МОДА В КОНТЕКСТІ СИМВОЛІЧНОГО ПРОСТОРУ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2020.221339Ключові слова:
мода, симулякр, символічний простір, історія культури, історія моди, філософія моди, семіотичний аналіз, знаковість моди.Анотація
Мета роботи – здійснення культурологічного аналізу моди та модних тенденцій в символічному просторі культури. Методологія дослідження зумовлена необхідністю застосування для аналізу специфічних культурологічних методів – діахронічний та синхронічний методи, порівняльно-історичний метод, семіотичний метод. Наукова новизна статті включає проведення культурологічного аналізу феномену моди та модних тенденцій; проведення семіотичного аналізу fashion-індустрії; виявлення особливості функціонування моди в контексті символічного простору культури. Висновки. Для культурологічного дослідження, в першу чергу, важливі загальні семіотичні принципи, які супроводжують побудування і дослідження костюма в процесі комунікації, які певним чином пов'язують мову моди з природними мовами. Комунікація і мода взаємопов'язані. З одного боку, комунікація пронизує собою всю практику моди, тісно пов'язана з культурою костюма і становить один з найважливіших її елементів. З іншого боку, одяг і костюм в системі спілкування займають гідне місце як елементи невербальної комунікації.Посилання
Deleuze, G., & Guattari, F. (1987). Capitalism and Schizophrenia, Vol.2: A Thousand Plateaus. (B. Massumi, Trans). University of Minnesota Press [in English].
Parker, E. (2013). Semiotics in Fashion article. Emily Parker blog. Retrieved from https://web.archive. org/web/20130711033207/http://emulehparker.co.uk/semiotics-in-fashion-article/ [in English].
Rubinstein, R. (2001). Dress Codes: Meanings and Messages in American Culture. New York, Perseus [in English].
Sproles G.B. (1985). Behavioral Science Theories of Fashion. M.R Solomon (Ed.), The Psychology of Fashion. Lexington, Lexington Books [in English].
Kaiser, S., & Schultz, H. & Chandler, J. (1987). Cultural Codes and Sex-Role Ideology: A Study of Shoes. The American Journal of Semiotics (Vol. 1), (pp. 13-33) [in English].
WEEK TWO: Reading Notes for Roland Barthes. (2011). Retrieved from https://politicsoffashionuiuc. wordpress. com/2011/08/25/week-two-reading-notes-for-roland-barthes/ (in English].
Shandrenko O. M. (2012). Scientific approaches to understanding the phenomenon of fashion in the context of communicative relations of culture. Aktualʹni problemy istoriï, teoriï ta praktyky xudozhnʹoï kulʹtury. Coll. of scientific chapt. NAKKKIM, 29, 56–64 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.