; [za red. I. D.Bezghina]. – K.: Feniks, 2013. – Vypusk 5(16). – S. 95–101.
Ukrainskyi zhyvopys XX–XXI st. z kolektsii NKhMU [Tekst] / [avt. proektu A. Melnyk ; avt. st. : O.Fedoruk, I.Voziianova ; uporiadkuv. Yu.Lytvynets]. – K. : Novyi druk, 2006. – 302 s.
Ukrainskyi zhyvopys z fondiv Natsionalnoi Spilky khudozhnykiv Ukrainy [Tekst] / M-vo kultury i turyzmu Ukrainy ; Nats. Spilka khudozh. Ukrainy ; [vstup. st. Ye.Solonin]. – K. : Dyrektsiia vystavok Nats. Spilky khudozhnykiv Ukrainy, 2007. – 170 s.
Khudozhnyky Zakarpattia [Obrazotvorchyi material] : albom-kataloh, prysviachenyi 65-tii richnytsi Zakarpatskoi orh. Nats. Spilky khudozh. Ukrainy ; [uporiad. B. Kuzma, peredm. M. Syrokhman]. – Uzhhorod : Vyd-vo O. Harkushi, 2011. – 166 s.
Shandor L. Havrylo Matrynovych Hliuk [Tekst] / [avt. Peredm. ta uporiad. L. Z. Shandor]. – K. : Derzh. vyd-vo obrazotv. mystets. i muz. l-ry URSR, 1959. – 24 s.
Hungarian national gallery. Masters and Masterpieces: Album: [visual material] / [preface: Lorand Bereczky, editor: Zsuzsa Rappai] – Budapest: GMN Repro Studio, 2007. –216 s.
Lumieres magyares. Les tendances colorists de la peinture hongroise entre 1870 et 1914: Katalogue / [Textes reunis avec preface de M. Bertrand Delanoe – Budapest: Simon Studio LTD, 2001. – 236 p.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.