ІНФОТЕЙНМЕНТ НА УКРАЇНСЬКОМУ ТЕЛЕБАЧЕННІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.180828Ключові слова:
інфотейнмент, телевізійний жанр, телевізійні програми, форматАнотація
Мета статті – визначити специфіку використання інфотейнменту та його прийомів у процесі створення телевізійних програм українського телебачення. Методологія дослідження заснована на використанні ком- плексної взаємодії культурологічних – типологічного методу (для виявлення та визначення особливостей інфо- тейнмента, його структурних компонентів та атрибутивних характеристик); порівняльно-історичного методу (для порівняльного аналізу розвитку інформаційно-розважальних програм зарубіжного та вітчизняного те- левізійного простору); еволюційного методу (для розгляду динаміки інфотейнменту відповідно до трансфор- маційних процесів соціокультурного простору кінця ХХ – початку ХХІ ст.); методу системного аналізу та синтезу (завдяки якому інфотейнмент було розглянуто як специфічне явище українського телемистецтва з вла- стивою йому своєрідністю) та мистецтвознавчих методів – аксіологічного, жанрово-типологічного та стильово- го підходів, які були застосовані у процесі дослідження концепту інфотейнменту в трансформаційних умовах українського телемистецтва ХХІ ст. Наукова новизна. Розглянуто поняття «інфотейнмент» як феномен сучас- ного вітчизняного телевізійного простору; досліджено технології створення екранного видовища та особливості інфотейнменту як ознаки сучасних медіа та нового формату подачі інформації. Висновки. Інфомейнмент як унікальна естетизовано-розважальна форма подачі медійної інформації, в якій наявні елементи театралізації та ігор, є закономірним результатом розвитку різноманітних соціокультурних форм. Позиціонуючи інфотейнмент як складний поліжанровий феномен сучасного вітчизняного телевізійного простору, що характеризується бага- томаніттям форматів (інформаційне шоу, ранкове телевізійне шоу, ток-шоу, інформершиал, телевізійна гра, докудрама та ін.), зазначимо, що окрім головних структурних компонентів (інформація та розвага) його специ- фічними типологічними ознаками є домінування форми над змістом, поліфункціональність, полістилістика, емоційність подачі матеріалу, візуальна привабливість, універсальність та комерційна орієнтація на рейтинги.
Посилання
Вахрушина В. Є., Хотюн Л. В. Трансформація журналістських жанрів на українських ТВ каналах. Сучасний мас-медійний простір: реалії та перспективи розвитку : матеріали ІІІ Всеукраїнської науково- практичної конференції (25 жовтня 2018 р.). Вінниця, 2018. С. 233-236.
Драгун Е. М. Инфотейнмент как явление современной медиакультуры: дис. канд. культурологи :
00.01 /ФГБОУВПО «российская академія народного хазяйства и государственной службы при Президенте Российской Федирации». Москва, 2015. 175 с.
Информация к развлечению. XXI век: новый информационный порядок. Круглый стол. Искусство кино 2003. ғ 11. URL http://old.kinoart.ru/archive/2003/11/n11-article1 (дата звернення: 10.01. 2019).
Мащенко І. Г. Радіо і телебачення: від джерел – до космічних висот. Миколаїв: ТЕТРА, 2003. 416 с.
Мелещенко О. К. Журналістикознавчі уявлення про світовий і національний інформаційний прос- тір. Київ.: ПВП ―Задруга‖, 2006. 64 c.
Олешко В. Ф. Социальная журналистика: какой она должна быть в информационную епоху. Вест- ник Челябинского государственного университета. ғ 5, 2012. С. 113-117.
Олійник В. П. Радіопубліцистика: Проблеми теорії і майстерності. Київ : Вища школа, 1978. 191 с.
Тоффлер Э. Шок будущого. Москва : АСТ, 2008. 560 с.
Филиппова А. Н. Интерпретация понятия инфотейнмент: «формат» или «жанр»? Гуманитарные, со- циально-экономические и общественные науки. 2014. ғ 9. С. 296-299.
Barnes R. D. Outrageous Invasions: Celebrities' Private Lives, Media, and the Law. Oxford University Press, 2010. 324 р.
Vakhrushina, V. Ye., Hotyun, L. V. (2018). Transformation of journalistic genres on Ukrainian TV channels. Contemporary mass-media space: realities and prospects of development: materials of the 3rd All-Ukrainian Scientific and Practical Conference. October 25, 2018. рр. 233–236. Vinnytsya [in Ukrainian].
Dragun, E. M. (2015). Infocommunity as a phenomenon of modern media culture: diss. Cand. Kulturologists: 24.00.01 / FGBOUVPO "Russian Academy of People's Economy and Public Service under the President of the Russian Federation". Moscow [in Russian].
Entertainment information. XXI century: a new information order. Round table The Art of Cinema 2003, no. 11. Retrieved from http://old.kinoart.ru/archive/2003/11/n11-article1 [in Russian].
Maschenko, I. G. (2003). Radio and television: from sources - to space heights. Mykolaiv: TETRA [in Ukrainian].
Meleschenko, O. K. (2006). Journalistic knowledge of the world and national information space. Kiev : PVP "Zadruga" [in Russian].
Oleshko, V. F. (2012). Social journalism: what should it be in the information age. Bulletin of Chelyabinsk State University, no. 5, pp. 113–117 [in Russian].
Oliynyk, V. P. (1978). Radio journalism: Problems of theory and skill. Kyiv: Graduate School [in Ukrainian].
Toffler, E. (2008). Shock of the future. Moscow : AST [in Russian].
Filippova, A. N. (2014). Interpretation of the concept infotainment: "format" or "genre"? Humanitarian, socio-economic and social sciences, no. 9, pp. 296–299 [in Russian].
Barnes, R. D. (2010). Outrageous Invasions: Celebrities' Private Lives, Media, and the Law. Oxford University Press [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.