ХРИСТИЯНСЬКІ ОБРАЗИ У ТВОРАХ СУЧАСНОГО ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2020.221365Ключові слова:
мистецтво, сучасне образотворче мистецтво, митець, християнство, християнські образи.Анотація
Мета статті є висвітлення тенденцій сучасного суспільства щодо переосмислення сакральних образів-символів у образотворчому мистецтві. Методологія дослідження містить загальнонаукові теоретичні методи аналізу, синтезу та абстрагування, що дозволило виявити найбільш уживані сакральні образи-символи у образотворчому мистецтві. Наукова новизна статті визначається у дослідження теоретичних і практичних аспектів взаємозв'язку образотворчого мистецтва та релігії, так як образотворче мистецтво супроводжує християнство протягом всієї її історії та зіграло важливу роль в розвитку як світового так і національного мистецтва. Висновки. У результаті дослідження встановлено, що відношення релігії до образотворчого мистецтва полягає в тісному зв’язку щодо зображення релігійних традиційних образів, зафіксованих в історії культури та питаннях які виникають з цим зв’язком. В Україні відомо багато видів релігій, однак вітчизняний світогляд ґрунтується на християнстві, головною ознакою якого є те, що світ поділяється на надприродній та матеріальний, де, як показують твори образотворчого мистецтва, перший домінує над другим. Ці загальнотеоретичні проблеми співвідношення образотворчого мистецтва та релігії, вирішення якого можна шукати як на рівні визначення суті обох феноменів, так і на рівні вивчення тієї чи іншої традиції. Християнські образи у творах сучасного образотворчого мистецтва є відтворенням історії релігії, відображенням етичного та естетичного відношення автора до світу. Християнські образи у творах сучасного образотворчого мистецтва відображають духовне життя суспільства, вони є однією з форм суспільної свідомості. Людина в своїй основі має творче начало, тому будучи орієнтованим на творчість, безкінечно прагне досконалості створюваних мистецьких образів.Посилання
Bodak, V.A. (2003). The relationship between religion and culture: basic methodological approaches. Ukrainian religious studies. UAR Bulletin. K., 25, 55–63 [in Ukrainian].
Verbytsky, S. Iconography of Our Lady - Oranta. Awakening. URL: http://waking-up.org/religiisvitu/ikonografiya-bogomateri-oranta-2/?lang=uk [in Ukrainian].
Demyanova, N. (2013). Symbolism of images in Ukrainian painting (on the example of theomorphic, anthropomorphic and zoomorphic images). Naukovyj visnyk Sxidnoyevropejskogo nacionalnogo universytetu imeni Lesi Ukrayinky. Filosofs`ki nauky`, 27, 153-156 [in Ukrainian].
Dundyak, I.M. Ukrainian church paintings of the second half of XX - early XXI century. (features of functioning, preservation, transformation and revival. Abstract of the dissertation. URL: http://etnolog.org.ua/doc/specrada/dundyak_ref.pdf [in Ukrainian].
Zhulinsky, M. (2000). Christianity and national culture. Bible and culture. Vip. 1. Chernivtsi: Ruta, 6–8 [in Ukrainian].
Osadcha, O.A. (2016). Christian themes in Ukrainian easel painting of the 1980-2000s through the prism of national tradition. Ukrayinska kultura: mynule, suchasne, shlyaxy rozvytku, 22, 227-234. URL www.irbis-nbuv.gov.ua › irbis_nbuv › cgiirbis_64 › uk [in Ukrainian].
Romanova N. Biblical stories. URL: https://culturalproject.org/courses/bibliyny-sugety [in Ukrainian].
Sklyarenko G. (2009). "New Wave" and Ukrainian art of the late twentieth century. Modern Art, 6, 188–196 [in Ukrainian].
Tsugorka, O.P. (2019). The image of the Mother of God in Ukrainian baroque iconography: past and present. Mystecztvoznavchi zapysky, 35, 144-150. URL: http://journals.uran.ua/mz/article/view/181575/181462 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.