ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОТОГРАФІКИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.180583Ключові слова:
фотографія, фотографіка, композиція, колір, графічний дизайн, реклама, цифрове мистецтво, цифрові медіа, візуальна культураАнотація
Мета роботи – виявити історико-мистецтвознавче підґрунтя фотографіки як різновиду фотомистецтва та дизайн-діяльності. Методологія. Запропоновано міждисциплінарний підхід із застосуванням системно- структурного та соціокультурного методів, що уможливило ретроспективне узагальнення, а також висвітлення сучасних тенденцій розвитку фотографіки. Наукова новизна полягає в теоретичному осмисленні стилістичних ы технологічних трансформацій фотографії у контексті візуальної культури, що вперше досліджено в Україні. Авторами проаналізовано художньо-естетичні аспекти фотографіки в структурі дизайну. Висновки. Протягом останніх десятиліть в культурно-інформаційному просторі відбулося піднесення фотографії і визнання її одним із найактуальніших видів мистецтв. За результатами комплексного вивчення теоретичного і практичного світо- вого досвіду розвитку фотографії поглиблено та розширено термінологічну базу, зокрема фотографіки, конкре- тизовано візуальні засоби художньої виразності (композицію кадра, колірну гармонізацію, комп‘ютерні спецефекти, стилістику), обґрунтовано їхню екстраполяцію на нові сфери – на цифрове мистецтво та цифрові медіа.
Посилання
Асанович А. Виртуальная действительность // Труды Московского арх. института: сборн. научн. статей. Москва, 2003. С.98–101.
Голуб О. Фотографія: з техногенної стихії у мистецтво / Інст. проблем сучасного мистецтва АМУ // Арт-курсив: альманах. 2008. ғ1. С.71–73.
Дегтярев А. Изобразительные средства рекламы: слово, композиция, стиль, цвет. Москва: ФАИР- ПРЕСС, 2006. 256 с.
Дыко Л. Основы композиции в фотографии. Москва: Высшая школа. 1988. 176 с.
Лаврентьев А. Родченко и Баухаус. В кн.: Ракурсы Родченко. Москва: Искусство, 1992. 224 с.
Морозов С. Искусство видеть. Очерки из истории фотографии стран мира. Москва: Искусство, 1968. С.127.
Морозов С. Русская художественная фотография. Москва: Искусство, 1961. С.112–113.
Прищенко С. Завдання живопису та фотографії. В кн.: Кольорознавство: навч. посібник. 3-тє вид., випр. і доповн. Київ: Кондор, 2018. 436 с.
Прищенко С., Антонович Є. Основи рекламного дизайну: підручник / Інст. дизайну та реклами. Київ: НАКККіМ, 2017. 384 с.
Пучков А. Многорядные панорамы – пейзаж до бесконечности // Photographer. 2007. ғ11. С.44–59.
Тихая жизнь натюрморта. Философия Ирины Носковой и предметная фотография // Photographer. 2007. ғ11. С.74–82.
Bauhaus und die Fotografie – Zum Neuen Sehen in der Gegenwartskunst [Баухаус и фотография – но- вое видение современного искусства]. Düsseldorf, 2018. URL: http://kultur-online.net/?q=node/35004.
Commercial graphics, 2018. URL: https://www.bauhaus.de/en/programm/sammlung/209_ gebrauchsgrafik.
Encyclopedia of Advertising. New York–London, 2003. Vol.3. 2000 p.
Digitale Fotokunst, 2016. URL: https://page-online.de/bild/digitale_fotokunst.
Kompozycja w fotografii, 2014. URL:https://kameralna.com.pl/kompozycja-fotografii.
Russing R. Farbfotobuch für alle. Leipzig: VEB Fotokinoverlag Halle, 1960. 152 s.
Wolf S. The Digital Eye. Photographic Art in the Electronic Age. Munich: Prestel, 2010. 176 p.
Asanovych, A. (2003). Virtual reality. Proceedings of the Moscow Аrch. Inst. Scientific articles. Moscow.
Pp.98–101 [In Russian].
Golub, O. (2008). Photography: from technogenic poetry to mystic. Inst. of problems in the Contemporary Art. Art-Cursive. Almanac. ғ1. Pp.71–73 [In Russian].
Degtyarev, A. (2006). Visual means of Advertising: word, composition, style, colour. Moscow: FAIR- PRESS [In Russian].
Dyko, L. (1988). Fundamentals of composition in Photography. Moscow: High School [In Russian].
Lavrentyev, A. (1992). Rodchenko and Bauhaus. In book: Perspectives of Rodchenko. Moscow: Art [In Russian].
Morozov, S. (1968). Art of Looking. Essays from the history of Photography in the World. Moscow: Art.
P.127 [In Russian].
Morozov, S. (1961). Russian artistic photography. Moscow: Art. Pp.112–113 [In Ukrainian].
Pryshchenko, S. (2018). Tasks of Painting and Photography. In textbook: Colour Studies. Kyiv: Condor.
P.204 [In Ukrainian].
Pryshchenko, S., Antonovych, Ye. Fundamentals of Advertising Design. Textbook. Inst. of Design and Advertising. Kyiv: NAKKKiM, 2017. P.374 [In Ukrainian].
Puchkov, A. (2007). Multi-row panoramas – landscape to infinity. Photographer. ғ11. Pp.44–59 [In Ukrainian].
Quiet life of Stilllife. Philosophy by Irina Noskova and subject of Photography. (2007). Photographer. ғ11. Pp.74–82 [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.