ОГЛЯД НАУКОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ З ПРОБЛЕМ СТАНОВЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОЇ МУЗИКИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2019.190634Ключові слова:
кримськотатарська музика, композитори кримськотатарського походження, фольклор, народні пісні, історія Криму.Анотація
Метою роботи є аналіз стану наукової літератури ХХ – початку ХХІ століть з проблем становленняпрофесійної кримськотатарської музики. Методологія дослідження. Використано аналітичний, історичний метод та
метод порівняльного аналізу. Наукова новизна. Вперше у науковому дослідженні аналізується історія
композиторської школи кримськотатарського народу, де акцентуються творчі постаті, котрі будують професійну
кримськотатарську музику на ґрунті народної (пісенної та танцювальної) традиції. Висновки. Протягом ХХ –
початку ХХІ століть становлення та розвиток професійної музики кримських татар відбувався завдяки таким
особистостям, як А. Рефатов, Я. Шерфедінов, І. Бахшиш, Е. Налбандов, А. Олесницький, А. Кончевський,
М. Краснев, Г. Мамбетова, А. Чергєєв, Е. Сейтмеметова, М. Джафарова, М. Халітова. Оригінальними ознаками
кримськотатарської академічної музики є її філософічність, те, що музику на професійному рівні створюють не
просто композитори, але унікальні особистості, що поєднують різні види діяльності, котрі активно відображають у
власній музиці образи, картини природи та історію кримського народу.
Посилання
Гюльшен Мамбетова. Кримськотатарська музика. URL: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/
/19-Mambetova.pdf?sequence=1 (дата останнього звернення: 12.09.2019.)
Джеміль Кариков. Музика кримських татар ― це духовність і теплота. URL:
https://ua.krymr.com/a/29094332.html (дата останнього звернення: 12.09.2019.)
Караманов / Официальный сайт композитора Алемдара Караманова. URL: http://www.караманов.рф (дата
останнього звернення: 12.09.2019.)
Младенова Т. В. Емір Ельвіра Аппазівна // Енциклопедія сучасної України. URL:
http://esu.com.ua/search_articles.php?id=17846 (дата останнього звернення: 12.09.2019.)
Наедине с мечтой: поверхность души. URL: https://nazim-amedov1958.musicaneo.com/ru/about.html (дата
останнього звернення: 12.09.2019.)
Халитова М. Роль оркестра крымскотатарского театра в развитии музыкального искусства Симферополя на
нынешнем этапе / М. Халитова // Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2011. № 10. С. 175–177.
Чергєєв А А. Темпоральне розшарування як фактор розвитку хорового мистецтва Криму ХІХ–ХХІ століть:
автореф. дис. канд. мистецтвознавства / Асан Айдерович Чергєєв. Харків, 2012. 17 с.
Эльвира Эмир / Эльвира Аппазовна Эмир // Игры разума. Avdet. Вып. 24. URL:
https://avdet.org/ru/2011/06/13/elvira-emir-igry-razuma/ (дата останнього звернення: 12/09/2019.)
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.