ЧАС І ПРОСТІР ЯК ІНСТРУМЕНТИ ПІЗНАННЯ НАВКОЛИШНЬОГО СВІТУ В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ

Автор(и)

  • Tamara Nedoshovenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2020.221366

Ключові слова:

час, простір, простір картини, аксонометрія, перспектива, зворотна перспектива, перцепція, постімпресіонізм, кубізм, науковий живопис.

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати комплексні координати просторових побудов деяких творів образотворчого мистецтва на основних етапах їх розвитку з акцентуванням на важливості методу вирішення просторових завдань, повʼязаних з творчою роботою з метою їх практичного застосування. Методологія статті ґрунтується на застосуванні таких наукових методів, як історичний, аналітичний, структурний, а також метод трансформацій, що спонукає керуватись системним аналізом проблем простору в образотворчому мистецтві, що властивий різним епохам. Наукова новизна полягає в дослідженні сучасних підходів до проблем визначення просторових побудов в навчальному і творчому процесі від реалістичного академічного мислення до можливих трансформацій в стилізацію за обраним фахом в Київській державній академії декоративно-прикладного мистецтва і дизайну ім. Михайла Бойчука. Висновки. Проведений аналіз дає змогу прослідкувати та глибше зрозуміти специфічні особливості існуючого досвіду просторових побудов у сфері образотворчого мистецтва. Висвітлено історичні причини на основі аналізу наукових джерел для реалізації програми мистецької концепції в навчальному процесі. В контексті творчих реалій часу де якісне навчання в опануванні творчого методу є визначальним.

Посилання

Bolotov, B. (2016). 40 phenomena of Bolotov. M.: TM "ID" Lotos ", 293. [in Russian]

Florensky P. (1966). Selected works on art. Moscow: Fine Art "Center for the Protection and Restoration of Heritage Priest Pavel Florensky. [in Russian]

Archimandrite Raphael. (1997). On the language of the Orthodox icon. Satis, St. Petersburg, 4-19. [in Russian]

Rauschenbach B.V. (1980). Spatial constructions in painting, Nauka Publishing House, 3-41. [in Russian]

Molchanov L.V. (1983). The space of the world and the space of the picture. Moscow: Soviet artist. [in Russian]

Erokhin S. V. (2012). Theory and practice of scientific art, S. V. Erokhin. M.: MIEE, 157. [in Russian]

Vasyutinsky N. (1990). Evrika. The golden proportion. Moscow. "Young Guard," 5.

Gompertz W. (2017). What Are You Looking At?, ArtHuss. [in Ukrainian]

1969-2019 CONSKHU-50. (2019). Kyiv.

Favorskyб V.A. (1986). About art, about a book, about an engraving. Moscow, "Book," 47, 60. [in Russian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація