КОМУНІКАТИВНІ КОНЦЕПЦІЇ ТА ТЕХНОЛОГІЧНІ ІННОВАЦІЇ У ДИЗАЙНІ СУЧАСНОГО ПЛАКАТУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.180561Ключові слова:
плакат, засоби виразності, комунікація, технологічні інноваціїАнотація
Метою роботи є вияв актуальних тенденцій розвитку сучасного плакату; розкриття комунікативних концепцій та технологічних інновацій у дизайні плакату кінця ХХ – поч. ХХІ ст. Методологія дослідження передбачає застосування загальнонаукових (теоретичних і емпіричних) та спеціальних методів дослідження. Застосовано, зокрема, методи абстрагування та екстраполяції, метод візуального спостереження, метод систем- но-порівняльного та формального аналізу, метод індукції для систематизації візуального матеріалу. Наукова новизна роботи полягає у розширенні розуміння суті сучасного плакату у контексті технологічного прогресу. Висновки. Доведено, що під впливом розвитку технологій (комп‘ютерних зокрема), з‘являються нові засоби художньої виразності в плакаті, що дозволяють ефективно здійснювати графічну комунікацію у сучасних умо- вах. Актуалізується багатоманіття творчих експериментів та авторських методів, що впливають на формотво- рення плакату, у тому числі в електронному середовищі.Посилання
Глинтерник Э. Графический дизайн как художественно-коммуникативная система и средство ре- кламы : монография. Санкт-Петербург : Изд-во Петербургского института печати, 2002. 136 с.
Клиффорд Дж. Иконы графического дизана / пер. с англ. А.Захарова. Москва : Эксмо, 2015. 240 с.
Кузнецов В. Создана многоразовая бумага. URL: https://hi-news.ru/technology/sozdana- mnogorazovaya-bumaga-na-kotoroj-mozhno-pechatat-pri-pomoshhi-sveta.html (дата звернення: квітень 2019).
Маклюэн М. Понимание медиа: Внешние расширения человека / пер. с англ. В. Николаева. Москва
: Канон-Пресс-Ц, 2003. 464 с.
Почепцов Г. Теория коммуникации. Москва : Рефл-бук, 2001. 651 с.
Риверз Ш. Максимализм. Графический дизайн эпохи упадка и пресыщенности. Москва : Аст, Аст- рель, 2008. 160 с.
Стор И. Смыслообразование в графическом дизайне: метаморфозы зрительных образов. Москва : Совъяж Бево, 2003. 296 с.
Черневич Е. Язык графического дизайна: Материалы к методике художественного конструирова- ния. Москва : ВНИИТЭ, 1975. 137 с.
Шевченко В. Композиція плакату. Харків : Колорит, 2004. 123 с.
Contemporary Urban Abstract and Graffuturism Artists Showing at Pretty Portal. URL: https://www.widewalls.ch/abstract-art-graffuturism-pretty-portal/ (дата звернення: квітень 2019).
Meggs Ph. A History of Graphic Design. NJ. John Wiley and Sons. 1998. 623 p.
Müller-Brockman J. History of the Poster. NY. Phaidon. 2004. 244 p.
3d graphics: An effective tool to raise the awareness of the environment. URL: https://www.sarasadek.com/3d-graphics.html (дата звернення: квітень 2019).
Glinternik E. (2002). Graphic design as an art-communicative system and advertising medium. Sankt Peterburg: Izd-vo Peterburgskogo instituta pechati [in Russian].
Klifford D. (2015). Graphic Design Icons. (А.Zaharova, Trans). Moscow: Eksmo [in Russian].
Kuznetsov V. Reusable paper is сreated. Retrieved from: https://hi-news.ru/technology/sozdana- mnogorazovaya-bumaga-na-kotoroj-mozhno-pechatat-pri-pomoshhi-sveta.html [in Russian].
Maklyuen M. (2003). Media understanding: external human extensions. Moscow: Kanon-Press-Ts [in Russian].
Pocheptsov G. (2001). The communication theory. Moscow: Refl-buk. [in Russian].
Riverz Sh. (2008). Maximalism. Graphic design of the era of decline and satiety. Moscow: Ast, Astrel [in Russian].
Stor I. (2003). Sense formation in graphic design: the metamorphosis of visual images. Moscow: Sovyazh Bevo [in Russian].
Chernevich Ye. (1975). Graphic design language: Materials for the method of artistic design. Moscow: VNIITE [in Russian].
Shevchenko V. (2004). Poster Composition. Kharkiv: Koloryt [in Ukrainian].
Contemporary Urban Abstract and Graffuturism Artists Showing at Pretty Portal. Retrieved from: https://www.widewalls.ch/abstract-art-graffuturism-pretty-portal/ [in English].
Meggs Ph. (1998). A History of Graphic Design. Hoboken, NJ. John Wiley and Sons [in English].
Müller-Brockman J. (2004). History of the Poster. L.; NY.: Phaidon [in English].
3d graphics: An effective tool to raise awareness of the environment. Retrieved from: https://www.sarasadek.com/3d-graphics.html [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.