АНДЕГРАУНД В УКРАЇНСЬКІЙ МУЗИЦІ НЕАКАДЕМІЧНОЇ ТРАДИЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2019.190633Ключові слова:
андеграунд, нонконформізм, джаз, рок, ейсид-джаз, творчість гуртів «Jungleman», «4.А.Й.К.А» та «Lюk».Анотація
Мета роботи. У дослідженні розглянуто андеграундну музику неакадемічної традиції в контексті розвиткуукраїнського музичного мистецтва радянської й пострадянської доби. Методологія дослідження передбачає
використання історико-культурного методу, який дозволив виокремити віхи української андеграундної
неакадемічної музики. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше в українській науці було розглянуто
андеграунд в музиці неакадемічної традиції в її історичній динаміці, визначено та охарактеризовано два типи
андеграундної музики – нонконформістський та нішевий. Висновки. Андеграунд як підпільне мистецтво в різних
типах суспільства має різні соціокультурні функції. У тоталітарних суспільствах андеграундним є й елітарне, й
масове мистецтво, яке має яскраво виражений нонконформістський характер, а його зміст спрямований на
подолання обмеження прав і свобод людини, а також творчого волевиявлення митця. У відкритих суспільствах
андеграунд стає своєрідним самовираженням творчої еліти й спрямований на вузьку аудиторію, сьогодні він має
яскраво виражений нішевий характер. Творчість українських ейсид-джазових колективів «Jungleman», «4.А.Й.К.А»,
«Lюk» є репрезентантом андеграунду пострадянської доби, якому властивий елітарний характер музики та
відсутність промоції шоу-бізнесового типу.
Посилання
Герчанівська П. Е. Культурологія: термінологічний словник. Київ: НАКККіМ, 2015. 439 с.
Дружкин Ю. Песня от 70-х до 90-х. Что дальше? Эстрада сегодня и вчера. Москва, 2010. С. 7–53.
Євтушенко О. Легенди химерного краю: Українська рок-антологія. Київ: Автограф, 2004. 221 с.
Конен В. Рождение джаза. 2-е изд. Москва: Советский композитор, 1990. 320 с.
Самая Т. В. Вокальне мистецтво естради як чинник культурного життя України другої половини ХХ –
початку ХХІ століття: дис. ... канд. мистецтвознавства: 26.00.01 «Теорія та історія культури». Київ, 2017. 199 c.
Смирна Л. В. Український мистецький нонконформізм як соціокультурний феномен ХХ століття: дис.
... д-ра мистецтвознавства: спец. 26.00.01. Київ, 2018. 448 с.
Январская А. Украинский андеграунд 90-х: опередить время. URL: http://7buttons.kiev.ua/slushaem/
-ukrainskij-andegraund-90-kh-operedit-vremya (дата звернення: 22.05.2016).
Jungleman (Music is the space jungle). URL: http://www.jungleman.com.ua/ (дата звернення: 3.05.2019).
Lюk. Официальный сайт. URL: https://web.archive.org/web/20111224054757/http://www.luk.com.ua/
(дата звернення: 3.05.2019).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.