МАРКЕТИНГ МИСТЕЦТВА ТА ІНТЕГРОВАНІ МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ (РЕКЛАМА, СТИМУЛЮВАННЯ ЗБУТУ, ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.179648Ключові слова:
інтегровані маркетингові комунікації, реклама, стимулювання збуту, паблік рилейшнзАнотація
Мета дослідження – розгляд проблеми використання системи інтегрованих маркетингових ко- мунікацій (ІМК) та її окремих складових у маркетингу мистецтва, аналіз специфіки деяких конкретних засобів системи ІМК, що використовуються у маркетингу мистецтва. Методологія дослідження полягає у застосуванні комунікативних технологій та методів ІМК, що активно використовуються в маркетингу мистецтва, та викори- стання методів стимулювання збуту (аукціони, ярмарки предметів мистецтва), технології паблік рилейшнз (ор- ганізація РR-кампаній, немедійна трансляція, івент-маркетинг, крос-промоушн) тощо. Наукова новизна роботи полягає у виявленні технологій маркетингу мистецтва, що пов‘язані з функціонуванням інтегрованих марке- тингових комунікацій, а саме – реклами, стимулювання збуту та паблік рилейшнз у процесі просування на арт- ринках художніх творів. Здійснено аналіз основних функцій інтегрованих маркетингових комунікацій (ІМК), та визначено їх особливості щодо застосування у маркетингу мистецтва у процесі просування іміджів та брендів художників та їхніх творів на арт-ринку. Висновки. Проведений аналіз ІМК дозволив дійти висновку, що три основні складові ІМК – реклама, стимулювання, збуту, паблік рилейшнз є актуальними в маркетингу ми- стецтва, серед яких паблік рилейшнз є пріоритетним на арт-ринку щодо просування творів мистецтва. При ви- користанні ІМК у маркетингу мистецтва використовуються такі спеціальні технології стимулювання збуту та PR, як аукціони, ярмарки предметів мистецтва, немедійна трансляція, івент-маркетинг, крос-промоушн. Ці тех- нології, а також брендінг та іміджмейкінг забезпечують активне та ефективне функціонування арт-ринку.
Посилання
Гундарин М. В. Книга руководителя отдела РR. СПб. : Питер, 2006. 368 с.
Колбер Ф. Маркетинг культуры и искусства: Пер. с англ. Санкт-Петербург: Издатель Васин А. И., 2004. 256 с.
Полторак В. А. Маркетингові дослідження: навч. посіб. 3-тє вид. Київ: «Центр учбової літератури», 2014. 342 с.
Платонов Б. О. Колекціонування культурних цінностей: курс лекцій. Київ: НАКККІМ, 2016. 108 с.
Гольман И. А. Эвент-маркетинг премиумных товаров (на примере современного российского арт- рынка). Научные труды Московского гуманитарного университета. 2017. ғ 3, С. 118-128.
Досси П. Продано! Искусство и деньги. Санкт-Петербург: Лимбус Пресс, ООО «Издательство К. Тублина», 2017. 288 с.
Хук Ф. Галерея аферистов: История искусства й тех, кто его продает: Пер. с англ. Санкт-Петербург: Азбука, Азбука-Аттикус, 2018. 448с.
Райс Э. Расцвет PR й упадок реклами: Пер. с англ. Москва: АСТ, 2007. 313 с.
Полторак В. А. РR в бизнесе: Конспект лекций. Днепропетровск : Изд-во ДУЗП, 2008. 112 с.
Назимко А. Е. Событийный маркетинг : руководство для заказчиков и исполнителей. Москва : Вер- шина, 2007. 224 с.
Акимов Д. И. Социальный маркетинг и социальная сфера общества: монография. Харьков: ХНУ имени В. Н. Каразина, 2010. 312 с.
Gundarin, M. V. (2006). Book of the head of the department РR. St. Petersburg: Pіter [in Russian].
Kolber, F. (2004). Marketing culture and art: Trans. from English St. Petersburg: Publisher Vasin A. I. [in Russian].
Poltorak, V. A. (2014). Marketing Research: Teaching Means 3rd form. Kyiv: : «Center for Educational Literature» [in Ukrainian].
Platonov, B. O. (2016). Collections of cultural values: a course of lectures. Kyiv: NAKKKIM [in Ukrainian].
Gol'man, I. A. (2017). Event marketing of premium products (on the example of the modern Russian art market). Scientific works of the Moscow Humanitarian University, 3, 118-128 [in Russian].
Dossi, P. (2017). Sales! Art and money. St. Petersburg: Limbus Press, K. Tublina Publishing House [in Russian].
Hook, F. (2018). Gallery of speculators: The history of art and those who sell It: Trans. from English. St. Petersburg: Azbuka, Azbuka-Atticus [in Russian].
Rice E. (2007). The heyday of PR and the decline of advertising: Trans. from English. Moscow: AST [in Russian].
Poltorak, V. А. (2008). РR. in business: Lecture notes. Dnepropetrovsk: Publishing house of the DUZP [in Ukrainian].
Nazimko, A. E. (2007). Event Marketing: A Guide for Customers and Performers. Moscow: Vershina [in Russian].
Аkimov, D. I. (2010). Social marketing and social sphere Society: monograph. Kharkov: KhNU named after V.N. Karazin [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.