МАРКЕТИНГ МИСТЕЦТВА ТА ІНТЕГРОВАНІ МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ (РЕКЛАМА, СТИМУЛЮВАННЯ ЗБУТУ, ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ)

Автор(и)

  • Dmytro Akimov

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.179648

Ключові слова:

інтегровані маркетингові комунікації, реклама, стимулювання збуту, паблік рилейшнз

Анотація

Мета дослідження – розгляд проблеми використання системи інтегрованих маркетингових ко- мунікацій (ІМК) та її окремих складових у маркетингу мистецтва, аналіз специфіки деяких конкретних засобів системи ІМК, що використовуються у маркетингу мистецтва. Методологія дослідження полягає у застосуванні комунікативних технологій та методів ІМК, що активно використовуються в маркетингу мистецтва, та викори- стання методів стимулювання збуту (аукціони, ярмарки предметів мистецтва), технології паблік рилейшнз (ор- ганізація РR-кампаній, немедійна трансляція, івент-маркетинг, крос-промоушн) тощо. Наукова новизна роботи полягає у виявленні технологій маркетингу мистецтва, що повязані з функціонуванням інтегрованих марке- тингових комунікацій, а саме – реклами, стимулювання збуту та паблік рилейшнз у процесі просування на арт- ринках художніх творів. Здійснено аналіз основних функцій інтегрованих маркетингових комунікацій (ІМК), та визначено їх особливості щодо застосування у маркетингу мистецтва у процесі просування іміджів та брендів художників та їхніх творів на арт-ринку. Висновки. Проведений аналіз ІМК дозволив дійти висновку, що три основні складові ІМК – реклама, стимулювання, збуту, паблік рилейшнз є актуальними в маркетингу ми- стецтва, серед яких паблік рилейшнз є пріоритетним на арт-ринку щодо просування творів мистецтва. При ви- користанні ІМК у маркетингу мистецтва використовуються такі спеціальні технології стимулювання збуту та PR, як аукціони, ярмарки предметів мистецтва, немедійна трансляція, івент-маркетинг, крос-промоушн. Ці тех- нології, а також брендінг та іміджмейкінг забезпечують активне та ефективне функціонування арт-ринку.

Біографія автора

Dmytro Akimov

доктор соціологічних наук, Голова Генеральної Дирекції Міжнародної Академії рейтингових технологій і соціології «Золота Фортуна» 

Посилання

Гундарин М. В. Книга руководителя отдела РR. СПб. : Питер, 2006. 368 с.

Колбер Ф. Маркетинг культуры и искусства: Пер. с англ. Санкт-Петербург: Издатель Васин А. И., 2004. 256 с.

Полторак В. А. Маркетингові дослідження: навч. посіб. 3-тє вид. Київ: «Центр учбової літератури», 2014. 342 с.

Платонов Б. О. Колекціонування культурних цінностей: курс лекцій. Київ: НАКККІМ, 2016. 108 с.

Гольман И. А. Эвент-маркетинг премиумных товаров (на примере современного российского арт- рынка). Научные труды Московского гуманитарного университета. 2017. ғ 3, С. 118-128.

Досси П. Продано! Искусство и деньги. Санкт-Петербург: Лимбус Пресс, ООО «Издательство К. Тублина», 2017. 288 с.

Хук Ф. Галерея аферистов: История искусства й тех, кто его продает: Пер. с англ. Санкт-Петербург: Азбука, Азбука-Аттикус, 2018. 448с.

Райс Э. Расцвет PR й упадок реклами: Пер. с англ. Москва: АСТ, 2007. 313 с.

Полторак В. А. РR в бизнесе: Конспект лекций. Днепропетровск : Изд-во ДУЗП, 2008. 112 с.

Назимко А. Е. Событийный маркетинг : руководство для заказчиков и исполнителей. Москва : Вер- шина, 2007. 224 с.

Акимов Д. И. Социальный маркетинг и социальная сфера общества: монография. Харьков: ХНУ имени В. Н. Каразина, 2010. 312 с.

Gundarin, M. V. (2006). Book of the head of the department РR. St. Petersburg: Pіter [in Russian].

Kolber, F. (2004). Marketing culture and art: Trans. from English St. Petersburg: Publisher Vasin A. I. [in Russian].

Poltorak, V. A. (2014). Marketing Research: Teaching Means 3rd form. Kyiv: : «Center for Educational Literature» [in Ukrainian].

Platonov, B. O. (2016). Collections of cultural values: a course of lectures. Kyiv: NAKKKIM [in Ukrainian].

Gol'man, I. A. (2017). Event marketing of premium products (on the example of the modern Russian art market). Scientific works of the Moscow Humanitarian University, 3, 118-128 [in Russian].

Dossi, P. (2017). Sales! Art and money. St. Petersburg: Limbus Press, K. Tublina Publishing House [in Russian].

Hook, F. (2018). Gallery of speculators: The history of art and those who sell It: Trans. from English. St. Petersburg: Azbuka, Azbuka-Atticus [in Russian].

Rice E. (2007). The heyday of PR and the decline of advertising: Trans. from English. Moscow: AST [in Russian].

Poltorak, V. А. (2008). РR. in business: Lecture notes. Dnepropetrovsk: Publishing house of the DUZP [in Ukrainian].

Nazimko, A. E. (2007). Event Marketing: A Guide for Customers and Performers. Moscow: Vershina [in Russian].

Аkimov, D. I. (2010). Social marketing and social sphere Society: monograph. Kharkov: KhNU named after V.N. Karazin [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-03

Номер

Розділ

Культурологія