ВІЗУАЛЬНА СЕМАНТИКА І ХУДОЖНЯ ОБРАЗНІСТЬ ПЛАКАТА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2020.221344Ключові слова:
плакат, візуальна мова, естетика, художня образність, стилістика.Анотація
Мета статті – розкрити художньо-стильові особливості плаката залежно від культурно-історичних, політичних, економічних подій. Пропоноване дослідження робить внесок в історію плаката, розглядаючи його як об’єкт графічного дизайну в контексті крос-культурної взаємодії, культурної інтеграції і національної ідентифікації. Методологія. Для заявленої теми обрано соціокультурний, системно-структурний, компаративний методи та метод стилістичного аналізу. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні взаємозв’язків функціональності, змістовності та стилістики плаката. Комунікативні та естетичні аспекти образотворення подано в соціокультурній динаміці відповідно до певних етапів розвитку суспільства. Плакат активно формує масову свідомість, включається в соціальну знакову систему, має потужний вплив на громадську думку, репрезентує минулий і сучасний творчий досвід. Доведено, що семантичний простір плаката є візуалізацією значущої ідеї, узагальненим відтворенням об’єкта або явища у формі та кольорі. Висновки. Сучасний плакат як продукт культури повинен мати підкреслену естетичність, нестандартність, графічну варіативність, зберігати символічні значення, бути цікавим для цільової аудиторії.Посилання
Horbachov, D. (1996). Ukrainskyi Avangard 1910–1930 rokiv. Kyiv: Mystetstvo [In Ukrainian].
Lavrent’ev, A. (2000). Laboratoriya konstruktivyzma. Moskva: Grant [In Russian].
Kaftandzhiev, Kh. (2005). Garmoniya v reklamnoj kommunikaczii. Moskva: Eksmo [In Russian].
Kosiv, V. (2019). Ukrayins`ka identichnist` u grafichnomu dizajni 1945–1989 rokiv. Kyiv: Rodovid [In Ukrainian].
Pryshchenko, S. (2018). Hkudozhn’o-obrazna systema reklamnoyi grafiky. Kyiv: Nacіonal’na akademіja upravlіnnja kul’turi і mistectv [In Ukrainian].
Ukrainskyi radianskyi plakat (1971). Аlbom. Kyiv: Mystetstvo [In Ukrainian].
Shevchenko, V. (2004). Kompozytsiya plakata. Kharkiv: Koloryt [In Ukrainian].
Bauhaus. Typography (2017). Bonn: Verlag Bild-Kunst [In English].
Brief History of the Poster (2018). URL:www.international-poster.com/about-poster-art [In English].
Die Welt der Werbung (1991). Frankfurt/ Main: Campus Verlag [in German].
Design is History (2015). URL:www.designishistory.com/1940/joseph-mueller-brockmann [In English].
Dydo, K. (2001). Plakaty: wspolczesne plakaty polskie [In Polish].
Gallo, M. (1975). Geschichte der Plakate. Herrsching: Pawlak [In German].
Guffey, E. (2015). Posters: A Global History. London: Reaktion Books [In English].
Heather, D. (2014). DDR Posters: The Art of East German Propaganda. Munich–London–New York: Prestel Publishing [In English].
Ilgen, V., Schindelbeck D. (2006). Am Anfang war die Litfass sӓnle. Illustrierte deutsche Reklamegeschichte. Darmstadt: Primus Verlag [in German].
Knorowski, М. (2016). Polish Poster of 20th century. URL:www.poster-museum.pl/en/virtual-museum [In English].
Livingston, A., Livingston, I. (2003). Poster. In book: The Dictionary of Graphic Design and Designers. London: Thames & Hudson [In English].
Müller-Brockmann, J. (2004). History of the Poster. Berlin [In English].
Plakat in München 1840–1940 (1975). München: Verlag Lipp [In English].
Polska Szkola Plakatu (2007). URL:http://culture.pl [In Polish].
The Poster and Art (2013). URL: www.austrianposters.at/2013/11/04 [In English].
Weill, A. (2004). Graphics: A Century of Poster and Advertising Design (New Horizons). London: Thames & Hudson [In English].
Wember, P. (1961). Die Jugend der Plakate. 1887–1917. Krefeld: Scherpe [In German].
Wobmann, K. (2019). Die Geschichte des Plakates – vom Mittelalter bis heute. URL: https://poster-auctioneer.com/geschichte [In German].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.