ВПЛИВ ТРАДИЦІЙ МИСТЕЦТВА СХОДУ НА ЖИВОПИС МИХАЙЛА ГУЙДИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2020.222264Ключові слова:
художні традиції, прийоми живопису, жанри мистецтва, портрет, пейзажАнотація
Мета статті. Проаналізувати творчість українського живописця Михайла Гуйди в контексті культурних інтеграцій Китаю та України останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. як вираз тенденцій розвитку сучасного мистецтва. Методологія. Застосовано загальнонаукові методи дослідження, хронологічний та історико‒компаративний, історико-біографічний, образно-стилістичний, семантичний, аналіз. Застосовано теоретико-мистецтвознавчі термінологічні будови. Наукова новизна полягає у зʼясуванні особливостей творчості Михайла Гуйди та формування змістовного, композиційного, стилістичного й естетичного начала його живопису в контексті культурних інтеграцій Китаю та України останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Висновки. Проаналізовано особливості творчого шляху українського живописця Михайла Гуйди, його унікальний досвід роботи у Китаї, що став основою для створення особистого художнього стилю мистця. Дослідження творів мистецтва Михайла Гуйди виявило послідовне формування рис та особливостей його живопису впродовж десятиліть внаслідок: а) знайомства з мистецтвом Сходу в Японії; б) перебування у Китаї, в тому числі у середовищі китайських діячів культури та мистецтва; в) вивчення історії культури та мистецтва Китаю; г) глибокого проникнення у світ Китаю через розуміння його природи, звичаїв, традицій внаслідок мандрувань, перебування у різних провінціях країни, викладацької роботи у китайських вишах. Образно‒художній зміст його витворів виявляє інноваційне поєднання європейської, в тому числі, української, та китайської стилістики, художніх засобів та різноманітних мовних прийомів традиційного живопису Китаю. Суттєве значення має також осягнення митцем змістовно-смислових основ китайського традиційного та сучасного мистецтва, що виявилися суголосними Михайлу Гуйді як особистості. Зʼясовано, що образність живопису Михайла Гуйди має внутрішню форму, що втілює образ у загальній структурі предметно-духовного світу. Підсумовано, що залучення традицій китайського та українського мистецтва у єдиному творі передбачає філософське осмислення художньої спадщини обох країн та перетворення їх у новітніх формах. Творчий шлях, яким пройшов митець, розкриваючи для себе прийоми живопису Сходу, збагатив та підніс його творчість до виключно високих зразків.Посилання
Avramenko O.O. (2005). Mikhail Guida. Album. Kyiv-Hangzhou [in Ukrainian].
Wang Wei (1923). Secrets of painting. Translated by V.M. Alekseev. East, Petrograd, Book 3 [in Russian].
Wang Wei (1965). Secrets of painting. Masters of art about art. Ed. A.A. Gubera, V.V. Pavlova. Vol. 1: The Middle Ages. Moscow: Art [in Russian].
Guida Mikhail. Diary. Manuscript. Personal archive of the artist. [in Ukrainian].
Spiritual culture of China: encyclopedia: in 5 volumes (2006). Institute of the Far East. Moscow: Eastern Literature, Vol. 6 (additional). Art URL: https://platona.net/load/knigi_po_filosofii/istorija_vostochnaja/dukhovnaja_kultura_kitaja_ehnciklopedija_v_5_tomakh_t_1_filosofija_2006/14-1-0-469 [in Russian].
Lao Tzu. (1972). Tao De Jing. Yang Hin-shun. Ancient Chinese philosophy. In 2 volumes. T. 2. §37. Moscow: Thought [in Russian].
Mikhailova R. (2017). Fine arts in Ukrainian-Chinese cultural diplomacy / Cultural diplomacy: strategy, models, directions. Cultural Almanac. Kyiv, 5, 156 – 163 [in Ukrainian].
Neglinskaya M.A. (1989). Modern Chinese painting. Painter, 4, 39– 43 [in Russian].
Fedoruk O.K. (2016). In a single space. Album. NAOMA, Institute of Contemporary Art. Kyiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.